کد خبر: ۷۸۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 04 October 2019

تابناک / سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق نظر هیأت رئیسه فقط باید وزیر بازرگانی به مجلس معرفی شود، گفت: رضا رحمانی به عنوان وزیر صنایع و معادن به کار خود ادامه می دهد.

اسداله عباسی نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی اظهار داشت: نظر هیأت رئیسه مجلس این است که فقط وزارت بازرگانی تشکیل می شود و فقط باید یک وزیر به مجلس معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق مصوبه مجلس ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییری نمی‌کند، گفت: با مصوبه مجلس فقط وظایف بازرگانی وزارت صمت که قبلا از وزارت بازرگانی جدا شده و به وزارت صمت الحاق یا ادغام شده بوده، منتزع می شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه بعضی از نمایندگان بر این نظر هستند که رئیس جمهور باید 2 وزیر برای وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی معرفی کند، افزود: این موضوع در جلسه هیئت رئیسه مجلس مورد بحث قرار گرفت که نظر و جمع بندی هیات رئیسه مجلس و آقای لاریجانی بعنوان رئیس مجلس بر این است که با مصوبه مجلس وزارت صنایع و معادن به قوت خودش باقی است و هیچ کدام از وظایفش تغییر نخواهد کرد.

عباسی تاکید کرد: ما منتظر اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص مصوبه مجلس هستیم و هر آنچه شورای نگهبان اعلام کند، همان نظر قطعی خواهد بود و مجلس بر اساس همان تصمیم، عمل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس، تشکیل وزارت بازرگانی نه با اصل ٧٥ قانون اساسی مغایرت دارد و نه خلاف قانون برنامه ششم توسعه است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: اگر بخواهیم این نظر را بپذیریم که چون بخشی از وظایف وزارت صمت جدا می شود، پس یک وزیر هم برای این وزارتخانه معرفی شود، در این صورت باید گفت چون بخشی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی هم جدا می شود، پس رئیس جمهور باید یک وزیر هم برای این وزارتخانه معرفی کند.در این صورت باید گفت سه وزیر باید به مجلس معرفی شود.

عباسی ادامه داد: نظر مجلس بر این نیست که وزیر جدیدی برای وزارت صنایع و معادن و جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شود.

وی تصریح کرد: احتمالا شورای نگهبان ابتدای هفته آینده دربار مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی تصمیم گیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار