فارس ١٠ درصد از تولید فرآورده‌های صنایع غذایی کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۹۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 24 October 2019

تابناک فارس به نقل از صدا سیما: سهم ١٠ درصدی فارس از تولید فرآورده‌های صنایع غذایی کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون هماهنگی امور اقصادی استانداری فارس در همایش روز جهانی غذا در شیراز گفت: فارس با تولید ١٠ هزار تنی محصولات صنایع غذایی، ١٠ درصد از تولیدات غذایی کشور را داراست.

رحمانی با بیان اینکه فارس در تولبدات محصولات کشاورزی اول کشور است، افزود: با وجود ظرفیت‌های موجود کشاورزی در فارس، اما در تولیدات غذایی و صنایع تبدیلی رتبه ٥ تا ٧ را دارد که باید تلاش شود این صنعت بیش از پیش رونق گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اعطای تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی، گفت: بیش از ٧٠٠ میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنایع تبدیلی و غذایی پرداخت شده است، اما نبود توسعه متوازن صنایع تبدیلی و تکمیلی سبب رونق نگرفتن این صنعت شده است.

محمود بازاری مدیر کل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این همایش گفت: رشد صادرات شتاب بیشتری گرفته است و در دهه اخیر، ایران در یک شریان تجاری بسیار مناسب در منطقه آسیای غربی و خاورمیانه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ٢ درصد از تولیدات غذایی کشور‌های همسایه از ایران تامین می‌شود، افزود: ٤٥ کشور دنیا خریدار تولیدات غذایی ایران هستند و در حال حاضر محصولات به ١٣ کشور با توجه به اولویت صادر می‌شود.

بازاری ادامه داد: مجموع صادرات از ایران به این ١٣ کشور، ٢٥ میلیارد دلار است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته پیش بینی شده تا سال ١٤٠٠ شاهد افزایش دوبرابری در این حوزه باشیم.

در این همایش از ٥٠ واحد برتر فارس، فعال در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی که بیشترین تلاش را برای ارتقای سلامت محصولات تولیدی خود کرده بودند تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار