جعفر مرادی حقیقی :
به گزارش تابناک سمنان: جعفر مرادی حقیقی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۵۰۷ هکتار اراضی به کشاورزان استان سمنان بازگردانده شد
کد خبر: ۷۹۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 04 November 2019

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اجرای قانون رفع موانع تولید از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با جدیت پیگیری می‌شود.

حقیقی تصریح کرد: بخشی از اراضی که در اجرای قانون اصلاحات ارضی به کشاورزان منتقل‌شده بود و در اجرای قانون ملی شدن ، ملی اعلام‌شده بود طبق قانون رفع موانع تولید، از اراضی دولتی جدا کرده و به کشاورزان بازگردانده می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اجرای این قانون هیچ‌گونه هزینه‌ای برای بهره‌برداران بخش کشاورزی نداشته و تمامی هزینه‌ها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

 نتیجه تصویری برای اراضی کشاورزی استان سمنان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  ادامه داد: اجرای ماده۵۴ قانون رفع موانع تولید، قوانین موازی از جمله قانون اصلاحات ارضی دهه ۴۰ و قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور در یک عرصه واحد بررسی‌شده و مالکیت آن دسته از اراضی که قبلا اعلام شده با توجه به اجرای قانون اصلاحات ارضی در تملک و اختیار کشاورزان قرار داده خواهد شد.

جعفر مرادی حقیقی در پایان افزود: از ابتدای ابلاغ این قانون در سال ۹۴ تاکنون بیش از ۱۰۰ پلاک با مساحت ۵۸ هزار و ۴۵۰ هکتار در کمیسیون رفع تداخلات مطرح و میزان ۵۰۷ هکتار از این اراضی به کشاورزان بازگردانده شده است.

 مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان وسعت کل استان سمنان را ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان ۱۹۸ هزار هکتار مربوط به اراضی کشاورزی است که حفظ و حراست از این منابع امنیت غذائی را تامین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار