مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی با بیان اینکه ۱۱ هزار واحد روستایی در استان مرکزی بیمه بلندمدت شدند گفت: طرح منظومه‌های روستایی در استان مرکزی اجرایی و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به خانواده‌های روستایی در استان پرداخت می‌شود
کد خبر: ۷۸۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 17 October 2019
40 میلیون تومان تسهیلات کم بهره به خانواده‌های روستایی در استان مرکزی پرداخت می‌شود

محمدرضا رضافرح با اشاره به طرح منظومه‌های روستایی اظهار داشت: بخش مرکزی دلیجان به عنوان پایلوت برای مطالعه طرح منظومه‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این طرح جدیدترین کار بنیاد مسکن استان مرکزی است و در طول آن همه بخش‌ها به صورت منظومه روستایی مورد مطالعه قرار می‌گیرد و اعتباری حدود 89 میلیون تومان به آن اختصاص پیدا کرده است، مطالعه منظومه بخش مرکزی دلیجان توسط مشاور به اتمام رسیده و در مراحل تصویب نهایی است.

در شهرهای زیر 25 هزار نفر  استان مرکزی  71 هزار جلد سند  صادر شده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی عنوان کرد: تا به حال 63 هزار جلد در 573 روستا سند صادر شده است و همچنین با همکاری اداره ثبت اثناد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعا 71 هزار جلد سند در استان مرکزی صادر شده است.

رضافرح با اشاره به مقاوم‌سازی روستاها گفت: تا به حال 38 هزار و 255 واحد با اعتباری معادل 356 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده‌ است، 32 هزار واحد نیز تا کنون پایان کار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: 40 میلیون تومان تسهیلات پنج درصدی در اختیار خانواده‌های روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر قرار می‌گیرد ، اعتبار امسال از محل مقاوم‌سازی 180 میلیارد تومان است بنابراین 4500 واحد در دستور کار قرار دارد که باید مقاوم‌سازی شود.

11 هزار واحد روستایی در استان مرکزی به مدت 12 سال بیمه شدند

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی خاطرنشان کرد: تا به حال 11 هزار واحد روستایی در برابر زلزله، سیل و آتش‌سوزی به مدت 12 سال بیمه شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار