مدیرکل امور عشایری استان سمنان:
مراد خادم گفت: ۱۵ درصد مدارس عشایری استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در چادر برپا می‌شود.
کد خبر: ۷۸۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 12 October 2019

به گزارش تابناک سمنان، مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: ۱۰۴ مدرسه عشایری در سمنان فعال است و پنج‌هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

او افزود: اداره کل آموزش و پرورش سمنان در سال‌های گذشته اقدام‌های قابل توجه و مطلوبی برای بهبود شرایط تحصیل دانش‌آموزان عشایر انجام داد و جامعه عشایری استان قدران شرایط کنونی نظام تعلیم و تربیت است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان ادامه داد: بیشتر دانش‌آموزان عشایر استان در شهرستان میامی اسکان دارند و در فصل‌های سرد سال دانش آموزانی که در چادر تحصیل می‌کنند کانکس‌های باکیفیت در اختیارشان قرار می‌گیرد.

خادم اضافه کرد: اگر تنها یک دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در بین جمعیت دانش آموزی عشایر باشد، اداره کل آموزش و پرورش برای تحصیل آن کودک با تامین امکانات و معلم اقدام می‌کند.

او تصریح کرد: امکانات آموزش و پرورش در بخش عشایری استان سمنان مطلوب است و با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای تحصیل دانش آموزان تلاش می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: در دوره‌های متوسطه اول و دوم در صورت خالی بودن ظرفیت، دانش‌آموزان مناطق مختلف عشایری استان تجمیع و در مدارس شبانه‌روزی و روزانه تحصیل می‌کنند.

عشایر استان سمنان متشکل از سه‌هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان با ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ معلم در ۶ هزار کلاس درس آغاز شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار