رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشان گفت: ۱۲۸ میلیون دلار کالا در ۶ ماهه نخست امسال از این شهرستان صادر شد که ۳۳ میلیون دلار آن مربوط به صادرات فرش ماشینی و صنایع وابسته بود.
کد خبر: ۷۸۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 20 October 2019

مجید برازنده گفت: سال گذشته نیز در مجموع ۲۲۷ میلیون دلار صادرات از سوی واحدهای تولیدی این شهرستان صورت گرفت که نزدیک به ۱۲۳ میلیون دلار آن مربوط به فرش ماشینی بود.

وی تاکید کرد: بیش از نیمی از کالاهای صادراتی شهرستان کاشان در سال گذشته مربوط به فرش ماشینی بود که نشان دهنده نقش مهم این بخش در رونق اقتصادی منطقه است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشان از پیش‌بینی افزایش صادرات فرش ماشینی در سال‌جاری به نسبت سال گذشته خبر داد و افزود: تسهیل در ثبت سفارش واحدهای تولیدی فرش برای تامین مواد اولیه و مد نظر قرار داشتن مشوق‌های تولید به ویژه برای واحدهای تولید فرش در منطقه کاشان، از جمله اقدام‌ها برای رونق تولید و صادرات این کالا است.

وی با اشاره به برپایی همایش توسعه صادرات بیان کرد: این همایش که در سالن ارباب حسن تفضلی اتاق بازرگانی کاشان برپا خواهد شد، از استادان بخش صادرات و صادرکنندگان نمونه بهره‌گیری کرده که این مهم می‌تواند نقشی موثری در بهبود صادرات غیرنفتی به ویژه فرش ماشینی داشته باشد.

برازنده تلاش‌ها برای برپایی همایش توسعه صادرات در تاریخ دوم آبان‌ماه و نمایشگاه ملی فرش ماشینی از ۲۶ تا ۳۰ آذرماه به میزبانی کاشان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: ظرفیت‌های منطقه را می‌توانیم با استفاده از فرصت این نمایشگاه ارزیابی کنیم و امید می‌رود با برنامه‌ریزی صورت گرفته، شاهد رونق بیش از پیش تولید و افزایش صادرات این محصول در شهرستان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار