مرکز‌های جامع خدمات سلامت در روستا‌های استان سمنان، خدماتی مانند خدمات آزمایشگاهی، داروخانه، تزریقات و درمانگاهی ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۷۹۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 22 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: مهدی صمیمیان  مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: در زمان حاضر ۱۳۷ خانه بهداشت و ۲۶ مرکز جامع خدمات سلامت در روستا‌های استان موجود است و در روستا‌هایی که زیرساخت بهداشتی و درمانی وجود ندارد، پزشک به منظور تامین نیاز روستاییان ۲ تا سه بار در هفته به این روستا‌ها اعزام می‌شود.

 او با بیان اینکه برخی روستا‌های استان مانند خیرآباد در حدود چهار هزار خانوار دارد که از زیرساخت بهداشتی و درمانی برخوردار است، افزود: بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان سمنان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان  ادامه داد: ۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستا و آبادی استان سمنان زندگی می‌کنند که از این تعداد ۳۰۸ روستای استان برخوردار از شورای اسلامی است.

صمیمیان تصریح کرد: مرکز‌های جامع خدمات سلامت در روستا‌های استان سمنان، خدماتی مانند خدمات آزمایشگاهی، داروخانه، تزریقات و درمانگاهی ارائه می‌دهد.

او با بیان اینکه روستا‌ها موتور تولید و تامین کننده مواد اولیه و غذای کشور به شمار می‌روند، بیان کرد: توسعه و تقویت شبکه بهداشت و درمان در روستا‌های استان سمنان از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان ابراز داشت: در تامین زیرساخت مانند گاز در روستا‌های استان سمنان یک اراده جمعی شکل گرفت و با تلاش دستگاه‌های اجرایی و رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه روستاها، اکنون حدود ۲۵۷ روستای استان بهره‌مند از گاز طبیعی است.

صمیمیان افزود:  ضریب نفوذ گاز در خانوار روستایی از ۷۱درصد به ۸۷ درصد افزایش یافته است.

استان سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی و ۲۵۷ دهیاری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار