چند طراح، تصاویر رندرهایی متفاوت و خلاقانه از دوربین تلفن‌های هوشمندی که شاید در آینده وارد بازار شوند، منتشر کردند.
کد خبر: ۷۹۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ 21 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: افزایش سهم فروش در بازار‌های مختلف و سود بیشتر، هدف اصلی هر شرکت تولید کننده تلفن هوشمند در جهان به شمار می‌آید، این کار در بازار چالشی و رقابتی امروز تلفن‌های هوشمند بسیار سخت و دشوار خواهد بود، اما عناصر اصلی رسیدن به هدف، تقریبا برای همه مشخص است. امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب، طراحی جذاب، قیمت مقرون‌به‌صرفه به همرا دوام و کیفت بالا، از عواملی هستند که به محبوبیت هر محصولی کمک می‌کنند. برای کسب رضایت مشتریان در این عناصر راه معینی وجود دارد، اما ویژگی طراحی جذاب، یک عامل سلیقه‌ای و خلاقانه است که نسبت به دیگر موارد، چالش برانگیزتر محسوب می‌شود.

تصاویری متفاوت و جذاب از طراحی دوربین‌های تلفن‌های هوشمند آینده

پس از آن که طراحی تلفن‌های هوشمند طی چند سال اخیر از حالت حاشیه‌دار ساده به سمت نمایشگر خمیده در لبه‌ها، بریدگی و حفره برای دوربین سلفی و استفاده از مکانیزم دوربین پاپ‌آپ پیش رفت، در سال میلادی جاری شاهد عرضه مدل‌های مختلف با ماژول دوربین اصلی متفاوت نسبت به گذشته بودیم. شرکت‌های تولید کننده تلفن هوشمند خود را موظف به ایجاد تغییرات اساسی در محصولات جدید خود می‌دانند و حال به‌جایی رسیدیم که پرچمداران هوآوی با ماژول دوربین دایره‌ای شکل و پرچمداران اپل و گوگل با ماژول مربعی به بازار آمدند. در واقع بزرگ‌ترین تغییر ظاهری در آیفون ۱۱ نسبت به آیفون XS همین ماژل دوربین مربعی با دو و سه سنسور دوربین بود، این مورد در پرچمدار گوگل و هوآوی نیز تا حدودی صدق می‌کند. این شرکت‌ها تصمیم گرفتند به جای چینش ساده خطی افقی با عمودی دوربین‌ها، تفاوتی در ظاهر قاب پشتی محصول خود ایجاد کرده و چینش سنسور‌های دوربین را به شکل اشکال هندسی دایره‌ای یا مربعی در بیاورند.

تصاویری متفاوت و جذاب از طراحی دوربین‌های تلفن‌های هوشمند آینده

نکته‌ای که از آن اطمینان داریم آن است که تولید و عرضه تلفن‌های هوشمند با چند دوربین اصلی، توقف پیدا نخواهد کرد، بلکه در سال آینده شاید سنسور‌های دوربین پرچمداران بازار افزایش هم پیدا کند. در این حالت با توجه به قانون نانوشته ایجاد تغییر و خلاقیت در محصولات جدید، پیش‌بینی می‌شود که از ماژول‌های جدیدی برای دوربین اصلی تلفن‌های هوشمند استفاده شود، به همین دلیل گروهی از طراحان، رندر‌های جدیدی از محصولات آینده بازار تلفن هوشمند را منتشر کرده‌اند، در این طرح‌ها ماژول تلفن‌های هوشمند به جای شکل دایره یا مربعی شکل، طرح‌های متفاوتی دارد که برخی از آن‌ها واقعا مناسب و قابل استفاده و برخی بیشتر جنبه طنز یا فانتزی دارند، حال با بررسی این رندر‌ها، شما کاربران محترم در قسمت نظرات اعلام کنید که کدام طرح را مناسب پرچمداران آینده می‌دانید.

تصاویری متفاوت و جذاب از طراحی دوربین‌های تلفن‌های هوشمند آینده

دوربین هرمی شکل

دوربین مثلثی یا هرمی دو بعدی، شکل هندسی ساده‌ای است که در سال ۲۰۱۹ از آن استفاده نشد، این طرح مانند دوربین‌های دایره‌ای و مربعی، شکل ساده‌ای و در عین حال جذابی دارد که برای مدل‌هایی با سه سنسور مناسب است. در وسط مثلث سنسور بزرگ ۶۴ یا (در آینده‌ای) نزدیک ۱۰۰ مگاپیکسلی می‌تواند قرار بگیرد، در دو گوشه مثلث نیز دو سنسور دوربین دیگر جای خواهد گرفت و گوشه سوم مثلث به فلش LED تعلق خواهد گرفت. البته در این طرح می‌توان فلش را در وسط و سه سنور را در گوشه‌های مثلث جای داد.

تصاویری متفاوت و جذاب از طراحی دوربین‌های تلفن‌های هوشمند آینده

دوربین ضرب‌دری یا X شکل

این یکی از طرح‌های اصلی است که احتمال استفاده از آن بسیار بالاست، در دوربینی به شکل ایکس حداقل از چهار سنسور مختلف می‌توان استفاده کرد، همچنین در مرکز ماژول فضای کافی برای قرار دادن سنسور دوربین با زوم اپتیکال نیز وجود دارد. حرف ایکس می‌تواند مخفف EXTREME باشد و قدرت و کیفیت فوق‌العاده دوربین تصویربرداری این محصول را نشان دهد، البته از این ماژول در مدل‌هایی مانند هوآوی میت ایکس نیز می‌توان استفاده کرد، هماهنگی نام مدل و طرح ماژول پشت دوربین برای خریداران بسیار جذاب است.

تصاویری متفاوت و جذاب از طراحی دوربین‌های تلفن‌های هوشمند آینده

دوربینی به شکل قلب

قطعا از این طرح در مدل‌های اصلی استفاده نمی‌شود، اما شرکت‌های مختلف همواره نسخه‌های خاص پرچمداران خود را با قیمتی بالاتر و طراحی ویژه‌تر به فروش می‌رسانند. طرح‌هایی ماننده پورشه دیزاین و طرح مک‌لارن در حال حاضر در بازار یافت می‌شود که نسخه‌های بسیار لاکچری و جذابی هستند. البته شرکت‌های مختلف طرح‌های قرمز یا صورتی رنگ را برای ایامی مانند ولنتاین نیز به بازار عرضه می‌کنند که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و تنها شکل ظاهری آ ن‌ها با مدل‌های اصلی متفاوت است. دوربین قلبی شکل نیز می‌تواند گزینه خوبی برای نسخه‌های ویژه روز ولنتاین یا مواردی از این دست باشد. هرچند تغییر ماژول دوربین به طور کلی طراحی یک محصول را تغییر می‌دهد، اما گاهی کار‌های تبلیغاتی، ارزش طراحی مجدد یک تلفن هوشمند پرچمدار را دارد.

تصاویری متفاوت و جذاب از طراحی دوربین‌های تلفن‌های هوشمند آینده

دوربین ستاره‌ای شکل

این طرح نیز با یک شکل متعارف و فضای زیاد برای جای دادن سنسور‌ها متعدد می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی برای پرچمداران سال آینده باشد. در این طرح می‌توان حداقل ۵ سنسور مختلف جای گذاشت، یعنی تعداد دوربینی که در پرچمدار نوکیا Pureview ۹ استفاده شد. همچنین فضای گسترده در وسط ماژول نیز برای قرار گرفتن سنسور ۱۰۰ مگاپیکسلی یا سنسور زوم اپتیکال کافی است.

تصاویری متفاوت و جذاب از طراحی دوربین‌های تلفن‌های هوشمند آینده

دوربین با طرح پلاس یا صلیب

طرح پلاس که مانند عملگر جمع + می‌ماند نیز می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی باشد. این طرح به خصوص در مدل‌های وان‌پلاس به جهت برابری با نام شرکت جذابیت فراوانی خواهد داشت. در این طرح نیز حداقل ۵ سنسور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این طرح با شکلی کشیده‌تر می‌توان به علامت صلیب که نشانی مقدس برای مسیحیان است تبدیل شود تا جای فلش LED نیز در آن به‌وجود بیاید.

تصاویری متفاوت و جذاب از طراحی دوربین‌های تلفن‌های هوشمند آینده

دوربین هلالی شکل

هلال ماه برای همه جذاب است، اما شاید این طرح با اقبال زیادی از طرف شرکت‌های تولید کننده مواجه نشود، در طرح هلال ماه علاوه بر نامتقارن بودن ماژول، جای زیادی برای سنسور‌های متعدد وجود ندارد و به نوعی دوربین‌ها باید به صورت فشرده در یک ردیف قرار بگیرند، همچنین این طرح با ماژول‌های عمودی فعلی نیز تفاوت چندانی ندارند و تنها یک انحنا به آن اضافه شده است.

حال با توجه به طرح‌های بالا به نظر شما کدام یک جذابیت کافی را برای پرچمداران سال آینده دارد، اگر شما طراح بودید، کدام مدل را انتخاب می‌کردید؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار