وزیر امور خارجه گفت: بیشترین تلاش برای مقابله با حرکت غربی‌ها جهت مقابله با پولشویی را جمهوری اسلامی و وزارت امور خارجه انجام داده است.
کد خبر: ۷۹۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 03 November 2019

دفاع ظریف از اظهاراتش درباره پولشویی

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست علنی نوبت عصر امروز پارلمان در پاسخ به سوال محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر پاسخ مبنی بر علت اظهارات وزیر خارجه در باب پولشویی به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان در ایران و انفعال در برابر وقت کشی سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس اظهار داشت: روز گذشته شورای امنیت ملی تصمیم گرفت که جلسه خود را امروز ساعت ۱۵ برگزار کند، از هیئت رئیسه مجلس درخواست کردم که طرح سوال از بنده را عقب انداخته تا سر فرصت جواب دهم که با آن مخالفت شد.

وی افزود: امروز برای هشتمین بار در طول سه ماه گذشته برای پاسخ به سوال در صحن مجلس حاضر شده و به جلسه شورای امنیت نرفتم.

وزیر امور خارجه بر همین اساس اضافه کرد: بیشترین تلاش برای مقابله با حرکت غربی‌ها جهت مقابله با پولشویی را جمهوری اسلامی و وزارت خارجه انجام داده است بعد از آخرین اقدام گروه ویژه مالی (FATF) علیه ایران بنده تندترین دفاع را از موضع جمهوری اسلامی کردم.
وی ادامه داد: وظیفه من دفاع و حمایت از جمهوری اسلامی است و شاید مقداری عقل داشته باشم که در خارج از کشور صبحتی نکنم که به خاطر آن صحبت بخواهم دفاع کنم.

ظریف ادامه داد: بنده مسئول دفاع از جمهوری اسلامی در خارج از کشور هستم و همگان نحوه دفاعم را در تلویزیون و یا کلیپ‌های پخش شده دیده‌اند، بنابراین معلوم است چه کسانی به خاطر منافع داخلی سوال می‌کند ولی مسائل مربوط به امنیت ملی مهمتر از آن است که با بحث‌های جناحی مورد توجه قرار گیرد.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار