بهرام درویشی در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از نقش و تاثیر مثبت مدیریت آب و هماهنگی این شرکت با سازمان میراث فرهنگی در توسعه و رونق گردشگری و بوم گردی استان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ 02 October 2019

بهرام درویشی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه آب را اصلی‌ترین ذخایر استان دانست که علاوه بر کشاورزی و صنعت می‌تواند افق‌های روشنی در توسعه گردشگری و بوم گردی را به همراه داشته باشد. وی همچنین از همکاری‌ خوب این شرکت با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان منابع آب چشمه ها، سواحل دریاچه‌ها و مخازن سد‌ها را جاذبه‌های بسیار مهم و البته قابل اتکا در برنامه‌های گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ عنوان نمود. همچنین از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۵۵ طرح صنعتی مجوز تخصیص آب گرفته اند.

وی همکاری‌های تنگاتنگ با آبزی پروری در استان و توسعه واحد‌های صنعتی را جزو وظایف و رسالت‌های ذاتی شرکت برشمرد و بر اهتمام جدی خود و همکارانش برای رسیدن به مطلوب در توسعه صنایع و خدمات مبتنی بر آب تاکید نمود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه با اشاره به منابع آب کارست استان از آن به عنوان موهبتی یاد کرد که می‌تواند بوم گردی و گردشگری طبیعی را متحول سازد. درویشی کارت و منابع آبی را که در دل کوه‌ها و در راه‌های منطقه وجود دارند مظاهری از چشمه‌های بزرگ و کوچک دانست که از هزاره‌های قبل تا امروز منابع قابل اطمینانی برای تامین آب بوده اند.

وی با اشاره به وسعت ۳۵ درصدی اراضی کارستی در استان از آن به عنوان زیرساختی مطمئن و بسیار مهم در توسعه گردشگری و تامین آب در شرایط اضطراری یاد کرد و در تایید اهمیت منابع کارست بیان داشت زمانی ما به فکر ایجاد سد ساروخان برای تامین آب مناطقی از اورامانات بودیم,، اما همین امروز که در خدمت شما هستم به همراه اکیپی از همکاران از چشمه کارستی قولانی بازدیدی داشتیم و با یک بررسی فنی _مهندسی پی بردیم که انتقال آب چشمه قولانی برای تامین آب صنایع در شهرک‌های صنعتی پاوه، جوانرود و حتی آب شرب شهر‌های شاهو و بانوره می‌تواند نه تنها در شرایط اضطرار بلکه در چشم انداز میان مدت نیز مدنظر قرار گیرد.

درویشی با اذعان به اینکه ۳۰ میلیارد تومان می‌تواند پروژه انتقال آب کارست از چشمه قولانی را سامان دهد تامین آب شرب شهر‌های تازه تاسیس شمال غرب استان را وابسته به کارست دانست. نیروگاه‌های برقآبی نیز در آینده‌ای نزدیک در صورت تامین اعتبارات احداث خواهد شد. لازم به ذکر است که فعالیت‌های عمرانی و سازه‌ای در استان مستلزم همگرایی و هماهنگی مدیریت ارشد استان و مجریان برنامه ریز استريا؛ همچنین استاندار کرمانشاه مدیری متعهد، با ذهنی خلاق و عملیاتی بوده که با راهبرد‌های مدیریتی خود توانسته است استان را در بسیاری از مسائل سخت پیش رو و به ویژه سیلاب فروردین ماه سربلند کند. در همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مدیریت عالی بحران سیلاب آموزه‌ای بسیار موفق در تعامل و تشریک مساعی‌های استانی با بخش آب استان بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه مباحث خود با اشاره به ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبارات جذب شده در سال قبل، امور پیمان شرکت را یکی از بنیان‌های قوی و دقیق شرکت برشمرد که با بهترین شیوه و با رعایت مسائل مرتبط با قراردادها، جذب اعتبارات را سامان داده است. همچنین توان محاسباتی و مدیریتی بخش مالی و پای کار بودن مدیران و کارشناسان عامل این توفیقات بوده و همگرایی بیشتر در مباحث فنی و پشتیبانی وجود دارد. بخش‌های مالی و اعتباری نیز لازمه توفیق در امور مهندسی و مدیریت پروژه‌های عمرانی می باشد.

درویشی با بیان اصلی‌ترین مشکلات طرح‌های عمرانی خارج از مباحث مالی به تملک اراضی و به ویژه در برخی از پروژه‌های استان پرداخت و تملک اراضی و مسائل حقوقی مرتبط با آن را کاری بسیار سخت و البته مهم خواند.

وی با اظهار اینکه شیوه‌های تملک و مباحث حقوقی در برخی پروژه‌های عمرانی توقعات غیرمنطقی ایجاد کرده است اذعان داشت به صرف برخی کوتاهی‌ها در برخی سازمان‌ها و نهادها، نمی‌توان یک پروژه تاثیر گذار را متوقف کرد.

این مسئول با بیان اهمیت بررسی‌های اجتماعی در طرح‌ها و برنامه‌های آب، اشاراتی هم به سد قشلاق صحنه داشت؛ سدی که به زعم یکی از پیچیده‌ترین مسائل حقوقی و برخی ناهماهنگی‌های اجتماعی را در بر داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار