معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال تولید سیب از باغ‌های این استان به 50 هزار و 698 تن رسید.
کد خبر: ۷۸۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 08 October 2019

بیش از 50 هزار تن سیب در استان سمنان برداشت شد

به گزارش تابناک از سمنان، لطف‌الله رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال میزان تولید سیب نسبت به سال گذشته افزایش داشته و تولید سیب از باغ‌های استان سمنان به 50 هزار و 698 تن رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته از باغ‌های استان سمنان 32 هزار و 229 تن سیب برداشت شد، ادامه داد: سال گذشته سطح غیربارور این محصول 889 هکتار و امسال 921 هکتار بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره مجموع مساحت زیرکشت این محصول باغی اضافه کرد: درمجموع امسال سه هزار و 161 هکتار از باغات استان سمنان به سیب اختصاص دارد.

رضایی مجموع مساحت زیرکشت محصول سیب را سه هزار و 161 هکتار عنوان کرد و گفت: از این سطح دو هزار و 239 هکتار بارور و 921 هکتار نهال است.

وی افزود: سال گذشته دو هزار و 94 هکتار از مساحت زیرکشت سیب سطح بارور و 889 هکتار نیز سطح غیربارور بود که امسال سطح بارور و غیربارور هر دو افزایش یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه نیمی از باغ‌های سیب این استان در شهرستان شاهرود قرار دارد، عنوان کرد: 40 درصد از باغ‌های سیب در شهرستان‌های دامغان و سمنان و بقیه در سایر شهرستان‌ها پراکنده است.

رضایی با بیان اینکه سیب از محصولات باغی است که در مناطق معتدل سرد تولید می‌شود، افزود: در استان سمنان انواع مختلف سیب زرد، قرمز و گلاب از سوی باغداران این استان تولید می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار