داور بین المللی ووشو کشورمان و رئیس هیأت ووشو هرمزگان می‌گوید: «بهترین روز ورزش حرفه‌ای‌ام همان روزی است که به خاطر اعتقادات و دفاع از مردم مظلوم فلسطین توانستم تصمیم به‌موقع بگیرم و از داوری ورزشکار رژیم صهیونیستی امتناع کنم...  
کد خبر: ۷۹۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 31 October 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از فارس، «علی‌رضا بهرمن» ووشوکار هرمزگانی بارها و بارها در کسوت داور و مربی  در مسابقات جهانی درخشیده است. چه سال گذشته که بالاترین سطح مسابقات المپیک آسیایی جاکارتا  را داوری کرد و چه وقتی‌که با مربیگری حرفه‌ای‌اش ورزشکاران را درسکوی قهرمانی نشاند. باوجود همه این افتخارات وقتی اسم «علی‌رضا بهرمن» به گوش مردم انقلابی ایران و به‌خصوص اهالی هرمزگان می‌رسد خاطره داوری بهرمن در مسابقات جهانی ترکیه در سال 1392 به یادشان می‌آید. تصمیم به‌موقع علی‌رضا بهرمن و داوری نکردن برای ورزشکار رژیم صهیونیستی در روز دوم مسابقات جهانی ترکیه باعث شد بار دیگر پیام به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی به گوش جهانیان برسد.

روایت تازه‌ای از عدم قضاوت بازی یک ورزشکار اسرائیلی توسط علیرضا بهرمن

ووشو، کتاب زندگی من

سال 1391 وقتی به‌عنوان داور مسابقات جهانی معرفی شد. از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید همه تلاش‌هایش ثمر داده بود. همه لحظه‌ها و ثانیه‌هایی که در ورزش رزمی «ووشو» کارکرده بود داشت، به بار می‌نشست. خاطرات کودکی در ذهنش مرور می‌شود که چطور با پیدا کردن علاقه و استعدادش توانسته بود در سن 32 سالگی در کسوت داوری در سطح مسابقات جهانی قرار بگیرد.

روایت تازه‌ای از عدم قضاوت بازی یک ورزشکار اسرائیلی توسط علیرضا بهرمن

به یاد روزهایی افتاد که مسیر خانه تا باشگاه را پیاده می‌رفت و این زمان فرصتی بود تا رؤیاهایش را با خودش مرور کند. 12 ساله بود، دریکی از همین پیاده‌روی‌های خانه تا باشگاه به لطف خانم همسایه که کتاب‌های بازیافتی خانه‌شان را کارتن کرده بود و جلوی در گذاشته بود با کتاب ووشو آشنا شد، کتابی که روی همه کتاب‌های بازیافتی بود عکس ووشوکار روی جلد، همه هوش و حواسش را برده بود تا جایی که وقتی به خودش آمد دید سال‌هاست که ووشوکار می‌کند. آرزویش شده بود دیدن «توحید اسدیان» نویسنده کتاب ووشو. علی‌رضا بهرمن در همان عالم کودکی به ذهنش خطور نکرده بود که قرار است تا چند سال آینده در کنار «توحید اسدیان» نویسنده کتاب موردعلاقه‌اش، تیم ملی ووشو را مربی‌گری کند.

روایت تازه‌ای از عدم قضاوت بازی یک ورزشکار اسرائیلی توسط علیرضا بهرمن

وقتی از داوری امتناع کردم

 این‌ها را علی‌رضا بهرمن برایمان تعریف می‌کند وقتی بعد از برگزاری مسابقات رزمی ووشو در خبرگزاری فارس حاضرمی شود تا برایمان از بهترین روزهای ورزشی‌اش بگوید؛ او معتقد است «بهترین روز ورزش حرفه‌ای‌ام همان روزی است که به خاطر اعتقادات و دفاع از مردم مظلوم فلسطین توانستم تصمیم به‌موقع بگیرم و از داوری ورزشکار رژیم صهیونیستی امتناع کنم. آن روز و چگونگی تصمیم اش را تعریف می‌کند: «داوران این ورزش 9 نفر بودند. که همه در ردیف هم نشسته بودیم. چشم ام که به لیست افتاد در همان وقت ورزشکار رژیم صهیونیستی هم به روی تاتامی آمد. به‌سرعت از روی صندلی داوران بلند شدم و تصمیم خود را با رئیس داوران در میان گذاشتم به‌یک‌باره فضا به هم‌ریخت؛ اما باوجود آقای «مهدی علی نژاد» نماینده ایران در فدراسیون جهانی و تجربه اوشرایط عادی و داور جایگزین معرفی شد.

حضور «مهدی علی نژاد» نماینده ایران در فدراسیون ووشو و عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون جهانی باعث شد که قوانین خاصی در این فدراسیون اجرا شود ازجمله اینکه هیچ تیم ووشویی از رژیم صهیونیستی غاصب نمی‌تواند در کشورهای اسلامی حضور پیدا کند. این نشان‌دهنده قدرت ایران در عرصه بین‌المللی است.»

استقبال مردم در فرودگاه میخکوبم کرد

بهرمن از اتفاقات و پیامدهای مثبتی که بعدازآن تصمیم گرفته این‌طور می‌گوید: «احتمال می‌رفت که من برای همیشه از جامعه داوران ووشو حذف شوم؛ اما باقدرت این تصمیم را گرفتم و اگر بار دیگر این شرایط برای من تکرار شود نظر من همان بوده که هست. اتفاق بسیار جالبی که برای من رخ داد. تحسین و تشویق از طرف خانواده و مردم شهر هرمزگان بود. طوری که استقبال عجیب مردم در فرودگاه میخکوبم کرد به‌خصوص وقتی پدرم را در فرودگاه دیدم بسیار شوکه شدم. من بارها برای مربیگری و مسابقات به خارج از کشور سفرکرده بودم و افتخارات خوبی کسب کرده بودم؛ اما هیچ‌وقت پدرم به استقبالم نیامده بود. دیدن پدرم به‌قدری شیرین بود که هنوز حلاوت آن دیدار درجانم باقی است.»

روایت تازه‌ای از عدم قضاوت بازی یک ورزشکار اسرائیلی توسط علیرضا بهرمن

او همان بهرمن است

وقتی حرف از مردم کوچه و بازار هرمزگان و بندرعباس می‌شود لبخند بر صورت بهرمن می‌نشیند و می‌گوید: «باگذشت 6 سال از مسابقات جهانی ترکیه، هنوز وقتی مردم می‌خواهند من را به یکدیگر معرفی کنند می‌گویند: او همان بهرمنی است که در مسابقات جهانی ترکیه ورزشکار رژیم صهیونیستی را داوری نکرد.»

روایت تازه‌ای از عدم قضاوت بازی یک ورزشکار اسرائیلی توسط علیرضا بهرمن

پیام اربعین ستادن حق است

حس و حال علی‌رضا بهرمن در روزهای آخر ماه صفر و همچنین یادآوری خاطره عدم داوری برای ورزشکار رژیم صهیونیستی توأم شده است. می‌گوید: «شرکت در پیاده‌روی اربعین و حضور در بین آحاد مردم که پیام صلح و دوستی برای جهانیان دارند. پیامی دارد که بار دیگر ستادن حق مظلوم از ظالم را روایت می‌کند همین اتفاقی که ورزشکاران ما در میادین ورزشی از رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی امتناع می‌کنند. رژیمی که بازور وارد سرزمین فلسطین شده است و سال‌هاست که کودکان و مردمان فلسطین را به خاک و خون کشیده است.»

روایت تازه‌ای از عدم قضاوت بازی یک ورزشکار اسرائیلی توسط علیرضا بهرمن

خانواده‌های ورزشکاران در اربعین

بهرمن باوجود مسئولیت‌پذیری برای رساندن تیم  ووشو به چین بازهم در کمترین زمان خودش را به جمع پیاده‌روهای اربعین رسانده است می‌گوید: «سال گذشته جمعی از ورزشکاران بندرعباس  را به پیاده‌روی اربعین بردیم. اما امسال تصمیم گرفتیم که پدر و مادران ورزشکارها را به پیاده‌روی اربعین دعوت کنیم. حدود ۴۵ نفر از پدر و مادرها ازجمله پدر و مادر خودم راهی کربلا شدیم. امسال همراه با عزیزترین‌هایمان سفری بسیار معنوی و شیرین برایمان رقم خورد.»

روایت تازه‌ای از عدم قضاوت بازی یک ورزشکار اسرائیلی توسط علیرضا بهرمن

سینه‌زنی جنوبی در همایش بین‌المللی  

برگزاری مراسم‌های قومیتی و دیدن آداب‌ورسوم در همایش بین‌المللی اربعین برای همه حاضران در راهپیمایی دیدنی است بهرمن دراین‌باره می‌گوید: «دیدن عزاداری و سینه‌زنی جنوبی‌ها برای بیشتر مردم ایران و حتی کشورهای دیگر بسیار جذاب و دیدنی است. در این مسیر یکی از مداح‌های معروف بندرعباس با ما همراه شد بود و خوشبختانه توانستیم مراسم کهن سینه‌زنی و نوحه‌خوانی جنوبی‌ها را به نمایش بگذاریم. مردان دیگر از شهرهای مختلف حتی از کشورهای دیگر تنها بیننده مراسم ما نبودند و در جمع سینه‌زنان ما حاضر شدند و شبیه به ما سینه می‌زدند.»

بهرمن می‌گوید: «از حالا برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با حضور ورزشکاران و خانواده‌های آن‌ها مراسم بزرگ سینه‌زنی را در بین‌الحرمین برگزار کنیم.»

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار