دخالت بی جای متخصّص زنان و زایمان برای جا به جایی زمان زایمان و تحمیل عمل سزارین بدون ضرورت به بیمار به منظور کسب درآمد بیشتر مصداق واقعی به خطر انداختن جان مردم و گرفتن مال آنها به ناحق است و لازمه مسئولین مربوطه با ورود به این مسئله و در نظر گرفتن مجازات متخلّفین از شیوع بی‌اخلاقی پزشکی و بروز خطرات احتمالی برای شهروندان ممانعت به عمل آورند.
کد خبر: ۷۹۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳ 03 November 2019

«تابناک هرمزگان»، حسن عباسی؛ فهم یک هدیه‌ خداوندی است، انسان بی‌فهم با درس خواندن و دانشگاه رفتن فهمیده نمی‌شوند. به واقع فهم خریدنی نیست و با کتاب خواندنی و گذراندن واحد درسی در دانشگاه به دست نمی‌آید.

ممکن است یک فرد بی‌سواد یا کم‌سواد بسیار فهمیده باشد و به عکس یک فرد تحصیل کرده و پزشک یا مدرس دانشگاه بسیار نفهم باشد.
چند سالی است که گروهی نادانسته برای به دنیا آوردن فرزند خویش در تاریخهای رُند و یا به اصطلاح لاکچری خود را به «آب و آتش» می‌زنند.
اینکه چه عددی در شناسنامه افراد به عنوان زمان تولد ثبت گردد چه تأثیری در زندگی آنها خواهد داشت و چرا برای گروهی بی‌درد این مسئله به یک دغدغه تبدیل شده به یک طرف ، گذاشته می‌شود به حساب «چشم و هم چشمی» یا بی‌سوادی و کم‌اطلاعی این افراد از «عوارض زایمان زودرس» یا دیرهنگام... شاید نداشتن دغدغه‌ی مهمتری در زندگی این افراد و پوچی ایده‌ها و تصورات ذهنی که دارند از هستی .. به هرحال مسئله بغرنج‌تر و دردآورتر وجود پزشکان متخصص زنان و زایمانی است که مشخصاً حرص دارند برای به دست آوردن پول بیشتر به این خواسته غیرمعقول این افراد جامه‌ی عمل می‌پوشانند.
متخصّص زنان کاملاً آگاه است پس چرا برای کسب درآمد غیرحلال عمل جراحی سزارین بدون ضرورت را به بیمارش تحمیل می‌کند؟ و از آن بدتر در تاریخی غیر از تاریخ واقعی زمان زایمان ، به درخواست مادر یا پدر جنین آنرا انجام می‌دهد آیا چنین فردی واقعاً طبیب است؟ آیا می‌توان برای کسب درآمد بیشتر جان مادر و جنین را به خطر انداخت؟ وظیفه مسئولین و ناظرین درمان در این زمینه چیست؟ آیا زمان آن فرا نرسیده است تا با دخالت ناظرین درمانی بر تعداد سزارین‌های انجام شده در این تاریخ‌های خاص و شناساییِ این متخصّصان (بخوانید پولکی) با شکایت از آنان و معرفی واحدهای درمانی که عمدتاً خصوصی (متخلف) هستند به مردم برای همیشه جلوی این سودجویی و مال اندوزیِ قطعاً نامشروع! و از همه مهمتر بازی با جان مردم را متوقّف کرد.
آیا می‌توان به درخواست مردم ، جان آنها را به خطر انداخت؟ آیا راننده اتوبوس ، خلبان ، هواپیما و یا لوکوموتیو ران می‌تواند به درخواست مسافرینش برای زودتر رسیدن به مقصد سرعتش را به طور غیرمجاز افزایش دهد؟
دخالت بی جای متخصّص زنان و زایمان برای «جا به جایی» زمان زایمان و تحمیل عمل سزارین بدون ضرورت به بیمار بمنظور کسب درآمد بیشتر مصداق واقعی به خطر انداختن جان مردم و گرفتن مال آنها به ناحق است و لازمه مسئولین مربوطه با ورود به این مسئله و در نظر گرفتن مجازات متخلّفین از شیوع بی‌اخلاقی پزشکی و بروز خطرات احتمالی برای شهروندان ممانعت به عمل آورند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
به اسم کلاس داره و مد هست و شما قدیمی هستید ، خود مردم نمی فهمند خیلی از راه هایی که دارند می روند آداب و رسوم شیطان پرست ها ست
روحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
سلام آدم باید به پزشک مراجعه کند نه کسیکه فقط پول را میشناسد چون اون فرد دنبال تجارت درد است نه طبابت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
به برخی از پزشکان واقعا امیدی نیست پس بهتره حاکمیت برای حفظ حقوق مردم بالاخص طفلی که از حق حیات طبیعی برخورداره وارد قضیه بشه و با قوه قانونگذاری جلوی این اقدامات رو بگیره، بویژه با توجه به در پیش بودن تاریخ ۹/۹/۹۹ در سال اینده، کافیه با بخشنامه یا هر اهرم قانونی دیگه ادارت ثبت احوال از ثبت تاریخ تولد در این تاریخ منع بشن و سیستم کامپبوتریشون اصلا چنین تاریخی رو ثبت نکنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
ته مطلب اضافه نکردی پیش شیطان پرستها این تاریخ هرکدام یک نشانه‌ای دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
پس مقابله با این مسائل حساسیت بیشتری میطلبه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار