در شش ماه نخست سال یک هزار تن بذر جو اصلاح شده در شهرستان سمنان تولید و فرآوری شد.
کد خبر: ۷۸۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 14 October 2019

به گزارش تابناک سمنان بابک قدس رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان سمنان گفت: در شش ماه نخست سال یک هزار تن بذر جو اصلاح شده در شهرستان سمنان تولید و فرآوری شد.

اکنون ۴۰۰ تن از بذر‌های اصلاح شده تولیدی شهرستان سمنان در بین کشاورزان توزیع شده است.

او افزود: نیمه نخست امسال ۳۰ تن انواع محصولات کشاورزی در غرفه‌های دائم و موقت شهرستان سمنان عرضه شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان سمنان ابراز داشت: نیمه نخست امسال ۲۳۰ هزار لیتر موادسوختی در مناطق روستایی شهرستان سمنان توزیع شد و ۸۸ تن کود شیمیایی و یک هزار و ۲۰۰ تن نهاده‌های دامی در اختیار کشاورزان و دامداران این شهرستان قرار گرفت.

قدس بیان کرد: از ابتدا تا پایان شهریور امسال ۱۲ تن محصولات کشاورزی و دامی شامل کلزا و شیر در این شهرستان به صورت تضمینی مباشرتی خریداری شد.

او با اشاره به توزیع اقلام تنظیم بازار شامل برنج، خرما، شکر، تخم مرغ و دفاتر دولتی توسط تعاون روستایی، گفت: امسال ۶۵۰ تن شکر از طریق اصناف، قنادان و شبکه تعاونی روستایی توزیع شد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان سمنان اظهار داشت: نیمه نخست امسال ۱۸ پروانه فعالیت نظام صنفی کشاورزی صادر و ۹۶ پروانه فعالیت تمدید شد.

۱۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است و بیش از ۶۶ هزار نفر عضو تعاونی‌های روستایی استان هستند که بخشی از این تعاونی‌ها مربوط به شهرستان سمنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار