جام جهانی والیبال؛
تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه امروز صبح به مصاف یکدیگر رفتند.
کد خبر: ۷۸۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 06 October 2019

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل امروز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در پنجمین دیدارشان در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ ژاپن به مصاف یکدیگر رفتند، سلسائو در ۴ بازی گذشته خود به ۴ برد دست یافته بود و با اقتدار صدرنشین رقابت‌ها بود و ایران هم با ۲ برد و ۲ باخت در جایگاه هفتم قرار داشت.  

برزیل تیم نخست رنکینگ جهانی است و افتخارات زیادی در والیبال جهان را یدک می‌کشد، برزیلی‌ها در مجموع ۱۸ مرتبه با تیم ملی کشورمان رو به رو شده اند که حاصل آن ۱۵ برد برای آن‌ها و ۳ برد برای تیم کشورمان بوده است.  

تیم ملی والیبال ایران - برزیل / گزارش لحظه به لحظه

ست نخست / ایران ۲۷ - برزیل ۲۵ 

فیاضی، غلامی، شفیعی، یلی، حضرت پور و اسفندیار ترکیب اغاز کننده تیم ملی کشورمان در این دیدار بودند. لوکارلی ستاره برزیل آغاز کننده بازی بود، توپ او توسط بازیکنان ایرانی دریافت، ولی در نهایت توسط اسفندیار به بیرون زده شد. در ادامه، اما ضربه دیگری از اسفندیار بازی را به تساوی کشید.

آلن برای برزیل درا دامه ضربه خوبی زد و به راحتی امتیاز گرفت، سلسائو با ترکیب اصلی اش به میدان آمده بود و بازیکنان این تیم بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشته بودند. آن‌ها در کسب امتیاز هم موفق بودند و خیلی زود ۳ -۱ پیش افتادند. در ادمه دفاع عالی بازیکنان کشورمان بازی را به تساوی کشاند. بازی کاملا پایاپای و برابر دنبال می‌شد ۲ تیم در شمارش امتیاز‌ها برابر بودند. برزیل همان طور که انتظار می‌رفت در سرویس و دفاع خوب بود، اما بازیکنان ایران هم نمایش خوبی داشتند و اجازه نمی‌دادند حریف ازآن‌ها فاصله بگیرد.

بازیکنان کشورمان البته در سرویس خیلی خوب نبودند و و ۲ امتیاز پیاپی را از دست دادند. بازی کاملا پایاپای بود و هر رفت و برگشتی برای دو تیم امتیاز داشت. در ادامه تیم ملی کشورمان بازهم روی سرویس امتیاز از دست داد تا این برزیل باشد که زودتر به امتیاز هشتم برسد و دو تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند.

نخستین امتیاز پس از این زمان برای برزیل بود، اما تیم کشورمان هم درادامه امتیاز گرفت تا فاصله به حداقل برسد با این حال ضربه محکم لوکاس امتیاز دهم را برای برزیل داشت و فاصله دو تیم به ۲ امتیاز رسید. در ادامه، اما بازیکنان کشورمان خوش درخشیدند و توانستند با دفاع‌های عالی روی تور کار را به تساوی برسانند.

تیم ملی کشورمان در ادامه بازی فوق العاده‌ای به نمایش گذاشت و از حریفش ۱۳ - ۱۱ پیش افتاد همین باعث شد تا سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت داشته باشد، در ادامه کار اسفندیار بازهم سرویس بدی زد و توپش به تور برخورد کرد، برزیل پس از این زمان بازی را به تساوی کشاند، اما درخشش بازیکنان جوان ایرانی کار را برای برزیل سخت‌تر از آنچه فکر می‌کردند، کرد و این تیم کشورمان بود که زودتر به امتیاز شانزهم رسید تا دو تیم به وفقت استراحت فنی دوم بروند.

پس از این زمان امتیاز اول برای ایران بود، اما اشتباه مجدد سرو قامتان روی سرویس امتیاز را به برزیل رساند در ادامه رالی زیبایی اتفاق افتاد و امتیاز هجدهم برای کشورمان به دست آمد، کار بسیار حساس و نزدیک دنبال می‌شد و بازیکنان جوان ایران با تمام وجود بازی می‌کردند. همین باعث شد تا سرمربی برزیل بازهم درخواست وقت استراحت داشته باشد. سرویس بد یلی بازهم برای برزیل تبدیل به امتیاز شد.

جدال دو تیم بسیار نزدیک و پایاپای بود، هر دو تیم در این دقایق پر اشتباه شده بودند و بازی در ادامه به تساوی ۲۱ رسیدند. جدال نفسگیر دو تیم در ادامه هم اتاق افتاد برزیل در حالی که ۲۳ - ۲۲ عقب بود بازی را ۲۴ - ۲۳ پیش افتاد. کولاکوویچ در این زمان درخواست وقت استراحت داشت. پس از این زمان امتیاز ۲۴ به دست آمد تا برنده را امتیاز ۲۶ مشخص کند در ادامه هم دو تیم در امتیاز ۲۵ برابر شدند و تیم کشورمان روی خطای برزیل امتیاز ۲۶ را گرفت شاگردان جوان کولاکوویچ خوش درخشیدند و با کسب امتیاز ۲۷ با نتیجه ۲۷ - ۲۵ برنده این ست شدند.

تیم ملی والیبال ایران ۱ - برزیل ۳/ نفس سلسائو مقابل جوانان ایران به شماره افتاد

ست دوم / ایران ۲۱ - برزیل ۲۵ 

ست دوم با امتیاز ارزشمند برای ایران آغاز شد، بازیکنان برزیل در ادامه هم توانستند ۲ امتیاز خوب بگیرند و از ایران پیشی بگیرند. این برتری، اما تنها چند ثانیه بیشتر دوام نیاورد و بازهم بازیکنان ایرانی امتیاز گرفتند، بازی دوباره پایاپای و نزدیک دنبال می‌شد و دو تیم در امتیاز پنجم برابر شدند. پس از این زمان تیم ملی برزیل موفق شد با سرویس و دفاع خوب ۳ امتیاز بگیرد تا دو تیم به وقت استراحت فنی اول بروند.

پس از این زمان استراحت فنی بازهم این برزیل بود که امتیاز می‌گرفت، آن‌ها رفته رفته تیم برتر میدان شدند و با دریافت و دفاع بهتر نسبت به ست قبل از ایران پیشی می‌گرفتند. بازی حساسیت بسیار زیادی داشت، بازیکنان جوان ایران هم در برخی صحنه‌ها پر اشتباه بودند، اما بازی خوبشان و اجرای نقشه‌های کولاکوویچ باعث شد تا نمایش و عماکرد خوبی وجود داشته باشد. ستارگان برزیل، چون برونو و رزنده که تجربه زیادی در عرصه‌های جهانی دارند با استفاده از نقاط ضعف امتیاز‌های خوبی می‌گرفتند. زمانی که اختلاف دو تیم زیاد شد کولاکوویچ درخواست وقت استراحت داشت، اما این زمان هم به کم جوانان ایران نیامد و بازهم این برزیل بود که روی ضربات خوبش امتیاز می‌گرفتندبازی کاملا به سود برزیل در جریان بود و آن‌ها در حالی به امتیاز شانزدهم رسیدند که هوز امتیاز‌های ایران به ۸ نرسیده بود.

برزیلی‌ها که روحیه زیادی گرفته بودند اقدام به زدن سرویس بی هدفی کردند که به بیرون زمین رفت تا نخستین امتیاز پس از این زمان برای تیم کشورمان باشد. بازیکنان ایرانی در ادامه هم بهتر ظاهر شدند و برزیل بازهم امتیاز از دست دادند. بازی اگر چه امتیازی به سود برزیل بود، اما روند پایپایی پس از زمان استراحت فنی دوم داشت و دو تیم به خوبی امتیاز می‌گرفتند. فاصله دو تیم در ادامه کار کمتر شد و نتیجه ۱۷ - ۱۲ به سود برزیل در جریان بود. پوریا یلی هم نمایش خوبی داشت و امتیاز‌های خوبی می‌گرفت، لوکارلی، اما بدون شک ستاره این ست و تیم ملی برزیل بود او هم سرویس‌های خوبی می‌زد و هم امتیازز‌های عالی کسب می‌کرد.

بازیکنان جوان ایرانی در حرکات فردی هم بسیار خوب بودند و در چند صحنه دفاع مستحکم برزیل را دچار اشتباه کردند. با این حال بازی به یود برزیل در جریان بود و این سلسائو بود که به راحتی و از هر اشتباهی امتیاز می‌گرفت.

اختلاف ۵ امتیازی دو تیم در ادامه هم حفظ شد و برزیل ۲۲ - ۱۷ پیش بود. بازی در ادامه هم خوب دنبال شد و تیم ایران توانستند فاصله را کمتر کند، بازیکنان ایران به راحتی ۲ امتیاز پیاپی گرفتند تا نتیجه ۲۳ - ۲۰ شود سرمربی برزیل که دیگر احساس خطر کرده بود درخواست وقت استراحت داشت تا شرایط تیمش را بهبود ببخشد.پس از این زمان سرویس شفیعی به خوبی دریافت شد و تبدیل به امتیاز ۲۴ سلسائو شد آن‌ها در نهایت ۲۵ - ۲۱ این ست را بردند تا حساب کار در مجموع ۱ -۱ برابر شود.

تیم ملی والیبال ایران ۱ - برزیل ۳/ نفس سلسائو مقابل جوانان ایران به شماره افتاد

ست سوم / ایران ۲۵ - برزیل ۲۷ 

نخستین امتیاز در ست سوم برای تیم ملی کشورمان بو د، شاگردان کولاکوویچ در ادامه سرویس خوبی هم زدند که البته برزیلی‌ها با آبشاری خوب پاسخ آن را دادند و بازی را به تساوی کشاندند. برزیلی‌ها در ادامه کار هم نمایش قابل قبول داشتند، اما درخشش بازیکنان جوان ایرانی، چون پوریا یلی باعث شد تا همانند ۲ ست قبل ابتدای این ست هم بسیار پایاپای دنبال شود.

دفاع خوب برزیلی‌ها در ادامه شرایط را برای بلند قامتان ایرانی سخت کرد و آن‌ها توانستند در چند صحنه امتیاز‌های خوبی بگیرند. برزیلی‌ها که همواره به خوبی هم سرویس می‌زنند قصد داشتند با استفاده از سرویس فنی فاصله را بیشتر کنند که البته با دفاع و دریاف خوب بازیکنان امتیازبه تیم کشورمان رسید. بازی در ادامه هم نزدیک بود و ۲ تیم در امتیاز ۶ برابر بودند.

آلن ستاره تیم ملی برزیل امتیاز هفتم را برای این تیم به دست آورد، اما سرویس بد لوکارلی بازهم کار را به تساوی رساند. ف فیاضی با تجربه سرویس را برای ایران زد که به بیرون رفت تا هشتمین امتیاز برای برزیل به دست بیاید و دو تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند. تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه کار موفق شد امتیاز هشتم را پس از وقت استراحت فنی نخست بگیرد تا حساب کار برابر شود. برزیلی‌ها لبته در ادامه موفق شدند با ۲ آبشار خوب از تیم ملی کشورمان فاصله بگیرند و ۱۰ - ۸ پیش بیافتند. الن در ادامه سرویس تیم برزیل را زد که بسیار بد بود و به تور برخورد کرد تا فاصله دو تیم به حداقل برسد. پوریا یلی در ادامه سرویس ایران را زد که فنی و دقیق بود، اما برگشت توپ به زمین ایران برای برزیل امتیاز در پی داشت. برزیلی‌ها درادامه دوباره بهتر از تیم کشورمان ظاهر شدند و رفته رفته اختلاف را بیشتر کردند. انتظار می‌رفت تا در این زمان کولاکوویچ درخواست وقت استراحتی داشته باشد تا مانع امتیاز گیری برزیلی‌ها شود.

پوریا یلی دوباره اختلاف را به حداقل رساند و در ادامه هم بلند قامتان ایرانی خوش درخشیدند و بازی را در امتیاز ۱۵ به تساوی کشاندند، البته امتیاز شانزدهم درنهایت برای برزیل به دست آمد و دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. لوکارلی در ادامه و پس از وقت استراحت فنی دوم زننده سرویس برای برزیل بود، اما توپ او به تور برخورد کرد تا بازی در امتیاز ۱۶ برابر شود. توپ یلی در ادامه به خوبی دریافت شد و تبدیل به امتیاز هفدهم برای برزیل شد. بازیکنان کشورماتن در ادامه کار موفق بودند و پس از ۳ دفاتع پیاپی از برزیلی‌ها توانستند امتیاز ۱۷ رابگیرند تا حساب کار در امتیاز ۱۷ برابر شود.

سرویس‌های نا مطمئن یکی از مشکلات بازیکنان جوان ایراین در این بازی بود و بازهم سرویس بد از اسفندیار برای برزیل امتیاز داشت ف بازی رفته رفته به هیجان و حساسیت بیشتری رسیدو ۲ تیم همچنان برابر بودند، بازیکنان ایرانی با اجرای بی نظیر نقشه‌های مختلف از برزیل قدرتمند امتیاز می‌گرفتند و همین شور و حال عجیبی را در سالن و در جمع هواداران ایرانی به وجود آورده بود. سرویس بد غلامی بازهم کار را در امتیاز ۱۹ به تساوی رساند. در ادامه موذن در نقش دریافت کننده به جای اسفندیار وارد زمین شد تا در مقابل سرویس‌های قدرتی برزیل‌ی ها بایستد، پوریا یلی در ادامه امتیاز ارزشمند دیگری گرفت و ایران ر به امتیاز ۲۰ رساند. سرویس ایرانی‌ها به خوبی زده شد و با دریافت خوب برزیلی‌ها همراه بود در ادامه در حالی که می‌رفت رالی زیبایی شکل بگیرد خطای فیاتضی کار را در امتیاز ۲۰ برابر کرد.

برزیلی‌ها دیگر نمی‌خواستند به سادگی امتیاز از دست بدهند و دریافت‌های خوبی داشتند امیتاز ۲۱ به برزیل رسید، اما کولاکوویچ به آن معترض شد و پس از بازدید ویدیو چک مشخص شد امتیاز برای تیم کشورمان است، اسفندیار در ادامه به جای خوش برگشت و درا دامه سرویس ایران هم با برگشت و دریات برزیلی‌ها در امتیاز ۲۱ کار ار مساوی کرد، بازی کاملا پایاپای و برابر بود و تنها یک اشتباه کافی بود تا شرایط تغییر کند. شفیعی درا دامه سرویس بعدی را برای ایران زد و بازهم امتیاز برای برزیل بود تا ۲ تیم در امتیاز ۲۲ هم برابر شوند. آلن در ادامه سرویس بدی زد که از زمین به بیرون رفت، پوریا یلی در ادامه سرویس خوبی زد و نتیجه ۲۴ - ۲۲ به سود ایران شد، سرمربی برزیل در این زمان درخواست وقت استراحت داشت بازی حساس و نفسگیر بود برزیل به زمین برگشت و سرویس بسیار مهم را پوریا یلی زد، سرویسی که به بیرون رفت و نتیجه ۲۴ - ۲۳ شد.

برزیل درا دامه تعویض‌های زیادی انجام داد، کولاکوویپچ هم درخواست وقت استراحت داشت تا شرایط تیم را بهتر کند. در ادامه سرویس برزیلی‌ها دریافت شد و یلی توپ را در زمین حریف خواباند، اما برزیل به خطای احتمالی یلی معترض شد که داور امتیاز را به برزیل داد تا نتیجه ۲۴ - ۲۴ برابر شود و امتیاز ۲۶ برنده را معلوم کند. اسفندیار در ادامه بعه خوبی دفاع شد و برزیل ۲۵ - ۲۴ پیش افتاد، کولاکوویچ بازهم درخواست وقت استراحت داشت تا شرایط تیم را بهبود ببخشد. برزیل پس از این زمان سرویسی زد که بتو خورد و ۲ تیم در امتیاز ۲۵ برابر شسدند. سرویس عالی اسفندیار در ادامه به خوبی دریافت شد و لوکارلی به خوبی ضربه زد و امتیاز ۲۶ را به دست آورد. سرویس بزرزیل‌ها در ادابرای برزیل امتیاز ۲۷ را در پ داشت و آن‌ها برنده ست سوم شدند.

تیم ملی والیبال ایران ۱ - برزیل ۳/ نفس سلسائو مقابل جوانان ایران به شماره افتاد

ست چهارم / ایران ۲۲ - برزیل ۲۵ 

تیم ملی کشورمان در ابتدای ست چهارم شروع خوبی داشت و شاگردان کولاکوویچ توانستند امتیاز‌های خوبی کسب کنند و ۲ - ۰ ازحریفشان پیشی بگیرند، لوکارلی در ادامه سرویس خوبی زد و نخستین امتیاز سلسائو را کسب کرد. پوریا یلی که تا به این جای کار امتیاز‌های خوبی کسب کرده بود موفق شد به روند خوبش ادامه دهد و فاصله را به بیش از ۵ امتیاز برساند در این زمان سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت داشت تا شرایط تیمش را بهبود ببخشد این اتفاق جواب داد وآن‌ها ۲ امتیاز پیاپی گرفتند تا نتیجه ۶ - ۳ به سود کشورمان شود.

بازیکنان کشورمان در این ست عملکرد بهتری در دفاع و دریافت داشتند و این کاملا مشهود بود، سرمربی برزیل در ادامه و در صحنه‌ای دیگر درخواست بازبینی داشت، اما درخواستش موثر نبود و امتیاز به ایران رسید. پس از آن روی ششمین امتیازی برای برزیل حاصل شد. سرمربی برزیل بازهم درخواست بازبینی داشت که این بار موثر بود و امتیاز آن به سلسائو رسید تا نتیجه ۷ - ۵ شود. سرویس آن‌ها در ادامه خوب زده شد، اما برگشت ایران بد بود تا امتیازی دیگر برای برزیل باشد، تیم کشورمان به ناگاه در حالی که امتیاز‌های زیادی پیش بود مقابل حریف ناکام بود، امتیاز هشتم در نهایت برای تیم کشورمان به دست آمد تا دو تیم به وقت استراحت فنی اول بروند.

بازی دو تیم پس از این وقت استراحت فنی پایاپای و نزدیک دنبال می‌شد، شاگردان کولاکوویچ توانستند شرایط خوبی رقم بزنند و از حریفشان پیشی هم بگیرند سرویس‌های خوب برزیلی‌ها به خوبی درریافت می‌شد و با استفاده از نقاظ ضعف آن‌ها در دفاع امتیاز کسب می‌شد در حالی که در ادامه برزیل ۱۵ - ۱۴ عقب بود ۱۶ - ۱۵ پیش افتاد تا دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.

پس از این زمان استراحت امتیاز شانزدهم برای تیم ملی کشورمان به دست آمد. غلامی در ادامه سرویس را برای یاران زد که با دریافت برزیلی‌ها و در ادامه دریافت تیم کشورمان همراه شد، امتیاز هفدهم برای برزیل بود و آن‌ها بازهم از تیم کشورمان پیش افتادند. تیم ملی برزیل در ادامه بهتر از تیم کشورمان بود و همین باعث شد تا آن‌ها ۲ امتیاز پیش بیافتند،  کولاکوویچ در این زمان درخواست وقت استراحت فنی داشت بازی درادامه با امتیاز برای کشورمان همراه شد و نتیجه ۲۰ -۱۹ به سود برزیل در جریان بود. سلسائو در ادامه کار جریان بازی را در دست گرفت و در بدترین زمان ممکن ۳ امتیاز جلو افتا آن‌ها در ادامه امتیاز ۲۳ را هم گرفتند و در نهایت هم ۲۵ - ۲۲ برنده این ست شدند تا در مجموع ۳ - ۱ برنده شوند و به پنجمین برد پیاپیشان در این رقابت‌های دست پیدا کنند. آن‌ها با این نتیجه صدرنشینی شان را تثبیت کردند.  

تیم ملی والیبال ایران ۱ - برزیل ۳/ نفس سلسائو مقابل جوانان ایران به شماره افتاد

آمار نهایی بازی دو تیم به شرح زیر است :

تیم ملی والیبال ایران ۱ - برزیل ۳/ نفس سلسائو مقابل جوانان ایران به شماره افتاد

تیم ملی والیبال کشورمان باید در ششمین بازی خود روز چهارشنبه و از ساعت ۱۲ , ۳۰ دقیقه به مصاف آمریکا می‌رود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار