منوچهر فخری در جلسه دیروز عنوان کرد:
به گزارش تابناک سمنان: معاون عمرانی استاندار سمنان از خودرو محوری به عنوان یکی از جدی‌ترین آفت‌های مدیریت امور شهری در شهر‌های مختلف در کشور نام برد.
کد خبر: ۷۹۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 22 October 2019

منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان دیروز در جلسه مناسب سازی استان سمنان اظهار کرد: شوربختانه مدیریت شهری در کشورما بیش از آنکه انسان‌محور باشد، خودرومحور است.

معاون عمرانی استاندار سمنان با اشاره به شکل‌گیری ستاد مناسب‌سازی در استان‌ها بر لزوم برگزاری مستمر جلسات این ستاد تاکید و تصریح کرد: مناسب‌سازی یکی از موارد ضروری و بسیار مهم در بحث خدمت‌رسانی به معلولین و جانبازان از مدیریت امور شهری است که مصوبات جلسات این ستاد باید به صورت جدی پیگیری شود و باید در اجرای طرح‌های مرتبط با مناسب‌سازی معابر ویژه معلولین و جانبازان، از افراد متخصصی استفاده شود که با سختی‌ها و دشواری‌های زندگی معلولین و جانبازان آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند در اجرای مطلوب طرح‌ها موفق عمل کنند.

از جدی‌ترین آفت‌های مدیریت امور شهری خودرو محوری است.

منوچهر فخری با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی در خصوص مناسب سازی معابر ویژه معلولین و جانبازان انجام شده، ادامه داد: با وجود اینکه کارهای خوبی در حوزه مناسب‌سازی صورت گرفته اما اقدامات انجام نشده بسیاری وجود دارد که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه معلولین و جانبازان بتوانند از خدمات اجتماعی به نحو مطلوب استفاده کنند ادامه داد: باید در بحث صدور پایان کار برای ساختمان‌هایی که مورد استفاده عموم و جانبازان و معلولین است، قید اجرای معابر مناسب سازی شده ویژه این معلولین از سوی شهرداری‌ها به صورت جدی در نظر گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار سمنان  با اشاره به اهمیت درک نیازهای واقعی جامعه معلولین از شهرداران این استان خواست: در اجرای امور مدیریت شهری و همچنین اقدامات مناسب‌سازی از معلولین و جانبازان به عنوان مشاور استفاده کنند.

وی در پایان سخنان خود  با اشاره به اقبال به پیاده‌راه‌ها در برخی شهرهای بزرگ دنیا و از جمله در برخی شهرهای تاریخی کشورمان گفت: در استان سمنان نیز ظرفیت خوبی در این بخش وجود دارد و راه‌اندازی این پیاده‌راه‌ها باید در شهرهای استان نیز پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار