مرکز حقوق بشر «المیزان» فلسطین اعلام کرد از آغاز راهپیمائی‌های حق بازگشت در مارس گذشته، ۳۲۶ فلسطینی در پی خشونت‌ها و تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۷۸۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 06 October 2019

شهادت ۳۲۶ فلسطینی از آغاز راهپیمائی‌های بازگشت در نوار غزه

به گزارش تابناک به نقل از آناتولی، مرکز حقوق بشر «المیزان» فلسطین اعلام کرد از زمان آغاز راهپیمائی‌های حق بازگشت (فلسطینی‌ها به خانه و کاشانه خود) در ماه مارس گذشته, ۳۲۶ فلسطینی در پی خشونت‌ها و تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

 بر اساس بیانیه این مرکز، ۱۸ هزار و ۴۶۰ فلسطینی نیز در این خشونت‌ها زخمی شده‌اند که جراحت ۹ هزار و ۲۴۳ تن آنان بر اثر اصابت گلوله بوده است. دو هزار کودک و ۱۸۴ زن هم بر اثر اصابت گلوله زخمی شده‌اند.

این مرکز ادامه خشونت‌ها علیه شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت و به کارگیری نامتناسب و مرگبار ارتش اسرائیل از زور علیه معترضان، گروه‌های پزشکی و خبرنگاران را محکوم کرد.

مرکز حقوق بشر فلسطین تاکید کرد: سکوت جامعه بین الملل و عدم پایبندی آنان به تعهداتشان، اشغالگران اسرائیلی را به ادامه خشونت هایشان بدون آنکه مجازات شوند تشویق می‌کند. این مرکز واکنش فوری برای پایان دادن به خشونت‌های نیرو‌های اشغالگر صهیونیست و تحت پیگرد قرار گرفتن همه افرادی که مسئول این خشونت‌ها هستند را خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار