رئیس امور مطالعات نظام‌ها سازمان اداری و استخدامی کشور:
رئیس امور مطالعات نظام‌ها سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه طرح ملی مدیریت استعداد‌ها به‌صورت پایلوت در سمنان اجرایی می‌شود گفت: این پروژه ملی برای نخستین بار در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به‌عنوان پایلوت اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۸۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 14 October 2019

تصاویر خبری استان سمنان با شبکه اطلاع رسانی مرآت

به گزارش تابناک سمنان: فرهاد علی‌پور شامگاه گذشته در جمع خبرنگار با بیان اینکه این طرح مدیریت نیروی انسانی در سطح دستگاه‌های اجرایی است اظهار داشت: نیروی انسانی نقشی بی‌بدیل در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دارد ازاین‌رو تلاش می‌شود در این طرح بهترین نیروی انسانی شناسایی و جذب‌شده و یا نیروهای انسانی شاغل در دستگاه‌های اجرایی شناسایی شوند.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در دستگاه‌های اجرایی در زمینه نیروی انسانی مستعد گفت: در سطح دستگاه‌های اجرایی نیروی مستعد وجود دارد اما از ظرفیت و توانمندی این نیروها آن‌طور که بایدوشاید استفاده نمی‌شود.

رئیس امور مطالعات نظام‌ها سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: در این راستا سازمان اداری و استخدامی کشور به دنبال تدوین نظام‌نامه مدیریت استعداد است که با اجرای این طرح و نظام‌نامه گامی مثبت در راستای شناسایی نیروی انسانی مستعد در دستگاه‌های اجرایی برداشته می‌شود.

علی‌پور با اشاره به استقبال وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای این طرح و انتخاب سازمان جهاد کشاورزی سمنان به‌عنوان پایلوت این پروژه ملی گفت: با اجرای این نظام‌نامه و تسری آن در کل سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بیشترین بهره‌برداری را از آن داشته و نیروهای مستعد سازمان را شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این نظام‌نامه همچنین پیش‌بینی‌شده است تا آن‌هایی که به‌عنوان استعداد شناخته می‌شوند در گام بعدی برای آن‌ها برنامه‌های آموزشی و حمایتی اجرا می‌شود که زمینه افزایش سطح صلاحیت و توانایی این افراد را فراهم می‌کند.

رئیس امور مطالعات نظام‌ها سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در صورت نهایی شدن کامل این نظام‌نامه در تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود و تلاش می‌شود تا این مهم در دولت تدبیر و امید انجام شود.

علی‌پور گفت: در پروژه ملی مدیریت استعداد شاخص‌های مختلفی تعیین‌شده که تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که بالفعل و بالقوه است ارزیابی و شناخته شود.

در همین حال ابوالقاسم ورداسبی با اشاره به اهمیت استعدادیابی در دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی از نخستین دستگاه‌هایی است که تربیت مدیران آینده و توانمندسازی آنان را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کانون ارزیابی و توسعه مدیران در وزارت جهاد کشاورزی در حوزه ستادی و سایر استان‌ها گفت: پروژه ملی مدیریت استعداد نیز با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور در دستور کار قرار دارد و امروز به‌صورت رسمی آغاز شد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز پروژه ملی مدیریت استعداد در استان سمنان به برخی از اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: شناسایی افراد مستعد، ایجاد آمادگی شغلی در کارکنان مستعد برای تصدی مشاغل کلیدی آینده، تسهیل فرآیندهای ارتقاء شغلی کارکنان مستعد، فراهم شدن بستر ارزش‌آفرینی افراد مستعد برخی از اهداف مهم این طرح است.

ورداسبی با بیان اینکه افراد مستعد در نظام‌نامه مدیریت استعداد بر اساس شاخص‌هایی انتخاب می‌شوند گفت: در این نظام‌نامه افرادی که بالای 5 سال سابقه و زیر 25 سال سابقه دارند در کانون ارزیابی و توسعه مدیران ارزیابی می‌شوند و بر اساس شاخص‌هایی انتخاب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: افراد گزینش‌شده برای اینکه توانمند شوند و دستگاه اجرایی بتواند از این افراد استفاده کند دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند و توانمند می‌شوند.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: افراد توانمند شده در بانک جامع اطلاعاتی قرارگرفته و در اختیار رئیس سازمان اداری استخدامی و سازمان‌های تابعه قرار می‌گیرد.

ورداسبی با بیان اینکه از افراد انتخاب‌شده و مستعد برای انتصابات و تصدی مشاغل مدیریتی استفاده می‌شود گفت: ایده‌های این افراد اخذشده و در کارگروه‌های تخصصی پرورش داده می‌شود و این افراد مستعد بر اساس ایده و روش خود می‌توانند یک سازمان را اداره کنند.

منبع : مرآت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار