کد خبر: ۷۸۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ 04 October 2019
 

تابناک / سامانه ثبت نام اربعین در سازمان حج (سماح) با ارسال پیامکی به زائران توصیه کرد: برای حرکت به سمت مرز‌ها عجله نکنید.

 

 

 

خبرگزاری ایسنا: وزارت امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه (یازدهم مهرماه) به دنبال ناآرامی‌ها در برخی شهر‌های عراق که همزمان با آغاز حرکت زائران ایرانی به سمت این کشور برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین است، اطلاعیه‌ای را صادر کرد که در آن با تاکید بر اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین، از عموم مردم درخواست کرد: سفر خود را به عراق تا آرام شدن شرایط در آن کشور به تاخیر انداخته و به هشدار‌های مسؤولان سیاسی و امنیتی اربعین توجه کامل داشته باشند.»

«سماح» (سامانه ثبت نام اربعین وابسته به سازمان حج و زیارت) با ارسال پیامکی خطاب به زائران اربعین، اعلام کرد: «با توجه به عدم استقرار موکب‌ها و ایستگاه‌های خدماتی در مسیر‌های راهپیمایی زائران اربعین حسینی و نیز اغتشاشات اخیر در بعضی شهر‌های عراق، توصیه می‌شود نسبت به حرکت به سمت مرز‌ها تعجیل نکنید.»

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ـ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ـ نیز به زائرانی که وارد خاک عراق شده اند و یا قصد سفر به این کشور را دارند، با توجه به شرایط عراق توصیه کرد: از سفر به شهر‌های «سامرا» و «کاظمین» خودداری کنند و یا سفر خود را به عراق چند روز به تاخیر اندازند.

«سماح» به زائران اربعین توصیه کرد: عجله نکنید

پیشنهاد امروز

yektanet-logo-sign
اگه هوس کباب کردی از اینجا با تخفیف سفارش بده!!!

اگه هوس کباب کردی از اینجا با تخفیف سفارش بده!!!

 

آخرین وضعیت مرز بین المللی مهران / از استقرار ۱۹۰۰ اتوبوس تا تردد ۴۶ هزارنفری از مرز

مرز مهران با زیرساخت‌هایی که برای تردد زوار آماده شده است بدون هیچ مشکلی درحال عبور زوار به خاک عراق و همچنین بازگشت آنان به خاک کشور بوده، در این راستا ۱۹۰۰ اتوبوس برای انتقال زوار در مرز مستقر شده است.

به گزارش فارس ، مرز مهران به عنوان یکی از مرز‌های اصلی تردد زائران اربعین در روز‌های گذشته شاهد حضور حجم زیادی از زائران اربعین بوده است.

محمد حسنی معاون راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان ایلام در گفتگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: روز گذشته ۴۶ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند و با وجود حجم بالای زائران در پی بسته شدن مرز خسروی تردد زائران در مرز مهران به راحتی انجام شده است.

وی افزود: با وجود افزایش تردد‌ها از مرکز استان به پایانه مرزی، نرخ بلیط از مرکز استان به مرز مهران هیچ تغییری نکرده است.

ثبت نام از متقاضیان برپایی موکب/ ۱۷۸ متقاضی جهت برپایی موکب در ایام اربعین

سید محمد علوی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام گفت: تاکنون ۱۷۸ متقاضی جهت برپایی موکب در ایام اربعین در استان ایلام ثبت نام کرده و در این راستا ۱۶۹ مجوز صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت موکب‌های اربعین در سطح استان از ۱۷ مهرماه آغاز و تا پنج روز بعد اربعین ادامه خواهد داشت افزود: ثبت نام از متقاضیان برپایی موکب در ایام اربعین حسینی تا شانزدهم مهرماه تمدید شد و متقاضیان می‌توانند جهت ثبت‌نام و اخذ پروانه فعالیت موکب اقدام کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام به آمادگی ۵۰ آشپزخانه خانگی در شهر ایلام جهت خدمات رسانی به زائران اشاره کرد و گفت: در شهر ایلام موکب‌ها به‌صورت ۲ مجتمع متمرکز و در شهر مهران و پایانه مرزی، موکب‌ها به‌صورت مجتمع در مکان‌هایی جانمایی شده است.

علوی اضافه کرد: همچنین در شهر‌های ایوان، سرابله، دهلران، دره‌شهر، بدره و مسیر‌های منتهی به مرز مهران نیز موکب‌های خدمات‌رسان به زائران راه‌اندازی می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام تصریح کرد: متقاضیان دریافت پروانه موکب به سامانه ثبت موکب‌ها به نشانی اینترنتی www.mokeb.org مراجعه کنند.

استقرار ۱۹۰۰ اتوبوس در مرز

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز گفت: از ۲۴ مهرماه به مدت شش روز ۱۹۰۰ دستگاه اتوبوس جهت جابجایی مسافران در پایانه برکت در مرز بین المللی مهران مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ دستگاه مینی بوس و سواری ون در ایام اربعین اقدام به جابجایی مسافران در پایانه مرزی مهران خواهند کرد افزود: پایانه برکت در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار در سه بخش مجزا در هشت کیلومتری پارکینگ بزرگ اربعین واقع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از مرز مهران طی دو مرحله انجام می‌شود، یادآور شد: در مرحله اول زائران از مرز مهران به استان‌های همدان، کرمانشاه و اندیمشک منتقل می‌شوند و در مرحله بعد از آنجا نیز راهی شهر‌های سکونت خود می‌شوند.

افزایش پرواز ایلام-مشهد جهت رفاه حال زائران

محمد جواد یگانه سرپرست فرودگاه شهدای ایلام نیز گفت: روز گذشته شرکت هواپیمایی زاگرس اولین پرواز خود در فرودگاه ایلام را در مسیر مشهد-ایلام-مشهد انجام داد.

وی افزود: این پرواز جهت رفاه همشهریان و زائران اربعین حسینی برقرار شده که انتظار می‌رود باعث کاهش قیمت بلیط در مسیر ایلام به مشهد شود.

گفتنی است، از ابتدای ماه محرم (۱۰ شهریور) تا روز گذشته بیش از ۹۵۰ هزار نفر از مرز مهران تردد داشته که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
پایانه مرزی مهران به واسطه نزدیک بودن با کشور عراق و امکانات مناسب یکی از کانون‌های مهم تردد زوار و صادرات کالا به کشور عراق است.

خروج خودرو‌های شخصی به مقصد عراق ممنوع شد

کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه‌ای از ممنوعیت خروج سواری‌های شخصی از ۱۵ تا ۳۰ مهر به مقصد عراق خبر داد.

به گزارش تسنیم در اطلاعیه این ستاد آمده است؛

«با توجه به استقبال و افزایش تعداد زائران اربعین حسینی و محدودیت‌های موجود در شبکه راه‌های عراق، خروج سواری‌های شخصی از تاریخ ۱۵ تا ۳۰ مهرماه امسال به مقصد عراق ممنوع است.»

دیروز مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران نیز در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی از ممنوعیت صدور پروانه خروج موقت برای خودرو‌های شخصی در نیمه دوم مهر خبر داده بود.

آخرین آمار ثبت‌نام‌کنندگان پیاده‌روی اربعین
 
کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی اربعین آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح جهت شرکت در مراسم پیاده روی اربعین را تا امروز جمعه دوازدهم مهر ماه اعلام کرد.

به گزارش میزان، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی اربعین آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح جهت شرکت در مراسم پیاده روی اربعین را تا امروز جمعه دوازدهم مهر ماه اعلام کرد.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مرکزی اربعین از ثبت نام یک میلیون و ۹۶۷ هزار و ۸۹۲ نفر در سامانه سماح خبر داد.

براساس این گزارش تاکنون یک میلیون و ۸۴۴ هزار و ۴۰۱ نفر نفر ثبت‌نام شان قطعی شده است و استان تهران با ۲۹۱ هزار و ۱۶۵ نفر در صدر ثبت نام کنندگان است.

سایر استان‌ها به ترتیب اولویت ثبت نام به شرح زیر می‌باشند: خوزستان:۱۹۳ هزار و ۹۸۹ نفر، اصفهان: ۱۶۰ هزار و ۳۱۲ نفر، خراسان رضوی: ۱۵۵ هزار و ۴۵۰ نفر، فارس:۱۳۵ هزار و ۲۶ نفر، مازندران: ۸۰ هزار و ۲۷۲ نفر، قم: ۶۹ هزار و ۸۹۵ نفر، کرمان: ۶۸ هزار و ۶۶۵ نفر بوشهر: ۶۳ هزار و ۱۴۷ نفر، آذربایجان شرقی: ۶۱ هزار و ۴۸۸ نفر، البرز: ۴۸ هزار و ۶۷ نفر، لرستان: ۴۱ هزار و ۹۳۱ نفر، یزد: ۳۹ هزار و ۸۲۲ نفر، هرمزگان: ۳۶ هزار و ۹۱۱ نفر، گیلان: ۳۳ هزار و ۶۹۱ نفر، همدان:۳۳ هزار و ۱۸۴ نفر، آذربایجان غربی: ۳۲ هزار و ۷۶۱ نفر، مرکزی:۳۱ هزار و ۹۳۲ نفر، کرمانشاه: ۳۰ هزار و ۸۸۱ نفر، گلستان:۳۵ هزار و ۷۰۷ نفر، قزوین: ۲۱ هزار و ۷۸۶ نفر، کهکیلویه و بویر احمد: ۲۰ هزار و ۶۶۴ نفر، کاشان: ۱۹ هزار و ۶۹۷ نفر، زنجان: ۱۸ هزار و ۷۷۴ نفر، خراسان جنوبی: ۱۸ هزار و ۷۲۴ نفر، اردبیل: ۱۷ هزار و ۳۲۱ نفر، چهار محال و بختیاری: ۱۶ هزار و ۱۳۳ نفر، سمنان: ۱۵ هزار و ۷۱۶ نفر، ایلام: ۱۳ هزار و ۵۶ نفر، خراسان شمالی: ۱۱ هزار و ۹۵۸ نفر، سیستان و بلوچستان: ۱۰ هزار و ۷۱۰ نفر و کردستان با ۵ هزار و ۲۵۵ نفر آخرین استان می‌باشد.
آخرین وضعیت مرز‌های چهارگانه/ هیچ مشکل امنیتی و ترافیکی نداریم

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا از تردد عادی و روان زوار از مرز‌های شلمچه، چذابه و مهران خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ مشکل امنیتی و ترافیکی در مرز‌ها وجود ندارد.

به گزارش فارس، سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا به آماده‌باش و حضور کامل مأموران یگان‌های ویژه نیروی انتظامی در مرز‌های شلمچه، چذابه، مهران و مرز خسروی اشاره و اظهار داشت: یگان ویژه نیروی انتظامی با هدف تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی، تأمین امنیت، کمک به سایر پلیس‌های تخصصی و خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز‌های چهارگانه حضور فعال دارد.

وی به استقرار مأموران یگان ویژه در قرارگاه امام حسن (ع) در مرز‌های شلمچه و چذابه اشاره و اعلام کرد: ماموران یگان ویژه از اول صفر در مرز‌های شلمچه و چذابه مستقر بوده و در حال حاضر تردد عادی و روان زوار را در این دو مرز شاهد هستیم.

سردار کرمی تصریح کرد: مأموران یگان ویژه تحت فرماندهی قرارگاه پنج تن آل عبا در مرز مهران نیز مستقر بوده و هم اینک تردد عادی و روان زوار- در هر دو مسیر رفت و برگشت- در مرز مهران در حال انجام است.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: با توجه به هفته ناجا، صبح امروز دعای ندبه با حضور نیرو‌های مستقر و زوار اربعین در پایانه مرزی مرز مهران برگزار شد.

وی در خصوص وضعیت مرز خسروی گفت: در حال حاضر با توجه به بسته شدن مرز خسروی، تردد زوار از سه مرز دیگر در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار