این روزها مرز مهران پر از حال و هوای حسینی است که در این بسته خبری شاهد آخرین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز مهران و تصاویر را خواهیم بود.
کد خبر: ۷۸۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 10 October 2019

 به گزارش تابناک ، سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: با توجه به افزایش حجم ورودی از سمت شمال به داخل شهر مهران و تراکم ترافیک در بلوار امام (ع) و همچنین عدم پاسخگوی ظرفیت معابر، به منظور توزیع منطقی ترافیک در کلیه معابر شهر از محل کمربندی شمالی بار ورودی به سمت مدخل شرقی هدایت می‌شوند.

او با بیان اینکه فعلاً برنامه‌ای برای لغو این محدودیت در دستور کار نیست؛ از رانندگان خواست برای حرکت به سمت پایانه مرزی از کمربندی واقع در ضلع شرقی مهران استفاده کنند.

سرهنگ کوهزادی در ادامه خاطرنشان کرد:دراین راستا تردد کلیه کامیون‌های حامل اثاثیه موکب و اتوبوس‌های برون شهری در داخل شهر مهران ممنوع است.

این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت ترافیک در شهر مهران افزود:هم اکنون جریان ترافیک در معابر درون شهری مهران روان و عادی است؛ در حالی که تردد در مبادی ورودی سنگین و پر حجم گزارش می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان در پایان با اشاره به شروع پیاده روی زائران در داخل مهران از رانندگان خواست با رعایت سرعت مطمئنه و توجه کامل به جلو، مراقب زائران پیاده به خصوص در شب هنگام باشند.

تکمیل شدن ظرفیت پارکینگ‌های درون شهر مهران

سرهنگ همتی زاد  فرمانده پلیس راه استان ایلام گفت : ۵۰ درصد ظرفیت پارکینگ بزرگ اربعین در ورودی شهر مهران نیز تکمیل شده است.

او ادامه داد:  در محدوده مهدی آباد تا صالح آباد در مسیر ایلام به مهران امروز بر اثر تصادف ۲ نفر کشته و دو نفر نیز زخمی شده است

تسهیل در عبور و مرور زوار و برقراری امنیت لازمه کار پلیس

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام اظهار داشت: کسانی که قصد سفر به عتبات عالیات در را دارند صرفاً با داشتن گذرنامه و یا برگ ترد می‌توانند از مرز مهران تردد کنند.

او افزود: پلیس با تمام وجود به صورت شبانه روزی به زائرانی که با دل و جان، خود را برای پیاده روی بزرگ اربعین مهیا کرده و قصد این سفر معنوی را از مرز مهران دارند خدمت رسانی خواهد کرد.

سرهنگ موسوی تصریح کرد:تا بازگشت زائران از عتبات عالیات، پلیس تمام توان تجهیزات و نیروی خود را برای تامین امنیت آنان به کار گرفته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مدیریت سفر در این ایام بایستی مد نظر زائران حسین (ع) باشد خاطرنشان کرد:ماموران انتظامی با هرگونه تخلف، که موجب برهم خوردن نظم و امنیت عمومی و ایجاد نارضایتی شود بدون اغماض برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام در پایان از زائران خواست که به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی توجه جدی داشته و در هنگام رانندگی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

اقدامات ویژه انتظامی و امنیتی مناسبی جهت تامین امنیت زائران

سرهنگ قدرت رضایی فرمانده انتظامی شهرستان چرداول گفت:با نزدیک شدن به همایش بزرگ اربعین حسینی (ع)، پلیس این شهرستان با خدمت رسانی به زائران اربعین به صورت شبانه روزی و خستگی ناپذیر نسبت به تامین امنیت مسیر تردد زائران اقدام می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: پیاده روی بزرگ اربعین خاری در چشم دشمنان اسلام است و تامین امنیت این همایش عظیم نیازمند هماهنگی همه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و مشارکت مردمی است.

سرهنگ رضایی افزود:در حال حاضر با هماهنگی‌های درون و برون سازمانی انجام گرفته و با تلاش و حضور شبانه روزی کارکنان انتظامی در محور‌های مواصلاتی امنیت بسیار خوبی در مسیر تردد زوار حاکم است.

فرمانده انتظامی شهرستان افزود: با توجه به نزدیک شدن به اربعین و افزایش حجم ترددات، روان سازی ترافیک و جلوگیری از تردد خودرو‌های سنگین فاقد کاپوتاژ به صورت شبانه روزی در حال اجرا است.

او در پایان تصریح کرد:پلیس خدمتگزار زوار اهل بیت پیامبر (ص) است و رضایتمندی زائران از پلیس، بالاترین افتخار و مشوقی برای اجرای هر چه بهتر این مأموریت مهم است.

خدمات رسانی یک هزار و ۲۰۰ کادر درمانی در مرز مهران به زائران

دکتر محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: همه مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام آمده خدمات رسانی به زوار هستند و به مصدومان و زواری که دچار سانحه شده یا بیماری دارند، رسیدگی می‌کند.

او افزود: همچنین هشت پزشک متخصص و یک هزار و ۲۰۰ کادر درمانی در سه بیمارستان سیار در مهران مشغول خدمات رسانی به زوار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به زوار پیاده اربعین توصیه کرد مسائل بهداشتی را رعایت و از نوشیدنی‌های بهداشتی و مواد غذایی سالم استفاده کنند.

کریمیان همچنین از زائران خواست با رعایت مسائل ایمنی و مقررات رانندگی از سرعت بپرهیزند و سلامت خود و دیگر زوار را به خطر نیندازند.

او یادآور شد: با توجه به اینکه زوار از مسیر‌های دور به استان ایلام و پایانه مرزی سفر می‌کنند بطور موقع خستگی از رانندگی بپرهیزند و استراحت کنند.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون زائران از مرز‌های چهارگانه عازم کربلای معلی شده اند که مرز مهران به تنهایی ۵۳ درصد این مقدار را به خود اختصاص داده است.

با زائران در مرز مهران؛ مسیر ورودی شمالی شهر مهران تا اطلاع ثانوی بسته شد/ امنیت و آرامش در مرز برقرار است + فیلم و تصاویر

تردد‌ها در اربعین امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شده است

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز پنجشنبه در بازدید از مرز مهران اظهار داشت: استقبال زوار اربعین از مرز مهران بی نظیر است، مردم و مسئولان استان در همه مناطق و مسیر‌های استان پای کار هستند که جای تقدیر است.

او با اشاره به اینکه اربعین نماد وحدت جهان اسلام است، گفت: آنچه که امروز باعث حل مشکلات جهان اسلام می‌شود، وحدت و همدلی در چنین مراسمات باشکوهی مثل اربعین است.

اوتصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در بحث زیرساخت‌ها و خدمات رسانی در مرز مهران و استان ایلام صورت گرفته است.

واعظی با اشاره به تردد ۱۸۰ هزار زائر طی دیروز از مرز مهران، اظهار داشت: تردد‌ها در اربعین امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: تردد‌ها در مرز‌ها از جمله با سهولت در حال انجام است، تلاش می‌شود مشکلات خدمات رسانی با همکاری مردم و مسئولان حل شود.

با زائران در مرز مهران؛ مسیر ورودی شمالی شهر مهران تا اطلاع ثانوی بسته شد/ امنیت و آرامش در مرز برقرار است + فیلم و تصاویر

ترافیک سنگین در محور ایلام به مهران

رضا همتی زاده فرمانده پلیس راه استان ایلام  ،با اشاره به ترافیک سنگین در محور ایلام به مهران، اظهار کرد: ترافیک در مسیر ایلام به مهران پایین‌تر از روستای مهدی آباد سنگین گزارش شده است.

او علت ترافیک این محور را دو بانده بودن مسیر دانست و از رانندگان خواست: به منظور جلوگیری از هرگونه سانحه با صبر و حوصله و رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی به مسیر خود ادامه دهند.

رئیس پلیس راه استان ایلام ادامه داد: ترافیک در سایر قسمت‌های مسیر پرحجم و روان است.

آمادگی هزار دستگاه اتوبوس سپاه برای جابجایی زوار اربعین

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: با توجه به نقش کلیدی سپاه در تمام کمیته‌ها امسال نیز شاهد ارائه خدمات در بخش‌های مختلف امنیتی، اسکان و حمل و نقل خواهیم بود.

او افزود: واگذاری بیش از ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی، ایجاد بیمارستان و پزشک در پایانه مرزی به همراه دارو و امکانات نیز از جمله خدماتی است که به زوار ارائه می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران استان ایلام تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل تعداد هزار دستگاه اتوبوس وابسته به سپاه کار جابه‌جایی زوار از مهران تا استان‌های همجوار را انجام می‌دهند.

اوخاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۰ مورد از موکب‌های مرتبط با سپاه به بهترین وجه در پایانه‌ها و جای‌جای استان کار خدمات‌رسانی به زوار را انجام می‌دهند.

شاکرمی یادآور شد: در خصوص موج بازگشت زائران و امنیت لازم نیز سپاه تمام توان و تلاش خود را برای حماسه ماندگار اربعین به کار خواهد گرفت.

با زائران در مرز مهران؛ مسیر ورودی شمالی شهر مهران تا اطلاع ثانوی بسته شد + فیلم و تصاویر

رئیس دفتر رئیس جمهور وارد ایلام شد+ تصویر

رئیس دفتر رئیس جمهور قرار است امروز از پایانه مرزی مهران بازدید کند و در جریان روند برگزاری مراسم باشکوه اربعین در اصلی‌ترین و پرتردد‌ترین مرز کشور قرار گیرد.

واعظی بعد از بازدید از مرز مهران به خوزستان می‌رود تا از مرز‌های جذابه و شلمچه بازدید به عمل آورد.

با زائران در مرز مهران؛مسیر ورودی شمالی شهر مهران تا اطلاع ثانوی بسته شد + فیلم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار