این روزها مرز مهران پر از حال و هوای حسینی است که در این بسته خبری شاهد آخرین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز مهران و تصاویر را خواهیم بود.
کد خبر: ۷۸۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 09 October 2019

سرهنگ علی جمالی گفت:با شروع راهپیمایی اربعین حسینی (ع) و خیل مشتاقان اباعبدالله الحسین در پایانه‌های مرزی، سودجویان و کلاهبرداران نیز فعالیت‌های مجرمانه خود را در فضای مجازی آغاز کرده‌اند.

او گوشی‌های هوشمند همراه زائران را تهدیدی برای سرقت اطلاعات و وقوع برخی کلاهبرداری‌ها از تصاویر موجود در حافظه آن‌ها عنوان کرد و از زائران خواست، در صورت همراه بردن گوشی‌های هوشمند از اطلاعات آن یک بک آپ گرفته و گوشی را با رمز و پسورد‌های مطمئن، ایمن کنند.

با زائران در مرز مهران؛ زوار گوشی‌های خود را به وای فای ناشناس وصل نکنند/ خودرو‌ها در ورودی مهران پارک شوند + تصاویر

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به ترفند برخی کلاهبرداران فضای مجازی تحت عنوان برنده شدن سفر زیارتی برای افراد در ایام اربعین بیان کرد: نباید به این گونه خبر‌ها که اغلب از سوی افراد و شبکه‌های اجتماعی و در فضای مجازی است، اطمینان کرد و به راحتی فریب خورد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان از زائران اربعین حسینی (ع) خواست در طول سفر گوشی‌های خود را به وای فای ناشناس وصل نکنند.

با زائران در مرز مهران؛ زوار گوشی‌های خود را به وای فای ناشناس وصل نکنند/ خودرو‌ها در ورودی مهران پارک شوند + تصاویر

زائران خودرو‌های خود را در ورودی شهر مهران پارک کنند

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام گفت:رانندگانی زیادی با خودرو‌های شخصی خود وارد مهران شدند، به لحاظ این که ظرفیت شهر مهران کاملا تکمیل است دیگر جایی برای پارک کردن هم وجود ندارد.

او افزود: تقاضای ما این است حتما خودرو‌ها را در ورودی شهر حتما پارک کنند که ما با مشکل در شهر مهران مواجه نشویم.

سردار یاری در ادامه اضافه کرد:با توجه به حجم زیاد تردد زائران از مرز مهران، شاهد تردد بیش از ۱۲۲ هزار زائر در ۲۴ ساعت گذشته از این مرز بودیم.

او در ادامه با بیان اینکه محور‌های مواصلاتی توسط همکاران پلیس راه و همچنین پلیس راهور کنترل می‌شود، ادامه داد: از ورود خودرو‌های شخصی در حدفاصل پل زائر به سمت ۱۱ کیلومتری پایانه مرزی و جلوگیری خواهد شد.

حضور فرمانده نیروی انتظامی کشور در ایلام

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور به منظور بازدید از آخرین وضعیت پایانه مرزی مهران و تردد زائران اربعین حسینی وارد فرودگاه شهدای ایلام شد و مورد استقبال استاندار و مسئولان نظامی و انتظامی قرار گرفت.

با زائران در مرز مهران؛ زوار گوشی‌های خود را به وای فای ناشناس وصل نکنند/ خودرو‌ها در ورودی مهران پارک شوند + عکس

اجرای تمهیدات لازم برای برگشت آسان زوار

خداداد مقبلی معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شامگاه سه شنبه در مرز مهران گفت: با توجه به تجربه سال‌های گذشته و استفاده از این تجربیات امسال، یک هزار و ۹۰۰ تا ۲ هزار دستگاه اتوبوس در پایانه مسافری مهران در حال مستقر شدن است.

او افزود: در حال حاضر سفر‌ها به راحتی و بدون هیچ کم و کاستی انجام می‌شود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: برنامه ریزی شده در چند روز آینده این وسایل نقلیه عمومی به طور کامل در مرز مهران مستقر شوند و بتوانیم آن چه را که در برنامه ریزی خود برای انتقال زائرانی که به کشور بر می‌گردند، اجرایی کنیم.

مقبلی اضافه کرد: از نفرات استان‌های دیگر هم در حوزه راهداری و هم در حوزه حمل و نقل برای کمک در مهران استفاده می‌شود.

او یادآورشد: امیدوار هستیم که این تعامل و تلاش همه دستگاه‌های خدمت رسان نتیجه آن این باشد که زائر عزیز بتواند به راحتی سفر خود را هم در رفت و هم در برگشت داشته باشد.

با زائران در مرز مهران؛زائران گوشی‌های خود را به وای فای ناشناس وصل نکنند

امدادرسانی پلیسی به زائران اربعین یکی از افتخارات کارکنان نیروی انتظامی است

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران  گفت: حضور و امدادرسانی پلیسی کارکنان ناجا در این کنگره عظیم اربعین حسینی بخاطر اجر و ثوابش است و انشالله در ایام باقی مانده با انرژی بیشتر بتوانیم امنیت ۱۰۰درصدی را برای این حضور میلیونی داشته باشیم.

او ادامه داد: در راستای افزایش آگاهی زائران اربعین حسینی، همکاران بنده در سطح یگان‌های شهرستان دهلران با استفاده از پخش هزاران بروشور، تراکت، پوستر، هشدار و توصیه‌های پلیسی را با محتوای آموزشی در اختیار زائران قرار داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران با بیان اینکه خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) یکی از افتخارات کارکنان نیروی انتظامی است، اضافه کرد: این وحدت عظیم جهانی پیام اصلی انقلاب است تا به گوش جهانیان برسد و امدادرسانی پلیسی به زائران اربعین یکی از افتخارات کارکنان نیروی انتظامی است.

او یادآورشد:خدمت در نیروی انتظامی امری مقدس است و امروزه این نیرو یکی از کارآمدترین نیرو ها‌ی نظام است که سخت کوش و خستگی ناپذیر می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار