مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای به مناسبت روز سازمان ملل بر ادامه حمایت از توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.
کد خبر: ۷۹۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 24 October 2019

موگرینی: به دفاع از برجام ادامه می‌دهیم

به گزارش تابناک سمنان: «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز سازمان ملل بار دیگر اعلام کرد اروپا همچنان به دفاع از توافق هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

در بیانیه‌ای که دفتر موگرینی به مناسبت روز سازمان ملل منتشر کرد، آمده است: در بیست و چهارم اکتبر، بنیان اولین طرح بین‌المللی در تاریخ برداشته شد که سازمان ملل بود. در چنین روزی در ۱۹۴۵، منشور سازمان ملل اجرایی شد و از آن زمان به بعد، این سازمان در تلاش برای اجرای صلح و حفظ حقوق انسانی بود که اهداف مشترک اتحادیه اروپا نیز به شمار می‌آیند.

به عنوان یکی از مدافعان سرسخت چند جانبه گرایی به عنوان بهترین راه برای حل و فصل بحران‌ها،  اتحادیه اروپا همکاری نزدیکی با سازمان ملل در همه حوزه‌های جهانی کرده است که بیش از صد و هفتاد کشور را در بر می‌گیرد. از سوریه تا لیبی و از افغانستان تا ونزوئلا، شراکت قوی ما همچنان به تلاش برای حفظ صلح و ثبات و توسعه پایدار، مدیریت مهاجرت به شکلی انسانی و با کرامت و تقویت حقوق انسانی از جمله آموزش برای همه به صورت برابر پرداخته است. اتحادیه اروپا به عنوان بهترین راهبر و همراه و قابل اتکا مصمم به ادامه این راه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در تلاش‌های مشترک ما در سازمان ملل، ما همچنان در تلاشیم تا به اهداف توافق پاریس در خصوص تغییرات اقلیمی و برنامه توسعه پایدار ۲۰۳۰ برسیم. همچنین مشارکت بی‌سابقه‌ سه جانبه را با سازمان ملل و اتحادیه آفریقا شروع کرده ایم تا به پناهجویان در لیبی و مناطق پایین صحرا در آفریقا کمک رسانی و مراقبت شود. ما به مراقبت از دستاورد‌های دیپلماسی مانند توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم مشارکت چند جانبه را در کنار بروز مسائل جهانی در بخش‌های فناوری، دیجیتالی شدن و هوش مصنوعی پیش ببریم.

در پایان بیانیه اتحادیه اروپا تاکید شده است: در حالی که هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل را گرامی می‌داریم، اتحادیه اروپا متعهد به مولفه‌های این سازمان برای زندگی بهتر برای همه و نادیده گرفته نشدن افراد است. ما در اتحادیه اروپا به سرمایه‌گذاری روی نظام سازمان مللی موثر و نیز برنامه‌های اصلی سازمان ملل در حمایت از اجرای کامل اصلاحات سازمان ملل که دبیرکل آن را پیش می‌برد، ادامه می‌دهیم زیرا باور داریم که قوانین بین المللی و سازمان‌های جهانی تضمینی برای هر یک از ماست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار