سی‌ان‌ان گزارش داد نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نیمی از آمریکایی‌ها از اقدام نمایندگان دموکرات برای استیضاح و برکناری ترامپ پشتیبانی می‌کنند.
کد خبر: ۷۹۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 23 October 2019

نیمی از مردم آمریکا خواستار استیضاح و برکناری ترامپ

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از سی‌ان‌ان،  این شبکه تلویزیونی گزارش داد تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هم اکنون نیمی از آمریکایی‌ها از اقدام نمایندگان حزب دموکرات در این کشور برای استیضاح و برکناری رئیس‌جمهور ترامپ پشتیبانی می‌کنند؛ اما میزان رضایت از عملکرد کلی ترامپ در مقایسه با نتایج نظرسنجی پیشین، بدون تغییر، ثابت مانده است.

بر همین اساس، ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، به این پرسش که «آیا ترامپ باید استیضاح شده و از کار برکنار شود؟» پاسخ مثبت دادند. پاسخ ۴۳ درصد از شرکت کنندگان هم منفی بود. این در حالی است که در ماه سپتامبر، ۴۷ درصد از شرکت کنندگان با استیضاح و برکناری رئیس‌جمهور آمریکا موافق بودند. این رقم در ماه مه ۴۱ درصد و در ماه‌های آوریل و مارس به ترتیب ۳۷ درصد و ۳۶ درصد ثبت شده بود.

در میان هواداران احزاب دموکرات و جمهوریخواه، ۸۷ درصد از دموکرات‌ها خواهان استیضاح و برکناری ترامپ هستند. اما تنها ۶ درصد از جمهوریخواهان بر این باورند که ترامپ باید استیضاح و برکنار شود. این رقم در میان کسانی که خود را مستقل می‌دانند ۵۰ درصد است.

در این نظرسنجی از شرکت کنندگان پرسیده شد: آیا فکر می‌کنید ترامپ مرتکب خطا‌هایی شده که او را مستحق استیضاح و برکناری می‌کند؟ در پاسخ به این پرسش، ۸۶ درصد از دموکرات‌ها بر این باور بودند که خطا‌های ترامپ قابل چشم پوشی نیست و باید استیضاح شود؛ در حالی که تنها ۸ درصد از جمهوریخواهان چنین باوری داشتند. در مقابل، ۸۷ درصد از جمهوریخواهان معتقد بودند نمایندگان حزب دموکرات می‌خواهند به هر قیمتی شده ترامپ را برکنار کنند، در حالی که تنها ۱۰ درصد از دموکرات‌ها چنین ایده‌ای داشتند.

میزان رضایت از عملکرد کلی رئیس‌جمهور آمریکا هم در مقایسه با نظرسنجی پیشین ثابت مانده و تغییری نداشته است. هم اکنون ۴۱ درصد از مردم از عملکرد کلی دونالد ترامپ راضی هستند و این در حالی است که ۵۷ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند عملکرد ترامپ رضایت بخش نیست.

این رقم در میان جمهوریخواهان، ۹۰ درصد است؛ در حالی که تنها ۵ درصد از دموکرات‌ها عملکرد ترامپ را رضایت بخش می‌دانند و عملکرد کلی ترامپ، ۳۷ درصد از افراد مستقل جامعه را نیز راضی می‌کند. اما میزان رضایت از عملکرد ترامپ در ماه اکتبر سال سوم ریاست جمهوری در مقایسه با ۱۰ تن از روسای جمهور پیش از خود از حزب جمهوریخواه، ۴۱ درصد است و او در این رده بندی نیز در آخر جدول قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار