معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر ضرورت گسترش خوشه‌های کسب و کار به منظور رونق فعالیت‌ واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تاکید کرد.
کد خبر: ۷۹۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 03 November 2019

علی اصغر مصاحب روز شنبه در نشست آغاز بهره‌برداری از خدمات سامانه کشوری کسب و کار (سککوک) ایلام اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به دنبال حمایت از شرکت‌های مدیریت صادراتی و کنسرسیوم‌های مدیریت صادرات است.

وی افزود: گسترش خوشه‌های کسب و کار یکی از مدل‌های توسعه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است و این شیوه برای بنگاه‌های کوچک و متوسط و تولیدکنندگان این عرصه در نظر گرفته می‌شود.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: استقرار این مدل توسعه‌ای علاوه بر اشتغالزایی منجر به توسعه بازار، انتقال تکنولوژی، رفع گلوگاه‌ها و نقاط فشار برای صنایع و کسب‌ و کارهای مختلف دریک خوشه و در منطقه جغرافیایی خاص می‌شود.

مصاحب با بیان اینکه خوشه‌های کسب و کار و کنسرسیوم‌های صادراتی نیاز امروز در حوزه صادرات و توسعه بازار کشور هستند، گفت: این سازمان ۲ مدل توسعه ای را دنبال می کند و در همین راستا چهار خوشه کسب و کار در استان ایلام شناسایی شده و در حال بررسی هستند.

وی بر ضرورت هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی برای رونق کسب و کار تاکید کرد و افزود: حمایت‌هایی نیز در زمینه حضور تولیدکنندگان و صنعتگران در نمایشگاه‌ها و تورهای صنعتی انجام می‌گیرد که این سازمان برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی در تامین ۵۰ درصد هزینه برگزاری از صاحبان صنایع حمایت می کند.

مصاحب تاکید کرد: انتقال فناوری از دیگر اهدافی است که باید در داخل و خارج از کشور مد نظر باشد که در داخل کشور از طریق تورهای صنعتی و در خارج نیز از طریق روابط بین الملل صورت می گیرد.

وی در خصوص راه اندازی سامانه سککوک نیز گفت: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی می توانند با مراجعه به این سامانه علاوه بر تامین مواد اولیه خود نسبت به شناسایی و حضور در بازارهای جدید صادراتی نیز اقدام کنند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی افزود: به کارگیری روش های مدیریت لجستیک، مدیریت زنجیره تأمین و ارائه ابزارهای نوین پرداخت اعتباری و مدت دار برای انجام معاملات تجاری از مهمترین مزیت های سامانه سککوک است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار