کد خبر: ۷۹۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 21 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان گفت : با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، در سه سال گذشته دست کم ۳۰۰ راه ناایمن دسترسی در مناطق شهری و روستایی سمنان مسدود شد.

او افزود: انسداد راه‌های ناایمن و بی‌کیفیت دلایل مختلفی دارد که یکی از علت‌های اصلی آن کاهش سوانح رانندگی است.

رئیس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: طرح مسدودسازی راه‌های ناایمن امسال ادامه می‌یابد و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان، برای کاهش سوانح رانندگی برنامه‌هایی در دست اجرا دارند.

کبیری اضافه کرد: بیش از ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان سمنان وجود دارد که این نقاط با وجود مشکلات زیرساختی، دوربین‌های ثبت تخلف ندارد.

او تصریح کرد: تردد میلیونی زائران و مسافران از جاده‌های استان سمنان با رفع مشکلات زیرساختی و بازسازی جاده‌ها یک فرصت است که تاکنون به دلایل مختلف از این ظرفیت تردد‌ها برای رونق اقتصادی و اشتغال استان بهره‌ای برده نشده است.

کبیری افزود: سال‌های گذشته به دلیل نبود برنامه‌ریزی اصولی برای بازسازی نقاط حادثه‌خیز، تردد میلیونی از جاده‌های استان و میزان تلفات جاده‌ای به عنوان تهدید محسوب می‌شد که این وضعیت را با تغییر نگرش‌ها می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: متوسط آمار واژگونی خودرو در جاده‌های سمنان ۲ برابر متوسط کشوری که رفع این چالش مستلزم فرهنگ‌سازی و رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه است.

۶۶۰ کیلومتر از مسیر اصلی ۸۶۰ کیلومتری تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده که سالانه دست کم ۲۰ میلیون زائران رضوی از این محور تردد می‌کنند.

یک‌هزار و ۴۰۵ نفر در پنج سال گذشته به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند و در این مدت ۲۳ هزار و ۶۸۳ مورد تصادف رخ داد که هشت هزار و ۹۲۸ مورد از آن جرحی و بقیه تصادف خسارتی بود.

براساس آمار، ۷۸۹ نفر به دلیل شدت جراحت وارد شده براثر سوانح رانندگی در صحنه جان باختند که این اعداد و ارقام با توجه به تردد میلیونی مسافر از محور‌های ارتباطی سمنان نگران‌کننده است.

همچنین از ابتدای فروردین امسال تا شهریور ۹۸ سه‌هزار و ۳۰۰ مورد سانحه رانندگی در جاده‌های استان سمنان رخ داد که ۹۱۰ مورد آن تصادف جرحی بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار