مهدی یحیایی عنوان کرد:
به گزارش تابناک سمنان: مهدی یحیایی معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان از افزایش شکایت های مردمی از واحد های صنفی در شش ماه اول سال خبر داد و گفت: شکایات مردمی از واحدهای صنفی طی شش‌ماهه امسال چهار درصد رشد داشته است و بیش از یک هزار و ۳۰۰ مورد شکایت به دست ما رسیده است.
کد خبر: ۷۹۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 21 October 2019

معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری یک هزار و ۳۳۹ مورد شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز ادارات نمایندگی‌های شهرستان‌های تابعه اخذشده است، ابراز داشت: از این تعداد یک هزار و ۱۷۲ مورد به بخش کالا و مابقی مربوط به خدمات مربوط می‌شود.

وی همچنین افزود: این درحالی‌که تعداد پرونده‌های تنظیم‌شده امسال به نسبت شش‌ماهه نخست سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مهدی یحیایی بابیان اینکه گران‌فروشی و تقلب بیشترین موارد تخلف در شکایات مردمی را شامل می‌شود، اظهار کرد: با نظارت و بازرسی‌های به‌عمل‌آمده به‌تمامی این موارد رسیدگی شده است که باید گفت از مجموع شکایات ۹۶۳ مورد گزارش به‌صورت تلفنی، ۳۳ گزارش حضوری و مابقی نیز به‌صورت کتبی ارسال شدند.

وی ضمن بیان اینکه ۵۵۶ مورد از شکایات ثبت‌شده در سامانه از سوی ناظران افتخاری دریافت شده است، ادامه داد: از مجموع این شکایات دریافتی، تعداد ۸۶۴ تخلف صنفی شناسایی و تشکیل پرونده شد که برای بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

وی در پایان سخنان خود ضمن بیان اینکه ۱۰۰ درصد گزارش‌های واصله و گزارش تخلف قابل‌پیگیری تشخیص داده شد، افزود: هم استانی‌ها می‌توانند شکایات و گزارش‌های خود را اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت‌حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار