بودجه
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: ۳۳ درصد از بودجه عمرانی این استان معادل یک‌هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون تخصیص یافته است
کد خبر: ۷۹۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 24 October 2019

۳۳ درصد بودجه عمرانی استان مرکزی تخصیص یافت

رقیه یادگاری روز پنجشنبه درحاشیه نشست بررسی وضعیت اعتبارات تملک دارایی خمین افزود: مجموع بودجه عمرانی امسال استان سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است که توزیع شهرستانی آن با دقت درحال انجام است.
وی ادامه داد: بودجه هزینه‌ای استان ۲ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال است و ۵۵ درصد آن معادل یک‌هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال تا کنون تخصیص شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اظهار داشت: ۷۲ درصد از بودجه هزینه‌ای برای حقوق کارکنان دولت هزینه می‌شود.
یادگاری گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال از منابع تملک دارایی سرمایه برای رفع خسارات ناشی از سیلاب بهار امسال در حوزه ترمیم پل‌ها، راه‌ها و تاسیسات آبی آسیب دیده مصوب شد که ۶۰ درصد از این اعتبار تاکنون تخصیص شده است.
وی تصریح کرد: ۳۴۰ میلیارد ریال نیز به منظور جبران خسارات  فعالان اقتصادی نظیر مرغداری‌ها و گاوداری‌هایی که در اثر بارش باران و سیل دچار خسارت شدند اعتبار تخصیص شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست بررسی تملک دارایی خمین گفت: پرداخت ۱۰ میلیارد ریال به پیمانکار برای بازسازی تنها استخر این شهرستان در این نشست مصوب شد.
یادگاری افزود: ۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی به منظور بهسازی راه مواصلاتی آشیانه – شهابیه در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: هشت کیلومتر طرح عمرانی راه خمین به الیگودرز ۴۵ میلیارد ریال تخصیص ملی دارد که چهار کیلومتر آن در حال تکمیل است و برای ۱۶ کیلومتر باقی‌مانده ۴۵ میلیارد در نظر گرفته شده است.  
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی درباره تکمیل ساختمان بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در خمین گفت: این بیمارستان از طرح‌های عمرانی فعال است و ۵۸ میلیارد ریال برای آن تخصیص شده است.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: تنها استخر این شهرستان به‌دلیل استاندارد نبودن تعطیل و در حال بازسازی است.
«احمد طهرانی» افزود: بسیاری از مردم  شهرستان به‌علت تعطیلی استخر برای تفریح و آب‌درمانی به شهر‌های محلات و گلپایگان مراجعه می‌کنند.
وی ادامه داد: ۲ بانده شدن راه خمین به الیگودرز در زمره طرح‌های مصوبه سفر رئیس جمهوری به خمین است که در اولویت طرح‌های راه سازی استان مرکزی قرار گرفته بود.
وی بیان کرد: بروز حوادث متعدد رانندگی در جاده‌های خمین باعث نارضایتی شهروندان شده است و می‌طلبد در تکمیل  آن‌ها تسریع شود.
فرماندار خمین گفت:۳۴ کیلومتر از  جاده ۶۹ کیلومتری خمین به الیگودرز در حوزه استحفاظی خمین  قرار دارد.
استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار