مدیرکل امور عشایری استان:
به گزارش تابناک سمنان: مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: هفت هزار سیلندر گاز مایع برای مقابله با بوته‎‌کنی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی و مراتع به عشایر استان سمنان اعطا شد.
کد خبر: ۷۸۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 15 October 2019

هفت هزار سیلندر گاز برای مقابله با بوته‌کنی به عشایر سمنان اعطا شد

مراد خادم روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عشایر استان حافظان واقعی عرصه‌های طبیعی هستند و برای احیای مراتع با بذرپاشی برای احیای پوشش گیاهی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اداره کل امور عشایری استان سمنان با رفع مشکلات زیرساختی و تهیه و توزیع امکانات اولیه زندگی برای رونق اقتصادی و اشتغال در بخش عشایری در تلاش است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان ادامه داد: براساس ارزیابی‌های انجام شده یک خانوار عشایر استان سمنان ۳۳۰ راس دام سبک دارد که از این حیث سمنان در آمار کشوری در رتبه اول قرار دارد.

خادم ادامه داد: گردش مالی بخش عشایری استان سمنان به واسطه فروش گوشت قرمز سالانه به ۱۰ هزار میلیارد ریال می رسد که برای سال‌های آینده افزایش گردش مالی در این بخش هدف‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: در یکسال گذشته ۲۲ هزار تن علوفه و جو برای دام‌های سبک عشایر استان خریداری شد که در فصل‌های سرد سال توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان اضافه کرد: در ۶ ماه گذشته ۳۵۰ پنل و ۲۴ آبگرمکن خورشیدی در بین عشایر استان سمنان توزیع شد که این رویه برای استفاده از سوخت‌های نو از سوی اداره کل امور عشایری ادامه می یابد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند که بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار راس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار