سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی‌های جوی هواشناسی استان سمنان گفت: دامداران و عشایر استان، با توجه به احتمال بارش های رگباری توام با رعد و برق در ارتفاعات، تا ۲۴ ساعت آینده برای چرای دام‌ها از رفتن به این مناطق خودداری کنند.
کد خبر: ۷۹۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 22 October 2019

دامداران و عشایر سمنان از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند

به گزارش تابناک سمنان: نادیا میرشجاع روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دامداران در مناطق شهرستان سمنان، شاهرود و دامغان از چرای دام‌ها در ارتفاعات و عرصه‌های باز به دلیل خطر برق زدگی و سیلاب خودداری کنند.

وی بیان کرد: تنظیم رطوبت و تهویه در گلخانه ها انبارها و سالن‌های پرورشی با توجه به کاهش دما به ویژه در دمای شبانه مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی های جوی هواشناسی استان سمنان ادامه داد: کشاورزان نسبت به برداشت انارهای رسیده و برداشت محصول های باقی مانده همچون ذرت، گوجه فرنگی، انگور، صیفی جات و پسته اقدام کنند.

وی به ضرورت تکمیل برداشت محصول های زراعی و باغی باقی مانده تاکید و خاطر نشان کرد: انتقال محصولات برداشت شده به انبارها برای جلوگیری از سرمازدگی ضروری است.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی های جوی هواشناسی استان سمنان یاداور شد: کشاورزان شهرستان شاهرود عملیات کشت پاییزه کلزا را به دلیل خطر سرمازدگی متوقف کنند.

وضعیت هوای استان سمنان تا ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا ابری گاهی با وزش باد به ویژه در ارتفاعات رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار آن اراضی باغی، ۱۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار