دانستنی حقوقی؛
برای مقابله با مستاجری که حاضر به تخلیه خانه نیست قانون گذار راهکارهای قانونی را مدنظر قرار داده است.
کد خبر: ۷۹۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 21 October 2019

با مستاجری که خانه را تخلیه نمی‌کند چه باید کرد؟

به گزارش تابناک سمنان: یکی از مشکلاتی که مالکان هنگام اجاره دادن ملک خود با آن مواجه می‌شوند این است که اگر مستأجر در موعد مقرر ملک را تخلیه نکرد، چه کاری باید انجام داد؟

برای طرح شکایت و دستور تخلیه فوری مستأجر از خانه، قانون‌گذار به موجر اختیاراتی داده است البته موجر باید تا پایان مهلت قرارداد صبر کند و سپس از مستأجر تقاضای تخلیه خانه را داشته باشد.

پس از آنکه مهلت قرارداد مستأجر به پایان رسید، موجر می‌تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف شهر خود دستور تخلیه فوری ملک را بگیرد و برای انجام این کار باید حتما قرارداد ثبت شده باشد، امضای دو شاهد وجود داشته باشد و تاریخ شروع و پایان قرارداد هم در اجاره‌نامه ذکر شده باشد.

 

اگر مستأجر ملک را تخلیه نکند، موجر می‌تواند به بخش ارجاع شورای حل اختلاف مراجعه کند و دادخواست خود را به آنجا ارائه دهد، در این مرحله از سوی شورای حل اختلاف به مستأجر ۷ روز برای تخلیه ملک فرصت داده می‌شود و موجر می‌تواند با مراجعه به کلانتری محل ملک، حکم تخلیه را دریافت کند.

اگر با گذشت ۷ روز مستأجر باز هم ملک را تخلیه نکرده باشد، شورای حل اختلاف با رأی قاضی درب خانه را باز می‌کند و پس از تخلیه اثاثیه مستأجر کلید جدید ملک را به شما تحویل می‌دهد، البته در صورتی که مستأجر وسایل خود را از خانه تخلیه نکرده باشد، لیستی از اموال او تهیه شده و به امضاء موجر می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار