کد خبر: ۷۸۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 07 October 2019

گاو سمینتال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: ۱۳۰ رأس گاو با نژاد سمینتال در این شهرستان تلقیح شده است.

به گزارش ایسنا، محسن طباطبائیان در نشستی با کارشناسان امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اظهار داشت: طرح تولید گاوهای ۲ منظوره از سال ۹۶ در شهرستان دامغان آغازشده و تاکنون ۱۳۰ رأس گاو با نژاد سمینتال تلقیح شده است.

وی با بیان اینکه گاو سمینتال یک نژاد اقتصادی است گفت: پرورش گاو سمینتال سبب اقتصادی شدن فعالیت گاوداری در روستاها می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: اصلاح نژاد دام به‌عنوان ابزاری مؤثر برای تولیدات و ارتقاء فعالیت دامپروری بوده و دارای جایگاه ویژه‌ای است.

طباطبائیان افزود: انتخاب دام‌هایی که بتوانند علاوه بر سازگاری با شرایط آب و هوایی و تغذیه نامناسب تولید خوبی داشته باشند از اهمیت بسزایی برخوردار است که گاو نژاد سمینتال می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی در واحدهای گاوداری سنتی باشد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های گاو نژاد سمینتال گفت: گاوسمینتال دارای نژادی آرام، کم‌خوراک و باکیفیت تولید شیر و گوشت بالا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: فاصله گوساله‌زایی کمتر، هزینه پرورش پایین و افزایش وزن روزانه تا یک هزار و ۴۰۰ گرم از دیگر ویژگی‌های برجسته گاو سمینتال است.
به گزارش ایسنا به گفته کارشناسان گاو سمینتال دامی قانع از نظر تغذیه است و به‌طور متوسط از هر رأس ماده آن می‌توان پنج گوساله گرفت.همچنین شیر این گاو علاوه بر حجم بیشتر از پروتئین بیشتری برخوردار است. این نژاد می‌تواند بخش بزرگی از نیاز واردات گوشت به کشور را کاهش دهد

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار