معاون دانشگاه سمنان خبر داد؛
دکتر سیف الله سعدالدین از کسب رتبه شانزدهم این دانشگاه در جدید‌ترین رتبه بندی موضوعی تایمز در سال ۲۰۲۰ خبرداد.
کد خبر: ۷۹۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 21 October 2019

به گزارش تابناک سمنان دکتر سیف الله سعدالدین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: در این رتبه بندی ۳۳ دانشگاه ایرانی در میان بیش از هزار دانشگاه برتر مهندسی دنیا بر اساس رتبه بندی تایمز قرار گرفتند که دانشگاه سمنان توانست رتبه ۵۰۱ - ۶۰۰ را در سطح جهانی و رتبه ۱۶ را در بین دانشگاه‌های کشور ایران از آن خود کند.

او افزود: در این رتبه بندی برای موضوع مهندسی و فناوری از شاخص‌های عملکردی معتبر و دقیق رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی استفاده شد و مجدداً دانشگاه‌ها متناسب با رشته‌های خاص مورد سنجش قرار گرفتند.

دکتر سعدالدین با بیان اینکه در این رتبه بندی هزار و هشت دانشگاه در علوم مهندسی و فناوری بررسی شد که نسبت به پارسال که ۹۰۳ دانشگاه بود، افزایش یافته است تصریح کرد: این فهرست دانشگاه‌هایی را نشان می‌دهد که در رشته‌های مهندسی عمومی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی عمران و مهندسی شیمی پیشرو هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: ۳۳ دانشگاه ایرانی در این رتبه بندی حضور دارند که بالاترین رتبه دانشگاه‌های ایرانی متعلق به دانشگاه تهران با رتبه ۲۰۱ - ۲۰۵ است.

او افزود: بالاترین رتبه دانشگاه آسیا متعلق به دانشگاه ملی سنگاپور است که در رده دوازدهم قرار دارد و پس از آن دانشگاه پکن چین در رده سیزدهم دنیا قرار دارد.

گفتنی است؛ در شهریور امسال نیز دانشگاه سمنان در کلیه موضوعات برای نخستین بار در فهرست دانشگاه‌های مطرح در نظام رتبه بندی تایمز ۲۰۲۰ قرار گرفت.

شایان ذکر است، از مجموع هزار و ۳۹۶ دانشگاه که از سراسر جهان در نظام رتبه بندی ۲۰۲۰ تایمز شرکت کردند، تعداد ۴۰ دانشگاه ایرانی موفق به حضور در این رتبه بندی جهانی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار