مجری برنامه تلویزیونی "سلام صبح بخیر" از رئیس مجلس شورای اسلامی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرد.
کد خبر: ۷۸۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۳ 30 September 2019

به گزارش تابناک قم، نحوه بررسی لایحه تجارت در مجلس شورای اسلامی مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و حقوقدانان قرار گرفته که محسن جندقی مجری برنامه تلویزیونی "صلام صبح بخیر" نیز در این برنامه اظهاراتی نسبت به رویه قانونگذاری در مجلس داشته است، بر همین اساس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۲ مهر) در نطق پیش از دستور خود در واکنش به اظهارات محسن جندقی گفت: که" حکمرانی در سطح قانون‌گذاری از جنس امور فکاهی نیست که دستاویز یک مجری کم‌اطلاع شود".

براساس این گزارش، در پی سخنان لاریجانی در صحن مجلس، محسن جندقی از وی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکایت کرده است که متن کامل آن به شرح زیر است:

بسمه تعالی

هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان

سلام.

اینجانب محسن جندقی به شماره ملی ۰۳۸۵۲۰۶۷۱۲ به شماره شناسنامه ۱۷۶۳ نام پدر: محمد از آقای علی اردشیر‌لاریجانی نام پدر: میرزاهاشم آملی نماینده مردم شریف قم به اتهام توهین و نسبت دادن کلمات ناروا و ایجاد تبعات شخصی شکایت دارم.

آقای علی اردشیر لاریجانی در تاریخ ۲ مهر ۱۳۹۸ در صحن علنی و در جایگاه ریاست مجلس به برنامه "سلام صبح به خیر" شبکه ۳ سیما اشاره کرد و مجریان و مجری صدا‌و‌سیما را هزل‌گو، هجوگو، کم‌اطلاع و «هر و کر» کن خطاب کرد.

این کلمات موهن در حالی ادا شد که در برنامه "سلام صبح به خیر" تاریخ ۲۴ شهریور بسیار ریشه‌ای به موضوع تصویب شتابزده مواد قانون تجارت پرداخته شد. در این برنامه آقای حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم شریف شاهین‌شهر حضور داشتند و انتقادات فراوانی به روند تصویب این قانون وارد کردند.

همچنین بنده به عنوان مجری، نقل قولی از یکی از نمایندگان انجام دادم و به صراحت گفتم که: این حرف‌های من و مردم نیست، بلکه همکار خودتان گفته است؛ آقای سلیمی نماینده محترم دلیجان در مصاحبه‌هایی جداگانه درباره سرعت عجیب و غریب تصویب لایحه قانون تجارت انتقاداتی مانند جملات زیر مطرح کردند:

«اگر یک ربات هم به جای نماینده‌ها می‌گذاشتند، حتما همین کار را انجام می‌داد» و «بنای هیئت‌رئیسه این است که اجازه طرح مسائل را به نمایندگان ندهد» و «فعلاً گوش شنوایی در مجلس وجود ندارد و حق نمایندگان در حال تضییع شدن است» و «لایحه تجارت ایرادات فراوانی دارد» و «در جریان تصویب لایحه تجارت، فرصت اظهار نظر به نمایندگان داده نمی‌شود» و «این روش درستی در قانونگذاری نیست» و «عامه مجلس سر در نمی‌آورند» و «مجلس بی حوصله است و مسائل سیاسی برایش مهم‌تر است» و «برخی از نمایندگان هیچ اطلاعات پایه حقوقی ندارند» و «مجلس مصیبت شده است» و «دوره به دوره مجالس ما از نظر علمی ضعیف‌تر می‌شود» و «تصویب ۱۰۹ ماده در ۲ ساعت واقعا بهت آور بود» و «مباحث تخصصی را عمده نمایندگان متوجه نمی‌شوند» و «چند نفر از همکاران نماینده نزدم آمده و به صراحت اعلام کردند از این مباحث چیزی نمی‌فهمند» و «با این وضع قانون نویسی به کجا می‌رویم؟» و «هر چند مدرک نمایندگان نسبت به دوره‌های قبل ارتقا پیدا کرده، اما واقعیت آن است سطح سواد فوق العاده ضعیفتر شده» در برنامه سلام صبح به خیر فقط بخش کوچکی از انتقادات زیر منعکس شد و فقط به عنوان نقل قول از مهمان برنامه سوال شد. تاکید می‌کنم جملاتی که بنده برای نقد بخشی از مجلس به کار بردم تماما نقل قول از نماینده‌ای دیگر بود و تاکید کردم من این جملات را نمی‌گویم و آقای سلیمی اعلام کرده است. جالب اینکه مهمان برنامه آقای حاجی دلیگانی آن را تایید کرد.

نمی‌دانم چطور آقای لاریجانی با عصبانیت کم سابقه به عوامل برنامه تاختند و فردای آن روز باز بحث توهین به مجلس را پیش کشیدند و از عبارت «الفاظ رکیک» در مورد نقد برنامه استفاده کردند؛ برنامه‌ای که فقط به نقل قول‌ها و نظر کارشناسان متکی بود و از خود چیزی اعلام نکرد.

با توجه به این مسئله و به کار بردن کلمات موهن مانند مجریان هزل‌گو، مجری هجوگو، مجری کم‌اطلاع و هر و کرکن از سوی آقای لاریجانی که اشاره مستقیم به بنده داشت و ایشان خواستار برخورد با بنده شد و این مساله در رسانه‌ها کش پیدا کرد و هجمه گسترده‌ای علیه بنده و عوامل بنده شکل گرفت از ایشان شکایت دارم و خواستار رسیدگی فوری در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دارم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار