مرکز پویانمایی صبا برای سه ماهه پائیز ۱۴ انیمیشن برای مخاطبان تدارک دیده است.
کد خبر: ۷۹۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 23 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: تولید داخلی یعنی بومی سازی و رونق تولید و ایجاد اشتغال و تولید انیمیشن چند سالی است که در کشور شتاب گرفته و جوانان بسیار مستعدی را به سوی خود جذب کرده است.

فصل پاییز آغاز رویشی دوباره برای سوژه پردازی و تولید پویانمایی‌های مرکز صبا است به طوری که این مرکز برای سه ماهه فصل برگ ریزان، تعداد ۱۴ پویانمایی خود را برای نمایش به شبکه‌های مختلف پیشنهاد و ارسال کرده است که در ادامه به معرفی ۱۴ پویانمایی می پردازیم:

پ

روباه و خروس
از قدیم روباه نماد مکر و حیله و دسیسه‌چینی بوده و خروس نماد سحرخیزی، تدبیر و خانواده. حالا این دو حیوان نمادین در ادبیات کهن و فولکلور ایران دستمایه ساخت پویانمایی روباه و خروس شده است و کنار هم ماجرا‌های شیرین و با نمکی را خلق کرده‌اند که خردسالان می‌توانند با تماشای این پویانمایی بخندند و از تماشای آن لذت ببرند. این مجموعه پویانمایی روایت بصری از کشمکش‌ها و تقابل همیشگی روباه و خروسی است که بدون گفت و گو و مبتنی بر رویداد‌ها و اتفاقات بامزه ساخته شده است. خروس به همراه خانواده‌اش در یک مزرعه زندگی می‌کند و در همسایگی آن‌ها یک روباه حیله‌گر درصدد آسیب رساندن به آنهاست. مجموعه کارتونی روباه و خروس به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بابک و بهنود نکویی برای گروه خردسال تولید می‌شود.

پ

نقاش کوچولو ۳
نقاش کوچولو هر روز به جنگلی که خودش نقاشی کرده سر می‌زند و در آنجا با حیوانات جنگل بازی می‌کند یا برایشان نقاشی‌های جدید می‌کشد. نقاش کوچولو، پسر خردسالی است که در دنیای کودکانه و زیبایی نقاشی‌های خودش به بازی مشغول است. او جنگلی کودکانه پر از حیوانات کوچک و بزرگ نقاشی کرده و در هر قسمت از این مجموعه با اتفاقاتی کودکانه با این حیوانات هم‌بازی می‌شود. داستان ساده مجموعه «نقاش کوچولو» نگاه یک خردسال به دنیای اطرافش است که خلاقیت و نوآوری را در وجود او شکوفا می‌کند. این مجموعه به تهیه‌کنندگی استودیوی فیلم فریم و کارگردانی بابک نظری برای گروه خردسال در قسمت‌های ۱۲ دقیقه‌ای تولید می‌شود.

پ


مثل نامه
دو کلام حرف حساب رو می‌گویند «ضرب‌المثل!» شانه به سر یا همان هُدهُد‌دانا به همراه دستیارش زاغوی شیطون و بازیگوش در هر قسمت، داستانی جذاب از قصه‌های کهن را روایت می‌کند و سرانجام این قصه‌ها، به گفتن یک ضرب‌المثل ختم می‌شود. معمولا نصیحت شدن برای هیچ‌کس جذاب نیست؛ اما ضرب‌المثل‌ها، سخنانی هستند که با وجود پندآموز بودن، برای شنونده جذابیت هم داشته و حس نصیحت شدن ندارند. پشت هرکدام از این سخنان، یک دنیای داستانی وجود دارد؛ قصه عبرت آموزی که باعث می‌شود تا ضرب‌المثل‌ها سینه به سینه و نسل به نسل توسط نقالان و شاعران به آیندگان منتقل شود. مجموعه «مثل‌نامه» به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری حور و کارگردانی مهدی کیانی‌انبوهی و مهدی حیدریان برای گروه سنی کودک و نوجوان در قسمت‌های ۱۲ دقیقه‌ای تولید شده است.

پ

مهارت‌های زندگی
دانا، پسربچه‌ای است که در یک خانواده فرهنگی و متوسط به همراه خواهر، مادر، پدر، پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند. در مقابل خانه آن‌ها مجتمع بزرگی قرار دارد که خانواده‌های متعددی در آن زندگی می‌کنند و به همین دلیل مسائل گوناگونی اتفاق می‌افتد. مهارت‌های مورد نیاز برای زندگی اجتماعی و نکات مربوط به آداب معاشرت، مسائلی است که هر فردی باید در زندگی آن را فرا بگیرد تا بتواند زندگی خوبی در کنار دیگر مردم داشته باشد. مطالبی مثل آموزش مهارت همدلی با دیگران و درک مشکلات آنها، مهارت در حل مسائل و مشکلات مربوط به خودمان، فراگیری مهارت تصمیم‌گیری، مهارت در خودآگاهی، مهارت در برقراری ارتباط با دیگران و کنار آمدن با شرایط، مهارت در مقابله با نگرانی‌ها و بسیاری از مهارت‌های دیگر که لازمه یک زندگی آرام و رو به رشد است. مجموعه «مهارت‌های زندگی» به کارگردانی فرخ یکدانه، ارشاد رهبر، مهراب ناصری و تهیه‌کنندگی شهاب کسرایی و رضا تقدسی برای گروه سنی کودک تولید می‌شود.

پ

موزه
اثر پویانمایی «موزه ۲» مجموعه استاپ موشنی درباره سه دزد موش نما (رئیس، مهندس و کاپیتان) است که می‌خواهند از موزه شهر، اجناس با ارزش تاریخی را سرقت کنند. آن‌ها اطلاعات مورد نیاز درباره اجناس تاریخی ایران را از رایانه‌ای به نام پت پت می‌گیرند. کارکنان موزه (جوان، فندق و شمد) همیشه مراقب موزه هستند و نمی‌گذارند دزد‌ها به مقصود خود برسند. از طرف اداره‌کل موزه‌ها کارآگاهی مامور حفاظت و حراست از موزه می‌شود. مجموعه پویانمایی موزه ۲ برای گروه سنی کودک و نوجوان به کارگردانی آبتین یغماییان و تهیه‌کنندگی بهروز یغماییان تولید می‌شود.

پ

کی میگه ریاضی سخته؟
سریال «کی میگه ریاضی سخته» نام مجموعه‌ای آموزشی است که با زمان متوسط هشت دقیقه‌ای ساخته شده است. در این مجموعه از تلفیق تکنیک موشن‌گرافیک با شخصیت‌های سه‌بعدی استفاده شده است. موجز بودن و سادگی مینی‌مالیستی موشن‌گرافیک کمک کرده است تا روند آموزش مباحث ریاضی آن که براساس آخرین روش‌های آموزش ریاضیات شکل گرفته‌اند آموزش داده شود. پویانمایی «کی میگه ریاضی سخته؟» به تهیه‌کنندگی رضا تقدسی و کارگردانی فرانک زحلی در قسمت‌های هشت دقیقه‌ای تولید می‌شود.

پ

گولوبولا ۲
ویروس و باکتری، دشمنان دیرینه گلبول‌های بدن انسان، از هر فرصتی برای حمله استفاده کرده به بدن حمله می‌کنند. در این میان، رئیس‌پلیس شهر نیز بیکار نمانده و سعی در دستگیری آن‌ها می‌کند. او با فرمان مغز به سمت ویروس یا باکتری رفته و با آن مبارزه می‌کند. «گولوبولا» یک مجموعه آموزشی است که در ظاهری شاد و فانتزی اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه بدن انسان، برخی بیماری‌ها، دارو‌ها و نحوه استفاده از دارو‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد. به کمک این مجموعه، می‌آموزیم که به عنوان مثال، در صورت استفاده از دارو‌های منقضی شده یعنی دارو‌هایی که تاریخ مصرف آن‌ها به اتمام رسیده یا واکسن‌های تقلبی، بدنمان را دچار چه مشکلاتی خواهیم کرد. مجموعه گولوبولا به تهیه‌کنندگی بابک نظری، کارگردانی اشکان شیرمحمدی و نویسندگی حمید برزگر تولید می‌شود.

پ

شکرستان ۴
پویانمایی «شکرستان» بیش از صد شخصیت دارد. همه داستان‌های این سریال در یک شهر قدیمی و خیالی روی می‌دهد. هر قسمت، داستانی مجزا دارد که مردم شکرستان بنا به نیاز‌های دراماتیک هر قصه، در هر قسمت نقشی متفاوت برعهده می‌گیرند و داستان را رقم می‌زنند. قصه‌ها بر اساس داستان‌ها، ضرب‌المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانه ایرانی- شرقی انتخاب شده و سپس با رویکردی مدرن به رشته تحریر درآمده‌اند. در این شهر قدیمی و داستانی، هیچ‌کس در جایگاه خود نیست و تلاش شده با تغییر شکل تصویری و دراماتیک، شیوه‌ای اتخاذ شود که کوچک و بزرگ پس از خندیدن به طنز داستان‌ها، عمیقاً به فکر فرو روند و رفتار‌های اجتماعی و فرهنگی خود را بازنگری کنند. مجموعه «شکرستان» به کارگردانی سعید ضامنی و بابک نظری و عباس جلالی یکتا و تهیه‌کنندگی مسعود صفوی تولید می‌شود.

پ

‌کمیک‌موشن شاهنامه
مجموعه کمیک‌موشن شاهنامه براساس شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی و روایت تصویر از این مجموعه حماسی از ابتدای شاهنامه و پادشاهی کیومرث شروع و با موضوعاتی همچون ظهور و سقوط ضحاک، جنگ منوچهر با سلم و تور، زال و تولد رستم و در ادامه هفت‌خوان و سپس مرگ سهراب و داستان سیاوش ادامه پیدا می‌کند. این اثر با تکنیک کمیک موشن و در ۴۵ قسمت به تهیه‌کنندگی مجید اسماعیلی و کارگردانی وحید چالاک تولید شده است.

پ

کی خان
این مجموعه پویانمایی به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر کساوندی و به قلم خانم گلزار رضوی به رشته تحریر درآمده درباره پسر نوجوانی است که به دلیل مشکل برادرش تصمیم می‌گیرد با توزیع کنندگان مواد مخدر روانگردان در مدارس، دانشگاه‌ها و حومه شهر مبارزه کند. تخصص او در حوزه رباتیک است. به همین سبب لباسی طراحی می‌کند که ظاهری متفاوت دارد و با این لباس و با همکاری پلیس به مبارزه با قاچاقچیان می‌پردازد.

پ

هالاباما
مجموعه انیمیشن «هالاباما» به تهیه کنندگی بابک نظر و کارگردانی سلمان طاهری در قسمت‌های ۵ دقیقه‌ای با تکنیک کات اوت ساخته شده است. داستان این مجموعه با هدف ترویج اخلاق فاضله و ترویج روحیه فعالیت‌های گروهی و نشاط برای گروه سنی کودک نوشته شده است.

داستان‌ها در جنگلی به نام «هالاباما» اتفاق می‌افتد که در آن حیوانات به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند. در این جنگل از جنگ و  خشونت خبری نیست. شیر، فیل، خرگوش و گورخر در کنار هم هستند و اوقاتشان را با تفریح و بازی می‌گذرانند. در هر قسمت از این مجموعه حیوانات با اتفاقی مواجه می‌شوند که پایه بسیاری از اتفاقات طنز و شیرین جدید می‌شود.این انیمیشن هیچگونه نریشن و دیالوگی ندارد و فضایی شبیه به «تام و جری» دارد.

از دیگر تولیدات مرکز صبا به در پاییز امسال که به شبکه‌های مختلف تلویزیونی پیشنهاد شده است می‌توان به پویانمایی‌های «کودکانه»، «قاصدک» و «همه جوره ماجرا» اشاره کرد.

گزارش از الهام قبادی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار