نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مشکلات صادرات کرمانشاه ۲۰ سال است که حل نشده، گفت: دنیا به دنبال یک گرم صادرات است و ما برای صادرات تنگنا ایجاد می‌کنیم.
کد خبر: ۷۹۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 28 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، عبدالرضا مصری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که عصر امروز (۴آبان) برگزار شد، صادرات را لطف الهی برای کشور ایران دانست و افزود: اینکه می‌توانیم صادرات کنیم از ظرفیت ما نیست، بلکه به دلیل نیاز کشور همسایه ما یعنی عراق است.

 وی با انتقاد از برخی گره‌هایی که به دست و پای خود می‌بندیم تا نتوانیم به خوبی از این بازار استفاده کنیم، گفت: تمام کشورهای دنیا به دنبال یک گرم صادرات هستند، اما ما زمینه‌های صادرات را داریم و پیش روی آن تنگنا ایجاد می‌کنیم.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع مشکلات با کارهای معمولی و روند عادی انجام نمی‌شود، تاکید کرد: رفع مشکلات اقدامات جهادی می‌خواهد که همان اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بر لزوم استفاده حداکثری از بازارهای صادراتی هم تاکید کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم ذائقه  بازارهای صادراتی را به سمت کالاهای ایرانی سوق دهیم تا اگر کالای دیگری نیز وارد این بازار شد کشورهای مصرف کننده کالای ما را ترجیح دهند.

مصری در ادامه از برخی مشکلات صادراتی استان کرمانشاه یاد کرد و با بیان اینکه برخی از مشکلات صادرات کرمانشاه ۲۰ سال است که مدام مطرح می‌شود اما حل نشده، یادآور شد: عمده مشکلات ناشی از گره‌هایی است که خود ما ایجاد کردیم.

وی یکی از مهمترین مشکلات صادرات کرمانشاه را خواب کامیون‌ها در مرز دانست و گفت: وقتی که دو شب خواب کامیون در مرز داریم، یعنی اگر دوشب مازاد تلاش کنیم این خواب رفع خواهد شد و برای این منظور همه مسئولان مربوطه باید همان چند شب را به طور مداوم پای کار باشند.

مصری از اینکه در برخی موارد به دلیل کمبود ترازو و باسکول خودروهای حمل بار در مرز معطل می‌مانند به شدت ابراز تاسف کرد.

نماینده کرمانشاه تاکید کرد: به علاوه باید در جاهایی که مانع قانونی نداریم، کارها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مصری خواستار تسهیل‌گری امور برای تجار و صادرکنندگان استان شد و عنوان کرد: نباید به دلیل اینکه برخی قاچاق و یا تخلف می‌کنند همه تجار و صادرکنندگان را با یک چشم نگاه کنیم.

وی در پایان از تلاش همه مسئولین استان کرمانشاه برای بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین نیز قدردانی کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار