معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: سرانه مطالعه کشور ما دقایقی بیش نیست، این مأیوس کننده است و وضعیت کتابخانه‌های ما هم نابه سامان است‌.
کد خبر: ۷۹۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 22 October 2019

به گزارش تابناک رضوی، حسن جعفری با بیان این مطلب گفت: با توجه به کمبود بودجه، دولت به تنهایی نمی‌تواند فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ترویج کند و ما به کمک خانواده‌ها، آموزش و پرورش و رسانه‌ها نیاز  داریم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت فرهنگ کتابخوانی ادامه داد: یکی از حوزه‌‌هایی که مورد کم توجهی قرار گرفته، فرهنگ کتابخوانی است در صورتی که کتاب از معجزات دین مبین اسلام است.

 

وی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های کتابخوانی متذکر شد:سرانه مطالعه کشور ما دقایقی بیش نیست، این مأیوس کننده است و وضعیت کتابخانه‌های ما هم نابه سامان است‌.

 

جعفری ادامه داد: رهبری می‌فرمایند «کتابخوانی و علم آموزی علاوه بر اینکه وظیفه ملی است یک واجب دینی هم هست» ولی متاسفانه ما کمتر به این واجب توجه کردیم.

 

بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب داخلی در نمایشگاه کتاب مشهد

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگری از این جلسه گفت: فروش نمایشگاه کتاب، سال گذشته در هفت شب نزدیک به هفت میلیارد تومان بود.

 

جعفر مروارید افزود: امسال بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب داخلی و ۲۰ هزار عنوان کتاب خارجی در نمایشگاه کتاب مشهد خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استاندار بیان کرد: شعار نمایشگاه کتاب سال جاری «کتاب پیشران مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی» انتخاب شده است.

 

بخش ویژه نابینایان و ناشنوایان در نمایشگاه کتاب

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی در ادامه این جلسه گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه سال جاری ۱۰ خدمت را ارائه خواهد کرد که از مهم‌‌ترین آنها عضو گیری رایگان برای کتابخانه‌های عمومی، رونمایی از تازه‌های نشر و جشن امضا و برگزاری کارگاه‌های نویسندگی است.

 

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان افزود: دو بخش ویژه نابینایان و ناشنوایان از بخش‌های ویژه نمایشگاه کتاب سال جاری است که بخش ویژه ناشنوایان برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.

 

۷۰۰ میلیون تومان برای نمایشگاه کتاب هزینه می‌‌شود

 

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد در این جلسه اظهار کرد: برآورد هزینه‌ نمایشگاه کتاب سال جاری، متر مربعی ۷۰ هزار تومان است که در کل مبلغی معادل ۷۰۰ میلیون تومان برای نمایشگاه کتاب هزینه می‌شود.

 

سعید صیفی افزود: نمایشگاه بین المللی مشهد قرار است میزبان اولین یادواره شهید فهمیده باشد و من در این راستا تقاضا دارم از استانداری محترم تمهیدات لازم برای حضور سردار قاسم سلیمانی به عنوان سخنران در این مراسم فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار