افسر سابق سازمان سیا که به دلیل آدم‌ربایی در ایتالیا محکوم شده بود پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به آنجا از بیم جانش مجبور به ترک این کشور شد.
کد خبر: ۷۹۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 28 October 2019

به گزارش تابناک سمنان:  به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه فاکس نیوز، یک جاسوس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا [سیا]که به دلیل یک فقره آدم ربایی در ایتالیا به سر می‌برد گفت دولت آمریکا و سازمان سیا او را کنار گذاشته و از او «دست شسته» و برای حفظ امنیت خود مجبور به ترک ایتالیا شده است.

فرار افسر سابق سیا از ایتالیا پس از سفر پمپئو به این کشور

«سابرینا دی سوسا» افسر سابق سیا که در سال ۲۰۰۳ به اتهام ربودن یک روحانی مصری به نام «حسن مصطفی اسامه نصر» معروف به «ابوعمر» از سوی دولت ایتالیا محکوم شده بود، به منظور حفظ امنیت خود این کشور را ترک کرد.

روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» گزارش داد دی سوسا این تصمیم را پس از سفر ماه جاری مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و جینا هاسپل، رئیس سازمان سیا به ایتالیا گرفته است.

دی سوسا گفت: من از عواقبی که ممکن است با آن روبرو شوم، وحشت کردم. ورود هاسپل به ایتالیا تاییدیه‌ای به دولت این کشور بود که دولت آمریکا پرونده من را کنار گذاشته و از من دست شسته است.

دیسوسا یکی از ۲۶ نفری بود که به دلیل ربودن ابو عمر در ایتالیا محکوم شد. طبق گزارش فاکس، وی حضور در این ماموریت را انکار کرد، اما تنها کسی بود که برای این آدم ربایی محکوم شد.

وی در ابتدا، به‌خاطر مصونیت دیپلماتیک تبرئه شده بود، اما دادگاهی رده‌بالاتر در سال ۲۰۱۴ او را مجرم شناخت. در سال ۲۰۱۷، سرخیو ماتارلا، رئیس جمهور وقت ایتالیا او را عفو کرد، اما وی موظف بود تا سال ۲۰۲۰ به این کشور خدمات اجتماعی ارائه دهد.

بنابر گزارش‌ها، آدم ربایی ابو عمر بخشی از طرح "تحول فوق العاده" جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا بود. طبق این طرح مظنونان ترور به به کشور‌هایی منتقل می‌شدند که شکنجه در آنجا مجاز است. ابو عمر می‌گوید به وطن خودش مصر منتقل و در آنجا شکنجه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار