سعید متقی:
به گزارش تابناک سمنان: مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری سمنان گفت: زیرساخت‌ها برای مشارکت حداکثری اقشار مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان فراهم است.
کد خبر: ۷۹۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 23 October 2019

سعید متقی مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان امروز ظهر در هشتمین جلسه ستاد انتخابات استان سمنان در سالن جلسات فرمانداری سمنان افزود: در نشست‌های گذشته ستاد انتخابات استان، ۶۷ مصوبه با نظر اعضای حاضر به تصویب رسید که از مجموع هفت نشست گذشته سه نشست با حضور استاندار سمنان برگزار شد و شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجموع بیش از ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارند که ۹۱.۲ درصد این جمعیت در مناطق شهری و ۸.۸ درصد آن در مناطق روستایی قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری سمنان افزود: با توجه به جمعیت کم روستاهای سه شهرستان مذکور اما زیرساخت‌ها برای حضور حداکثری اهالی این روستاها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شده است و و با حضور پرشور مردم توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

سعید متقی در پایان افزود: تمامی ظرفیت‌های قانونی برای برگزاری انتخابات پرشور با حضور جریان‌ها و احزاب سیاسی در استان سمنان به کار گرفته شده است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ۹۸ برگزار می شود و استان سمنان چهار نماینده در مجلس دارد.

 

زیرساخت های انتخابات مجلس برای مردم استان سمنان فراهم شده است

در این نشست با حضور حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، سید عباس دانایی فرماندار سمنان، حسن ارگی فرماندار مهدیشهر، علیمحمد مویدی زاده فرماندار سرخه و مسئولان ستادهای اجرایی انتخابات استان سمنان در ارتباط با مسایل مربوط برگزاری پرشور یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر شد.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۱۰۹ نفر نامزد بودند که از این تعداد ۵۳ درصد رد صلاحیت، سه درصد منصرف و ۴۴ درصد تأیید صلاحیت شدند. بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مجلس ششم با ۷۶.۱ درصد و کمترین مشارکت در مجلس یکم با ۵۵.۵ درصد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار