جام جهانی والیبال؛
تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در ادامه رقابت‌های جام جهانی والیبال از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز به مصاف یکدیگر رفتند.
کد خبر: ۷۸۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 09 October 2019

به گزارش تابناک، تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا امروز از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در ششمین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی والیبال به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی برای دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار بود و با توجه به شرایط تیم‌ها در جدول هر کدام با برد در بازی می‌توانستند شرایط بهتری را برای خودشان فراهم کنند.  

یانکی‌ها پیش از این بازی با ۴ برد و تنها یک شکست در جایگاه دوم جدول قرار داشتند و تیم ملی کشورمان هم با ۳ باخت و ۲ برد در جایگاه هشتم قرار داشت. دو تیم پیش از این هم بازی‌های زیادی با هم انجام داده بودند که حاصل ۱۶ بازی آن ۱۲ برد برای آمریکا و ۴ برد برای ایران بود.  کولاکوویچ سرمربی کشورمان البته در این بازی‌ها بیشتر ترجیح داد از ترکیبی جوان استفاده کند تا از همین حالا بازیکنان جوانمان آماده بازی‌های پیش رو شوند.  

تیم ملی والیبال ایران - آمریکا / گزارش لحظه به لحظه ست نخست

ست نخست/ ایران ۱۸ - آمریکا ۲۵ 

غفور، عبادی پور، حضرت پور، مجرد، اسفندیار و کریمی ترکیب آغاز کننده تیم ملی کشورمان در این بازی بودند، نخستین امتیاز برای تیم کشورمان بود و همان طور که انتظار می‌رفت کار بسیار نزدیک دنبال می‌شد. دو تیم عطش زیادی برای کسب امتیاز داشتند و بازی پایپایی را به نمایش گذاشتند و تا امتیاز ۷ باهم برابر بودند. تیم ملی کشورمان در ادامه هنگامی که ضربه سرویس را زد به دلیل خطای آمریکایی‌ها امتیاز هشتم را به دست آورد تا دو تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند.

پس از این وقت استراحت تیم ایران نخستین سرویس را توسط جواد کریمی زد که با دریافت خوب آمریکایی‌ها همراه شد در ادامه کار هم ضربه بازیکنان ایرانی به لبه تور برخورد کرد و بیرون رفت تا حساب کار برابر شود.

پس از آن امتیاز نهم برای تیمش کشورمان به دست آمد غلامی سرویس بعدی را زد و دریافت توپ از آمریکا و ضربه خوب اندرسون امتیاز دیگری برای این تیم در پی داشت تا همچنان بازی برابر دنبال شود.

تیم ملی آمریکا در ادامه هم توانست با خلا در دفاع کشورمان امتیاز بعدی را بگیرد و از تیم کشورمان پیش بیافتد. اسفندیار در ادامه، اما این امتیاز را جبران کرد تا کار برابر شود. سرویس امیر غفور در ادامه به بیرون رفت تا بازهم آمریکا و این بار در امتیاز ۱۱ پیشی بگیرد. آمریکایی‌ها توسط اندرسون سرویس بسیار خوبی زدند که توپ به راحتی در زمین ایران خوابید و تبدیل به امتیاز داوزدهم برای این تیم شد.

کولاکوویچ پس از آن که آمریکا امتیاز سیزدهم را به دست آورد و فاصله دو تیم به ۳ امتیاز رسید درخواست وقت استراحت داشت تا شرایط تیم را عوض کند. درست پس از این وقت هم توپ اسفندیار به بیرون زمین رفت تا چهاردهمین امتیاز هم برای آمریکایی‌ها باشد، اسفندیار، اما در ادامه با ضربه خوب آبشار امتیاز یازدهم را به دست آورد. او در ادامه سرویس فنی هم زد که با دریافت خوب آمریکا و ضربه محکم راسل امتیاز پانزدهم را برای آمریکا رقم زد.

کار در اداجذاب و دیدنی دنبال شد، اما کریستین سون توپ را به بیرون زد تا حساب کار ۱۵ - ۱۲ به سود آمریکا شود. پس از آن هم علی اصغر مجرد با سرویس عالی امتیاز سیزدهم را گرفت تا فاصله کمتر شود. زاسل سرانجام به راحتی امتیاز شانزدهم را هم گرفت تا حساب کار ۱۶ - ۱۳ به سود آمریکا شود و ۲ تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.

نخستین امتیاز پس از وقت استراحت دوم هم برای آمریکا بود، آن‌ها روی اشتباه میلاد عبادی پور امتیاز هفدهم را گرفتند و پس از آن هم روی سرویس امتیاز هجدهم را گرفتند تا کولاکوویچ مرتبه‌ای دیگر درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد. پس از آن هم امتیاز دیگری برای امریکا به دست آمد.

فاصله در ادامه بسیار زیاد شد و آمریکا ۲۰ - ۱۳ از ایران پیش بود، آن هاغ در ادامه هم امتیاز دیگری را کسب کردند تا اختلاف دو تیم به بیش از ۸ امتیاز برسد.

تیم ملی کشورمان در ادامه با حضور بازیکنان با تجربه‌ای چوتن فیاضی بهتر شد و توانست چند امتیاز پیاپی بگیرد، حضرت پور هم در دریافت عملکرد بهتری داشت و فاصله ۲ تیم کمتر شد. در نهایت، اما اشتباه غلامی برای ز این امرسیکا امتیاز در پی داشت تا کار ۲۴ - ۱۷ شود، غفور پس از آن امتیاز گرفغت، اما در نهایت این تیم آمریکا بود که با نتیجه ۲۵ - ۱۸ برنده ست نخست بود.  

ست دوم / ایران ۲۵ - آمریکا ۲۲ 

تیم ملی کشورمان در سروع ست دوم شروع بسیار خوبی داشت و موفق شد به ۲ امتیاز خوب دست پیدا کند، آمریکایی ها، اما در ادامه با ضربه خوبی که زدند و به دستان مدافعان ایران برخورد کرد نخستین امتیازشان در این ست را به دست آوردند آن ها، اما در سرویس خوب نبودند تا کار ۳ -۱ به سود ایران شود.

اشتباه مجرد و خطای تور او امتیاز دوم را برای آمریکا در پی داشت. یانکی در ادامه در دریافت و دفاع خوب ظاهر شدند، رالی زیبایی هم شکل گرفت و چندین مرتبه توپ در زمین ۲ تیم رفت و برگشت، اما در نهایت امتیاز آن برای آمریکا بود و کار در امتیاز ۳ برابر شد. آن‌ها در ادامه هم بهتر شدند و از تیممان پیشی گرفتند.

کار در ادامه با بازی خوب بازیکنان کشورمان برابر دنبال شد و دو تیم در امتیاز ۵ برابر بودند سرو فقامتان ایرانی بازهم امتیاز‌های خوبی گرفتند، اما آمریکایی‌ها با همان نقشه‌ای که از ابتدا داشتد بازهم امتیاز می‌گرفتند کار درا دامه و در امتیاز‌های ۶ و ۷ هم برابر بود و آمریکا توانست امتیاز هشتم را به دست بیاورد، اما کادر ایران درخواست ویدئو چک داد و در نهایت بازهم امتیاز به آمریکایی‌ها رسید تا آن‌ها ۸ - ۷ پیش بیافتند و دو تیم به وست استراحت فنی نخست بروند.

آمریکا اما امتیاز نهم را کسب کرد و در ادامه کار سرویس آمریکایی ها به بیرون رفت تا امتیاز دهم برای ایران باشد، حساب کار در ادامه هم برابر شد و دو تیم بازی پایپایی انجام می دادند.ضربه سرویس محکم دیوید اسمیت در ادامه به تور خورد تا شاگردان کولاکوویپ 11 -10 جلو بیافتند ، این روند بازهم به تساوی کشیده شد و ادامه دار نبود. ، حضور بازیکنان با تجربه در زمین به کم تیم کشورمان آمده بود و حساب کار برابر بود آمریکا زمانی که امتیاز دوازدهم را به دست آورد تیم ایران درخواست ویودیو چک داشت گکه مورد قبول قارار نگرفت و کار بازهم برابرشد ، آمریکایی ها بر خلاف ست نخست سرویس های خوبی نمی زدند تا بازی برابر دنیال شود. این اما پایان کار نبود ، تیم کشورمان چندین مرتبه از حریف پیشی گرفت اما این برتری حداقلی بود و آمریکاآن را جبران می کرد، 2 تیم در ادامه کار تا امتیاز 14 بقرابر پیش رفتند و در نهیات این آمریکا بود که 16 - 14 پیش افتاد تا 2 تیم به وقت استراحت دوم بروند.

نخستین امتیاز پس از این وقت برای تیم ملی کشورمان بودو در ادامه هم غلامی توانست امتیاز دیگری کسب کند تا بار دیگر این سروقامتان ایرانی باشند که در این بازی از حریفشان پیشی می‌گیرند.

تیم ملی کشورمان پس از این زمان نمای بسیار خوبی داشت و توانست با عملکرد خوب از حریفش پیشی بگیرد و اختلاف را به ۲ امتیاز برساند، اسمیت، اما ضربه‌ای زد مه با برخورد به دست مجرد به بیرون رفت تا امتیاز شانزدهم برای امریکا به دست بیاید.

پس از آن هم تیم ملی کشورمان امتیاز‌های خوبی گرفت تا کار ۱۸ - ۱۶ به سود تیم یاران دنبال شود. آمریکا یک امتیاز دیگر هم گرفت، اما آمریکایی‌ها خطا‌های زیادی داشتن دو ر سرویس خوب نبودند تا با کسب امتیاز ۱۹ برای ایران فاصله ۲ امتیازی دو تیم حفظ شود، پس از آن هم امتیاز خوب دیگری برای کشورمان به دست آمد و اختلاف به ۳ امتیاز رسید تا حساب کار ۲۰ - ۱۷ به سود تیم ملی کشورمان شود و درست در همین زمان سرمربی تیم ملی آمریکا درخواست وقت استراحت داشت تا شرایط تیمش را عوض کند.

پس از این وقت استراحت امتیاز برای امریکایی‌ها به دست آمد. تیم آمریکا در ادامه هم با دفاع بسیار عالی امتیاز دیگری به دست آمد تا حساب کار ۲۰ - ۱۹ به سود ایران دنبال شود و فاصله به حداقل برسد.

یانکی‌ها با عملکرد خوبشان کار را در امتیاز ۲۰ به تساوی کشاندند. کولاکوویچ که شرایط را بسیار سخت دید درخواست وقت استراحتی داشت که به کار نیامد امتیاز ۲۱ هم برای آمریکا به دست آورد. سرویس آمریکایی هابه بیرون رفت و در ادامه هم سرویس خوب مجرد امتیاز دیگری برای ایران داشت تا شاگردان کولاکوویچ ۲۲ - ۲۱ پیش بیافتند. پس از آن م امتیاز ۲۳ برای ایران به دست آمد دفاع و دریافت عالی از ایران امتیاز ۲۴ هم برای ایران داشت

آمریکا، اما امتیاز ۲۲ را گرفت و، اما این کافی نبود و تیم کشورمان در نهایت ۲۵ - ۲۲ برنده این ست شد.

ست سوم / ایران ۱۸ - آمریکا ۲۵ 

تیم ملی کشورمان در شروع ست سوم هم شروع خوبی داشت و نخستین امتیاز را گرفت، شاگردان کولاکوویچ در ادامه، اما با بازی خوب آمریکایی‌ها رو به رو شدند و بازی به تساوی کشیده شد بازهم امتیاز دیگری برای ایران به دست آمد و آمریکا هم امتیاز گرفت تا بازی کاملا پایاپای و برابر دنبال شود و در امتیاز ۳ برابر باشد.

اشتباه آمریکایی‌ها باعث شد تا تیم ملی کشورمان ۲ امتیاز از حریفش پیشی بگیرد آمریکایی‌ها در سرویس هتر از ست قبل عمل کردند و ۲ امتیاز دیگر گرفتند تا کار در امتیاز ۵ برابر شود.

اما راسل سرویسی را برای آمریکا از دست داد و تیم ملی گشورمان بازی را پیش افتاد. بازی کاملات برابر و نزدیک بود و این شرایط تا امتیاز هفتم هم پایپای و برابر دنبال شد و در نهایت آمریکا به امتیاز هشتم رسید تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی بروند.

پس از این آمریکایی‌ها نخستین سرویس را زدند که با دریافت خوب بازیکنانایران همراه شد، اما در نهیات امتیاز آن برای آمریکا بود و آن‌ها ۲ امتیاز از تیم کشورمان پیشی گرفتند.

ضربه خوب امیر غفور و اشتباه دفاع آمریکا فاصله را به حداقل رساند و سرویس هم توسط ایران زده شد، اما دریافت خوب یانکی‌ها دوباره فاصله را به ۲ امتیاز رساند. امتیاز می‌رفت کولاکوویچ در این زمان با توجه به شرایط بهتری که برای آمریکا به وجود آمد درخواست وقت استراحت داشته باشد، اما چنین چیزی نشد؛ و آمریکا امتیاز دوازدهم را هم کسب کرد. بعد از این افتقا سرانجام سرمربی ایران دست به چنین اقدامی زد و در ادامه هم بازیمانبا تجحربه کشورمان با دریافت خوب و ضربه عالی امتیاز ارزشمندی گرفتند.

غلامی در ادامه سرویس خوبی زد و آمریکایی‌ها هم توپ را به زمین ایران بازکگرداندند، اما ضربه خوب از بازیکنان کشورمان اختلاف را کمتر کردند، بازی دوباره نزدیک دنبال می‌شد، اما آمریکا در شمارش انمتیاز‌ها ۲ امتیاز پیش بود. سرانجام فاصله به حداقل رسید و امیر غفور سرویس خوبی هم زد، اما ضربه خوب مت اندرسون کار را دوباره به سود آمریکایی‌ها کرد؛ و در نهایت آن‌ها نتیجه را ۱۵ - ۱۲ پیش افتادند.

آن‌ها در نهایت زودتر هم به امتیلاز شانزدهم رسیدند ۲ تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

نخستین امتیاز پس از وقت استراحت با سرویس خوب غفور برای تیم کشورمان بود، اما در ادامه بازیکنان آمریکا امتیاز‌های خوبی گرفتند و فاصله ۲ تیم بسیار بیشتر شد کولاکوویچ در این هنگان درخواست وقت استراحت فنی داشت، استراحتی که خیلی به کار نیانمد و امتیاز نخست پس از آن برای آمریکا بود.

امیر غفور در ادامه بهتر شد و فاثله را کمتر کرد. اما سرویس عجیب و غریب مجرد فاصله را باه ۶ امتیاز رساند. سرویس امریکایی‌ها در این ست دوباره به خوبی زده می‌شد، اما سرویس آن‌ها بیرون رفت تا یک امتیاز برای ایران به دست بیاید پس از آن هم امتیاز دیگری برای این تیم از دست رفت تا فاصله کمتر شود. بازی به سود آمریکا دنبال می‌شد، اما بازیکنان ایران در برخی صحنه‌ها درخشش خوبی داشتند و تلاش خوبی انجام می‌دادند. فاثله دوباره به ۵ امتیاز رسید و آمریکا ۲۳ - ۱۸ پیش بود.

سرویس غلامی به خوبی دفع و تبدیل به امتیاز شد تا آمریکا ۲۴ -۱۸ پیش بیافتد در نهایت هم امتیاز به آمریکا رسید، کولاکوویچ درخواست ویدیو چک داشت که بازهم مورد تائید قرار نگرفت و آمریکا ۲۵ - ۱۸ برنده این ست شد.

ست چهارم / 

نخستین امتیاز در ست چهارم برای تیم ملی آمریکا بود ، آن ها اما در ادامه فرصتی از دست دادند بازی در امتیاز یک برابر شد در ادامه اما یانکی ها نمایش بهتری داشتند و از تیم ملی کشورمان پیش گرفتند. بازی 4 - 1 به سود آمریکا در جریان بود. پس از ا« که آمریکا امتیاز پنجم را هم گرفت کولاگکوویچ دئرخواست وقت استراحت داشت پس از آن هم امتیاز برای تیم کشورمان به دست آمد

یانکی ها امتیاز ششم را هم گرفتند تا شرایط کاملا سخت شود. بازی در ادامه با رالی زیباییهمراه شد اما دفاع هخوب آمریکلایی ها امتیاز هفتم را هم برای این تیم رقم زد. اتیم آمریکا در ادامه امتیاز هشتم را گرفت تا 2 تیم به وقت اسیتراحت قانونی نخست بروند.

پس از این زمان نخستین امتیازز برای تیم ملی کشورمان بود و نتیجه 8 - 4 به سود آمریکا شد. بازی در ادامه بسیار بد برای تیم کشورمان دنبال شد و شرایط بسیار سخت شدآمریکایی ها در ابشار ها و دفاع عالی بودند و 12 - 4 بازی را پیش افتادند و همین باعث شد تا کولاکوویچ درخواست زمان استراحت دیگری داشته باشد.

دریاف تیم ملی کشورمان در این ست با مشکلات زیادی رو به رو بود همین امتیازهای زیادی را باری آمریکایی ها به ارمغان می آورد.

راسل با سرویس های خوبش شرایط بسیار یختی را برای تیم کشورمان ایجاد کرد ، در نهایت اما سرویسش از دست رفت تا امتیاز بعدی برای تیم کشورمان به دست بیاید ، آمریکا خیلی راحت به امتیاز شانزدهم رسید و فاصله 2 تیم کاملا عجیب غریب بود آمریکا 16 - 5 جلو بود ،

بازیکنان ایرانی که لاز لحظا روحسی هم ظاهرا به هم خورده بودند امتیازهای زیادی را نتوانستند بگیرند و سرویس های بی دقتی هم می زدند . آمریکا بازهم به روند خوبش ادامه دادو امتیاز گرفت آن ها تعویض های زیادی انجام دادند و بازیکنان اصلیش را بیرون کشید همین باعث شد چند امتیاز دیگر هم برای یاران به دست بیاید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار