جام جهانی والیبال؛
شاگردان کولاکوویچ امروز در هفتمین بازی شان به مصاف تیم ملی تونس می‌روند.
کد خبر: ۷۸۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 10 October 2019

به گزارش تابناک، تیم ملی والیبال کشورمان امروز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در هفتمین بازی خود به مصاف تیم ملی تونس می‌رود، شاگردان کولاوویچ در حالی باید در این بازی به میدان بروند که شرایط بسیار سختی دارند. آن‌ها مصدومان و غایبان زیادی از جمله سعید معروف، فرهاد قائمی و علی شفیعی دارند و از طرفی هم بازیکنی مانند موسوی را همراه خود نبرده اند. تیم ملی کشورمان اگر چه از بازی سوم به بعد با ترکیب جوانش به میدان رفت و ۲ برد ارزشمند هم برابر استرالیا و کانادا کسب کرد و حتی بازی خوب و قابل قبولی هم برابر برزیل به نمایش گذاشت، اما در بازی امروز خود برابر تیم آمریکا شرایط خوبی نداشت و در ست چهارم بازی را با اختلاف زیادی به آمریکا واگذار کرد.  

تیم ملی والیبال ایران - تونس / کار آسان برای ثبت سومین برد

تیم ملی کشورمان این روز‌ها شرایط خاصی را سپری می‌کند و نیاز به حضور بازیکنان تازه نفس و جوان، بیش از پیش در تیم احساس می‌شود، کولاکوویچ  از بازی برابر کانادا دست به جوانگرایی زد. این جوانگرایی از همان ابتدا مشخص بود که باعث می‌شود نتایج دلخواه به دست نیاید و نتوان مانند همیشه نتیجه گرفت، اما نکته‌ای که در بازی با آمریکا و ست آخر وجود داشت این بود که بازیکنان جوان حتی آن طور که مشخص بود مثل همیشه و یا بازی‌های قبلی نبودند و نتوانستند به خوبی کار کنند. بلندقامتان کشورمان در چند وقت گذشته مسابقات و تورنمنت‌های مختلفی را سپری کرده و در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، انتخابی المپیک و جام ملت‌های آسیا بازی کردند. آن‌ها خسته هستند و این مسئله‌ای است که کارشناسان و افراد مختلف به آن اشاره کردند.

این مسئله،  به تازگی مطرح نشده است و از خیلی پیش‌تر و قبل از مسابقات لیگ ملت‌ها چنین مسئله‌ای از طرف برخی عنوان شده بود، اما تصمیم سرمربی بر این بود که تیم ملی کشورمان تنها با همان نفرات در مسابقات مختلف حاضر شود. به هر صورت تیم ملی کشورمان فردا باید برابر تونسی بازی کند که در هیچ کدام از بازی هایش در این جام طعم برد را نچشیده است. آن‌ها شرایط خوبی ندارند و قعر نشین هستند و قطعا حریف قدر و جدی برای تیم ملی کشورمان نخواهند بود، امید است بلند قامتان کشورمان با برد آسان در این بازی از لحاظ روحی شرایط بهتری پیدا کنند و در بازی‌های پیش رو نتایج و عملکرد بهتری داشته باشند.  

تیم ملی تونس اگرچه در این مسابقات خیلی آماده نیست، اما تیم نسبتا خوبی در قاره سیاه محسوب می‌شود و تاکنون نتایج خوبی هم کسب کرده است، آن‌ها در جام ملت‌های آفریقا  در مجموع ۱۰ عنوان قهرمانی، ۸ عنوان نایب قهرمانی و ۲ عنوان سومی قاره آفریقا را در کارنامه دارند  و در رقابت‌های  آن‌ها همچنین سابقه ۶ حضور در رقابت‌های المپیک را دارند و تنها یک پیروزی در مجموع ۳۳ بازی خود در این رقابت‌ها کسب کرده اند، بهترین عنوان آن‌ها هم نهمی است که در سال ۱۹۸۴ و المپیک آمریکا به دست آمد. حضور آن‌ها در جام جهانی، لیگ ملت‌های والیبال و رقابت‌های قهرمانی جهان  هم کم نبوده است.  

تیم ملی والیبال ایران - تونس / کار آسان برای ثبت سومین برد

تونس ۹ حضور در قهرمانی جهان، ۸ حضور در جام جهانی که بهترین عنوانش هشتمی آن بوده است و ۳ حضور در لیگ ملت‌های والیبال را تجربه کرده است.  

برنامه بازی های تیم ملی در جام جهانی والیبال به شرح زیر است: 

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸: ایران - آرژانتین، ساعت ۵:۳۰
یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸: ایران - ژاپن، ساعت ۱۳:۳۰
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸: ایران - ایتالیا، ساعت ۹:۳۰
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸: ایران - لهستان، ساعت ۷:۰۰

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار