مدیر امور عشایری شهرستان ملکشاهی گفت: ۹۳۰ خانوار عشایری با عبور از ایل راه‌های این شهرستان کوچ زمستانه خود را به مناطق قشلاق آغاز کردند.
کد خبر: ۷۹۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 28 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  عنایت سلیمانی اظهار داشت : با توجه به شروع فصل سرما عشایر مستقر در مناطق سردسیر و کوهستانی بر طبق عادت هر ساله به مناطق گرمسیری جنوب شهرستان کوچ و تا آخر زمستان در آنجا اتراق می‌کنند.

وی مناطق گرمسیری شهرستان ملکشاهی را چمز، سرچیت، ورگر و چملان عنوان کرد و یادآور شد: بخش قابل توجهی از عشایر منطقه نیز به مناطق گرمسیر شهرستان مهران کوچ می‌کنند.

وی با بیان اینکه این روزها مسیرهای سخت گذر و ایل راه‌های کوهستانی پر از صدای زنگوله‌ها و هیاهوی بازگشت عشایر به مناطق قشلاقی است، تاکید کرد: راه‌های مناطق ییلاقی و قشلاقی بازگشایی شده است و مشکلی برای عبور عشایر وجود ندارد.

سلیمانی اضافه کرد: از آغاز سال جاری تاکنون ۵۲۰ کیلومتر جاده‌های عشایری این شهرستان در مناطق کوهستانی و گرمسیری مورد بهسازی و مرمت قرار گرفته است.

از مجموع جمعیت ۲۲ هزار نفری شهرستان ملکشاهی پنج هزار و ۵۸۰ نفر در قالب یک هزار و ۴۰۰ خانوار جزو جامعه عشایری هستند که ۱۳۴ هزار رأس دام سبک و سنگین در اختیار دارند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار