سید حسن حسینی شاهرودی:
سید حسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه کلیات طرح بانکداری اسلامی در ۲۰۰ ماده به تصویب رسیده است، گفت: این طرح تا ماه آینده در پیشخوان صحن علنی مجلس است.
کد خبر: ۷۹۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 30 October 2019

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس صبح امروز در حاشیه بازدید از چند طرح صنعتی شاهرود در گفتگو با خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که طرح بانکداری اسلامی به کجا رسید، ابراز داشت: سه سال بر روی طرح بانکداری اسلامی در کمیسیون اقتصادی مجلس کار انجام‌شده است و بالغ‌بر ۲۰۰ ماده در آن به تصویب رسید که مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

شاهرودی افزود: قرار بود طرح در صحن علنی مجلس بررسی شود که با توجه به اعتراض بانک مرکزی، رهبر معظم انقلاب دستور دادند که بازنگری و هماهنگی با دولت صورت گیرد تا قانون قابلیت اجرایی بیشتری پیدا کند و امیدواریم تا ماه آینده به صحن مجلس رود.

وی  بابیان اینکه ۵۰ درصد قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در صحن مجلس به تصویب رسیده است، ابراز داشت: باقی‌مانده مواد این قانون به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد تا به‌منظور پیشنهادهایی که نمایندگان دادند بررسی و وقت کمتری در صحن مجلس گرفته شود.

6 نقص بر طرف‌نشده در لایحه مالیات ارزش افزوده + جدول

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: هم‌اکنون صاحبان مشاغل و تولیدکنندگان در حوزه مالیات بر ارزش‌افزوده دغدغه‌های بسیاری دارند که این طرح می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف و در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم کمک‌حال بازار باشد.

حسینی شاهرودی در پایان ضمن بیان اینکه اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده می‌تواند به عدالت مالیاتی و شفافیت مالی تا حد زیادی کمک کند، تصریح کرد: هفته آینده بعد از تعطیلات مجلس بازخواهد شد و امیدواریم اصلاحات لازم انجام و طرح در صحن علنی مجلس مطرح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار