معاون اقتصادی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بدهکاران بانکی از ظرفیت دستورالعمل‌های جدید بخشش جرائم تسهیلاتی استفاده کنند.
کد خبر: ۷۹۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 03 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار داشت: دستگاه‌های تخصصی به ویژه صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی، اطلاع‌رسانی لازم در خصوص استفاده از بندهای قانونی مرتبط را انجام دهند تا بدهکاران بتوانند با استفاده از این ظرفیت‌ها با بخشش سود و جرائم، بدهکاری خود به سیستم بانکی را تسویه کنند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص قانون بودجه امسال کشور مبنی بر بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال، اکنون سه بانک صادرات، تجارت و ملت تسهیلات اولیه را دریافت و تسویه حساب تسهیلات را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: این ظرفیت‌های قانونی می‌تواند به بدهکاران سیستم بانکی به ویژه در بخش کشاورزی و صنعت کمک کند با تسویه بدهی خود از تسهیلات مجدد و سرمایه در گردش برای رونق تولید استفاده کنند.

نعمتی گفت: ستاد تسهیل نقش مهمی در پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان دارد و در این ستاد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه بیمه و مالیات نیز بررسی و مشکلات آنها برطرف می‌شود.

وی همچنین از مدیران دستگاه‌های تخصصی خواست: در کارگروه ستاد تسهیل علاوه بر طرح مشکل واحدهای تولیدی برنامه زمانبندی مجری برای فعال سازی و افزایش ظرفیت طرح نیز اخذ شود تا هم در این کارگروه با انگیزه بیشتر پیگیر مشکلات واحدها شوند و هم بتوان وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی را به خوبی رصد کرد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش این ستاد پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و بازگشت مجدد آنان به چرخه تولید است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: برخی مجریان به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب منابع بانک‌ها را هدر می‌دهند و به تولید ضربه می‌زنند.

یاراله نصیری اظهار داشت: ستاد تسهیل همواره حامی تولید در استان است و با تمام توان مسائل و مشکلات این واحدها را پیگیری و مصوبات لازم در راستای تسهیل امور آنها اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این نشست مسائل و مشکلات چهار واحد تولیدی در استان بررسی و تصمیم لازم در راستای رفع مشکلات آنها گرفته شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار