مدیر امور عشایر استان تهران اعلام کرد: کوچ پاییزه عشایر از مناطق سردسیر به مناطق جنوبی و گرمسیر استان تهران که 2 مدت ماه طول کشید، پایان یافت.
کد خبر: ۷۹۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 30 October 2019

به گزارش تابناک تهران، هاتف ممیزی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۲ هزار خانوار عشایر کوچ رو استان تهران پس از پیمودن از مسیرهای کوهستانی و صعب‌العبور شهرستان‌های فیروزکوه، شمیرانات و دماوند و پس از حضور کوتاه در مناطق میانبند (مناطق بین ییلاق و قشلاق) اکنون به مناطق قشلاقی (گرمسیر) استان رسیدند.

وی افزود: عشایر استان تهران به همراه دام‌های خود تا آغاز فصل بهار در شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، پیشوا، ری، ملارد و شهریار مستقر خواهند بود.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: در بازه زمانی حضو  ر عشایر در مناطق سردسیر، خدمات پزشکی و بهداشتی، آبرسانی سیار، توزیع آرد ، سوخت فسیلی و تامین نهاده‌های دامی به این جامعه تولید کننده ارائه شد و همچنین به هنگام کوچ نیز خدماتی همچون آبرسانی سیار، توزیع آرد و همچنین تامین نهاده‌های دامی به عشایر کوچنده ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: به هنگام تردد عشایر به همراه دام‌های خود با هماهنگی فرمانداران مناطق شمال شرق تهران و پلیس راهور مسیر جایگزین برای تردد آسان از حاشیه بزرگراه پردیس و همچنین دماوند و فیروزکوه تعیین شد و کوچ عشایر بدون هیچ حادثه ای و تلفات به پایان رسید.

ممیزی یادآور شد: خدمات رسانی به عشایر نیز در فصل قشلاق ادامه خواهد داشت و تلاش می کنیم با واگذاری تسهیلات بانکی ارزان قیمت در زمینه پرواربندی دام عشایری نسبت به افزایش تولید دام سبک اقداماتی انجام دهیم.

به گفته وی، عشایر استان تهران با داشتن حدود ۷۰۰ هزار راس دام سبک حدود ۲۰ درصد گوشت قرمز این استان را تولید می کنند و همچنین این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن محصولات زراعی، دامی و پروتئینی تولید و جهت عرضه روانه بازار مصرف کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار