هفته هشتم لیگ برتر روز جمعه آغاز می‌شود و تیم های صدرنشین سپاهان و تراکتور در اصفهان و آبادان به میدان می روند و پرسپولیس مقابل قعرنشین مسابقات قرار می گیرد و استقلال در ورزشگاه آزادی به دنبال سومین برد خود است.
کد خبر: ۷۹۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 24 October 2019

 

7 دیدار هفته هشتم لیگ برتر روز جمعه برگزار می شود. مسابقه شهر خودرو و گل گهر سیرجان نیز به 24 آبان منتقل شد. دو تیم صدرنشین سپاهان و تراکتور هم این هفته در کورس صدرنشینی باهم قرار دارند تیم‌های خوزستانی و همچنین سرخابی ها به دنبال آنها در حرکت هستند. شهر خودرو تیم سوم جدول هم بازی اش به تعویق افتاد.

نگاهی به این بازی ها می‌اندازیم:

ماشین سازی - نفت مسجدسلیمان؛ رکوردار مساوی در تبریز

نفت مسجدسلیمان با مهدی تارتار فوق العاده نتیجه گرفته و بعد از سپاهان و تراکتور سومین تیم بدون باخت لیگ نوزدهم است. البته زردپوشان مسجدسلیمان با 5 مساوی رکوردار مساوی هستند در رده هفتم جدول قرار گرفته اند. شاگردان تارتار این هفته در تبریز باید به مصاف تیمی بروند که فقط یک تساوی داشته است. با هفت امتیاز در رده یازدهم جدول ایستاده است. ماشین سازی تیمی است که فوتبال را زیبا و تهاجمی بازی می کند اما در نتیجه گیری موفق نبوده است. شاگردان رسول خطیبی بعد از برد دقیقه اخر مقابل استقلال تهران در دقایق پایانی یک پیروزی هم مقابل شاهین بوشهر داشتند. حالا باید دید در این مسابقه ششمین مساوی نفت رقم خواهد خورد یا سومین برد ماشین سازی؟! البته نفت نیم نگاهی هم به پیروزی دارد.

سپاهان اصفهان - سایپا؛ کار راحت صدرنشین یا قطع نوار ناکامی؟

تیم قلعه نویی همچنان در صدر جدول بدون باخت و بدون گل خورده ایستاده و این هفته نیز سپاهان باید به مصاف تیمی جوان و کم تجربه در لیگ برتر برود. ابراهیم صادقی مربی جوانی است که با شجاعت بی نظیر بازیکنان 18 ساله را هم در ترکیب تیمش قرار می دهد و البته تاوان این جوانی را هم تا اینجا کار داده است. نارنجی پوشان سایپا 4 باخت متوالی در لیگ برتر داشته اند و در اصفهان فقط به فکر قطع این نوار ناکامی هستند اما بعید است زورشان به تیم قدرتمند سپاهان برسد. شاید گرفتن یک مساوی از صدرنشین هم برای سایپا در این بازی موفقیت محسوب شود اما سپاهان هم دلش می خواهد مثل استقلال مقابل این تیم آینده دار به یک برد پرگل برسد!

پیکان - ذوب آهن اصفهان؛ نبرد تیم های سیزدهم و چهاردهم

تقابل تیم های سیزدهم و چهاردهم جدول هم در نوع خود جالب و دیدنی خواهد بود. پیکان که یک امتیاز از ذوب آهن بیشتر دارد مثل حریفش دو هفته متوالی شکست خورده و اکنون به دنبال برد است.ذوب آهن هم تیم بدون پیروزی لیگ برتر می خواهد اولین بردش را در این فصل دشت کند. پیکان تیم عجیبی است که هم قویترین خط حمله و هم ضعیف ترین خط دفاع لیگ را تا هفته هفتم داشته است.

منصوریان سرمربی ذوب آهن که هفته گذشته شکست خانگی را مقابل شهر خودرو متحمل شد از هواداران تیمش گلایه کرد! حالا در این هفته سبزپوشان اصفهانی در ورزشگاهی به میدان خواهند رفت که کم تماشاگرترین بازی هفته را شاید رقم بزنند!

شاهین شهرداری بوشهر - پرسپولیس؛ شاگردان کالدرون مقابل قعرنشین

پرسپولیس به جنوب و تیم آخر جدول لیگ برتر رسید. سرخپوشان در سواحل خلیج فارس باید مقابل تیمی بازی کنند که 6 باخت و یک مساوی داشته و با 14 گل خورده در رده شانزدهم جدول ایستاده است. شاهین حتی سرمربی دائمی هم ندارد و فعلا کریمیان هدایت این تیم را برعهده دارد. با این شرایط به نظر می رسد که پرسپولیس اگر دچار حواشی خود ساخته نشود و تمام تمرکزش را در این بازی بگذارد پیروزی دور از دسترسش نخواهد بود. خوش بین ترین هوادار شاهین هم تصور نمی کند که تیمش بتواند اولین برد فصلش را مقابل قهرمان سه دوره لیگ برتر به دست بیاورد! اما فوتبال غیرقابل پیش بینی! به همین دلیل کالدرون و بازیکنان پرسپولیس نباید خود را از پیش برنده بدانند. شاید این مسابقه فرصتی ایده آل برای مهاجمان گل نزن پرسپولیس باشد تا پایشان به گلزنی باز شود و تیم پرسپولیس از رده ششم هم در جدول لیگ بالاتر بیاید.

فولاد خوزستان - نساجی مازندران؛ تقابل دوستان قدیمی!

فولاد خوزستان با جواد نکونام نتایج خوبی گرفته و روی پله چهارم لیگ برتر ایستاده است. قرمزپوشان اهوازی در 4 مسابقه اخیر خود 3 برد خارج از خانه به دست آورده اند که نتیجه ای خارق العاده محسوب می شود. آنها این هفته میزبان تیم خوب و محبوب نساجی مازندران هستند. نساجی برای سرمربی و مدیرعامل باشگاه فولادبسیار آشناست زیرا هم جواد نکونام و هم سعید آذری در این باشگاه مربیگری و مدیریت کرده اند. نساجی هفته گذشته در خانه اش 4 گل از تراکتور خورد و یک باخت دور از انتظار را متحمل شد. این هفته قرمز پوشان قائمشهری برای جبران ناکامی به میدان می روند اما بازی با فولاد اوج گرفته آن هم در اهواز کار بسیار دشواری برای آنها خواهد بود.

صنعت نفت آبادان - تراکتور تبریز؛ نبرد دیدنی در برزیل ایران!

تراکتور تیم دوم جدول لیگ برتر نه باخت داشته و نه گل خورده مصطفی دنیزلی به دنبال حفظ رکورد تیمش در برزیل ایران است اما او قطعا می داند بازی با تیم صنعت نفت کار آسانی نخواهد بود. صنعت نفت در رده پنجم جدول با 12 امتیاز قرار دارد و دوست دارد در این بازی خانگی برد تیمش را جشن بگیرد. صنعت نفت 4 هفته است که شکستی نداشته است و دو برد و دو مساوی کسب کرده است. در این بازی که هر دو تیم برای برد بازی خواهند کرد می توانیم شاهد یک مسابقه جذاب باشیم. مسعود شجاعی کاپیتان تراکتور نیز به شهر مادری اش برمی گردد و در این شهر غریبه نیست. صنعت نفت در صورت گرفتن امتیاز از تراکتور رقابت در بالای جدول را جذابتر و داغ تر خواهد کرد.

استقلال - پارس جنوبی جم؛ به دنبال سومین برد در آزادی

استقلال ایتالیایی بالاخره راه افتاد و دل هواداران این تیم شاد شد. آبی پوشان با دو برد متوالی اکنون در رده هشتم جدول قرار دارند و در این بازی خانگی به دنبال سومین برد خواهند بود. این اولین مرتبه ای است که استقلال در شرایط خوب مقابل هوادارانش بازی خواهد کرد و این مساله می تواند روحیه آبی پوشان را مضاعف کند. هرچند استقلال در این بازی مجبور است بدون حضور داریوش شجاعیان بازی کند هافبک کلیدی که دچار پارگی رباط صلیبی شد به نظر می رسد بدشانسی های استراماچونی تمامی ندارد. پارس جنوبی هم تیم منسجمی است که در سه هفته اخیر بردی نداشته و در دیدار با استقلال هم هدف اولش نباختن خواهد بود. شاگردان فراز کمالوند در رده دهم جدول ایستاده اند و سرمربی این تیم معتقد است که تیر دروازه های حریفان مانع برخی بردهای این تیم شده است. پارس جنوبی رکوردار زدن توپ به تیرک دروازه حریفان است! به هر حال باید منتظر ماند و دید سرمربی ایتالیایی در غیاب شجاعیان چه ترکیبی برای تیمش انتخاب خواهد کرد. البته تولد ستاره ای به نام عارف غلامی برای استقلال بسیار خبر خوبی است.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته هشتم لیگ برتر:

جمعه سوم آبان

 

ماشین سازی تبریز – نفت مسجد سلیمان

 

داور: امیر عرب براقی

 

کمک ها: حسن انتظاری – علیرضا مرادی

 

کمک داوران اضافی: محمدرضا تارخ – ایمان کهیش

 

داور چهارم: حمید رضا کنعانی

 

ناظر: فریدون اصفهانیان

 

شاهین شهرداری بوشهر – پرسپولیس تهران

 

داور: بیژن حیدری

 

کمک ها: سعید قاسمی – فرهاد مروجی

 

کمک داوران اضافی: حسن اکرمی – حمید حاج ملک

 

داور چهارم: محمد جواد مداح

 

ناظر: حیدر شکور

 

فولاد مبارکه سپاهان – سایپا تهران

 

داور: علی صفایی

 

کمک ها: آرمان اسعدی – رحیم حاجیلو

 

کمک داوران اضافی: مرتضی منصوریان – حسین زمانی

 

داور چهارم: محمدی علی پورمتقی

 

ناظر: رحیم رحیمی مقدم

 

پیکان – ذوب آهن اصفهان

 

داور: اشکان خورشیدی

 

کمک ها: علی میرزابیگی – محمدرسول ذورقی

 

کمک داوران اضافی: علی بای – محمدباقر پورباقر

 

داور چهارم: محمدرضا مدیرروستا

 

ناظر: حسن کامرانی فر

 

فولاد خوزستان – نساجی مازندران

 

داور: پیام حیدری

 

کمک ها: علیرضا ایلدروم – مهدی شفیعی

 

کمک داوران اضافی: امیرسامان سلطانی – سعاد وفاپیشه

 

داور چهارم: فرزاد بهرامی

 

ناظر: حسین عسگری

 

صنعت نفت آبادان – تراکتورسازی تبریز

 

داور: محمدرضا اکبریان

 

کمک ها: سعید علی نژادیان – امیرمحمد داودزاده

 

کمک داوران اضافی: یاسر همرنگ – کیوان علیمحمدی

 

داور چهارم: میلاد قاسمی

 

ناظر: مسحن ترکی

 

استقلال تهران – پارس جنوبی جم

 

داور: سیدرضا مهدوی

 

کمک ها: امیررضا آشور ماهانی – احد سلطانی

 

کمک داوران اضافی: کوپال ناظمی – مهدی مرجانزاده

 

داور چهارم: یوسف مغروری

 

ناظر: حاتم بک پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار