کد خبر: ۷۹۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 25 October 2019

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر ضرورت مدیریت سطح سد کالپوش در ایام پربارش سال تاکید کرد و گفت: آب سد نباید از حد تعیین شده فراتر رود.

منوچهر فخری در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده استان که با حضور رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی کشور در استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به نزدیکی روستا با سد کالپوش گفت: باید بررسی‌ها و نظارت‌های ویژه صورت گیرد تا سطح آب سد از حد تعیین شده فراتر نرود.

وی ادامه داد: کاهش آب سد یکی از مباحث مهم و اساسی است که با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها در ماه‌های پرباران با هدف کاهش خطرات احتمالی و تثبیت سطح آب سد کالپوش به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

فخری از برنامه‌ریزی برای جابجایی مخزن آب و فاضلاب این روستا با هماهنگی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور خبر داد و گفت: برق رسانی به شهرک جدید روستا نیز ظرف یک‌ماه آینده انجام می‌شود.

وی با اشاره به عدم زه‌کشی این سد در گذشته اضافه کرد: با تلاش مدیریت استان اعتبارات بسیار خوبی به زِه کشی سد اختصاص یافته که طی برنامه‌ریزی زمانبندی شده اجرایی می شود.

معاون عمرانی استاندار از بازنگری در طرح هادی این روستا خبر داد و افزود: طرح جدید همراه با افزایش محدوده کاربری مسکونی در شهرک جدید روستا و برای ساخت‌وساز سایر ساختمان‌هایی که در معرض خطر هستند اجرا می‌شود.

وی از تلاش برای احداث واحدهای خدمات‌رسان در این روستا خبر داد و افزود: واگذاری زمین به دستگاه‌های خدماتی جهت راه‌اندازی واحدهای خدماتی در شهرک جدید در دستور کار قرار گرفته است.

فخری خواستار تسریع در رسیدگی به امور مردم و تکمیل واحدهای در حال احداث این روستا شد و گفت: همه زیرساخت‌های مورد نیاز در این روستا به مروز احداث خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار