نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی:
امام جمعه اراک گفت: دفاع مقدس منشأ تحولات عظیمی از جمله بسیج همگانی، هوشیاری و بصیرت ملت و ایجاد صحنه‌ای برای مجاهدت ملت شد و لذا بدین خاطر آغاز جنگ تحمیلی به هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است
کد خبر: ۷۸۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 27 September 2019

 دفاع مقدس منشأ تحولات عظیمی در انقلاب شد/مواضع رئیس جمهوری در سازمان ملل نشانه اقتدار نظام اسلامی
 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه این هفته نماز جمعه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد (ع)، گفت: فداکاری‌ها و مجاهدت‌های امام زین العابدین (ع) در طول عمر با برکت ایشان در تاریخ اسلام ماندگار و درخشان است.

وی با بیان اینکه وجود امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در کربلا تمام نقشه‌های شیطانی یزیدیان زمان را نقش برآب کرد افزود: این دو بزرگوار با حماسه‌ای که بعد از عاشورا خلق کردند تمام دشمنان امام حسین (ع) را رسوا کردند.

امام جمعه اراک وجود امام (ره) در جامعه را عاملی مهم برای هدایت و رشد جامعه دانست و بیان داشت: امام خمینی (ره) با تشکیل انقلاب اسلامی ملت ایران را به راستی و درستی هدایت کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی، امام خمینی (ره) را شاگرد مکتب عاشورا خواند و افزود: امام (ره) ملت ایران را با مکتب عاشورا آشنا کرد و آن‌ها را به قیام برای دفاع از دین، اسلام و منافع دنیای اسلام فراخواند.

وی با اشاره به اینکه مبارزات امام (ره) دارای دو بعد سلبی و ایجابی بود، گفت: تفکر امام (ره) مبتنی بر نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی بود دنیا را به زانو درآورد و لذا این تفکر امروز باید قابل توجه همه ما باشد.

امام جمعه اراک ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطر شهدای انقلاب و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی عنوان کرد: دفاع مقدس منشأ تحولات عظیمی از جمله بسیج همگانی، هوشیاری و بصیرت ملت و ایجاد صحنه‌ای برای مجاهدت ملت شد و لذا بدین خاطر آغاز جنگ تحمیلی به هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

وی در این خصوص ادامه داد: امروز شاهد پیروزی‌های روز افزون دنیای اسلام هستیم که این‌ها همه مرهون مجاهدت‌ها و تلاش‌های مجاهدان ملت ایران و مقاومت آن‌ها بر روی ارزش‌ها و آرمان‌های خود در این چهل سال انقلاب بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه باید همواره بر قدرت دفاعی و بازدارنده کشور توجه داشت گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید آنقدر باید سطح آمادگی و قدرت دفاعی خود را بالا ببرید که دشمن جرات تجاوز و حمله به شما را نداشته باشد.

وی با اشاره به سرنگونی پهپاد فوق مدرن آمریکایی و اقدام متقابل در برابر دزدی کشتی دریایی بیان داشت: این‌ها همه نشان از قدرت روز افزون جمهوری اسلامی است که امروز راهبرد بازدارندگی و مقاومت فعال دشمن را زمین گیر کرده است.

دری نجف آبادی دراین خصوص تصریح کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی تا پای جان از تمام منافع و ارزش‌های انقلاب دفاع خواهند کرد و اجازه هیچ گونه تجاوز را به غاصبان آمریکایی نخواهند داد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم و حرکت مقتدرانه ملت در چهل سال دوم انقلاب بیان کرد: ملت ایران در برابر قلدران صهیونیستی و آمریکایی تلاش مضاعف، همت مجاهدان و کار جهادی را در دستور کار خود قرار می‌دهد و از تهدیدات دشمنان نمی‌هراسد چراکه فرانسه از دیرباز پایگاهی امن برای منافقین و عناصر ضد انقلاب بوده است.

امام جمعه اراک با اشاره به برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: روز پنج شنبه هفته جاری اتفاقی مهم در استان مرکزی رقم می‌خورد و آن هم برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره است که از همین تریبون از همه مردم استان دعوت به عمل می‌آوریم که در این رویداد ملی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای استان مرکزی برتری آن تبیین نقش امام خمینی (ره) است افزود: نقش برجسته ایشان در طول عمر با برکتشان بسیار چشمگیر است و لذا باید به خوبی تبیین شود و اگر اینکار به خوبی انجام شود می‌تواند به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شود.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه مردم استان مرکزی باید برای این کنگره سنگ تمام بگذارند افزود: به زودی جمعیتی محدود از استان به دیدار مقام معظم رهبری خواهیم رسید و از رهنمود‌های نورانی ایشان بهره‌مند خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات کنگره شهدای استان مرکزی آماده شدن موزه دفاع مقدس است گفت: برای تکمیل این مرکز ارزشمند نیاز است همه کمک کنیم چراکه این موزه می‌تواند یاد و خاطر شهدا و رزمندگان را به خوبی حفظ کند.

دری نجف آبادی اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری را بسیار ارزشمند و به موقع دانست و افزود: دیدار اعضای خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری حاوی نکات ارزشمند و دقیقی بود که یکی از تاکیدات ایشان میدان دادن به جوانان و سرمایه گذاری بر روی آن‌ها بود که باید قابل توجه باشد.

وی با بیان اینکه در طول این چهل سال همواره در مسیر پیشرفت و توسعه بودیم و تحریم‌ها نتوانسته حرکت ملت را متوقف کند گفت: مشکلات امروز با روحیه‌های جهادی و خدمتگذاری حل خواهد شد و لذا نباید چشم امید به دشمنان و خارج از کشور داشته باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در پایان ضمن گرامیداشت هفته آتش نشانی و روز ناشنوایان خاطر نشان کرد: مجاهدت‌ها و حضور فعال آتش نشانان غیور و شجاع در همه عرصه‌ها قابل تقدیر است.

امامان جمعه استان مرکزی اعلام کردند: مواضع رئیس جمهوری در سازمان ملل نشانه اقتدار نظام اسلامی و قابل تحسین است.

خطیب جمعه ساوه در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام علی (ع)،  گفت: موضع گیری‌های رئیس جمهوری کشورمان قابل تحسین است.

حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» افزود: همین رویه که جنایت‌های شیطان بزرگ برای ملت‌های دنیا تبیین شود و بدعهدی‌های آمریکا را همگان بدانند، بسیار موثر است.

وی باشاره به انتخابات سال جاری ادامه داد: نامزد‌های انتخابات باید مطابق شریعت اسلامی از تخریب شخصیت همدیگر بپرهیزند و مبنای کار خود را شفاف سازی قرار دهند.
وی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: همه معلمان و کادر آموزشی مدارس باید بدانند که فرزندان مردم امانتی در دست آن‌ها هستند.
امام جمعه ساوه افزود: باید در مدارس بر اساس آموزه‌های اسلامی تلاش شود که شاخص‌های اخلاقی مانند امانت داری، صداقت، قانونپذیری، و دیانت به دانش آموزان آموخته شود.

وی گفت: در شرایط کنونی که سردمداران ظلم و در راس آن‌ها ترامپ مواضع خصمانه‌ای نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند و به ناحق ما را متهم به جانبداری از تروریسم می‌کنند همه ارکان کشور باید مراقب توطئه‌ها باشند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: دولتمردان باید به مهمترین مشکل و مطالبه مردم یعنی مسائل معیشتی با مدیریت جهادی ورود کنند.

 حجت الاسلام سید «علی حسینی پور» خطیب جمعه خمین  نیز گفت: مقاومت و ایمان به وعده خدا  راهکار عبور از شرایط سخت اقتصادی است.
وی با اشاره به برخورد قاطعانه قوه قضاییه با مفاسد اقتصادی گفت: قوای مقننه و مجریه با پیشگیری از مفاسد اقتصادی می‌توانند دستگاه قضایی کشور را در این راه سخت کمک کنند.
خطیب جمعه خمین با اشاره به برگزاری کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی و نقش امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس گفت: این کنگره و دستاورد‌های با ارزش آن برای همیشه  در تاریخ باقی می‌ماند.
امام جمعه خمین افزود: دشمنان نظام از تمام امکانات خود برای تبلیغ علیه امامت و ولایت در نظام اسلامی استفاده می‌کنند و برای مقابله با این تبلیغات باید معارف اهل بیت (ع) به شیوه درست به نسل آینده معرفی شود.
حجت الاسلام حسینی پور گفت: مردم این شهرستان در تمام دوران حساس تاریخ کشور نظیر دوران هشت سال جنگ تحمیلی در صحنه حاضر بودند و مشکلات شهرستان باید برطرف شود.
امام جمعه زرندیه گفت: مواضع رئیس جمهوری در سازمان ملل متحد متناسب با سیاست‌های کلان نظام اسلامی و مایه عزتمندی کشور بود.

 حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مامونیه، گفت: بیانات دکتر روحانی در سازمان ملل در راستای رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: اشاره رئیس جمهور به موضوع فلسطین، معامله شکست خورده غرب، حمایت از مردم یمن، انتقاد صریح و قاطع از سیاست‌های خصمانه امریکا از جلوه‌های بارز سخنرانی دکتر روحانی در سازمان ملل متحد بود.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: مواضع رئیس جمهوری ایران در واقع بیان حرف دل ملت‌های مسلمان و جبهه مقاومت بود و آنان را خوشحال کرد.

خطیب جمعه زرندیه اظهار داشت: در سفر رئیس جمهوری به سازمان ملل شاهد تراکم تقاضا‌های روسای کشور‌های اروپائی برای مذاکره با ایشان بودیم که این مساله نشان از عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: عزتمندی نظام اسلامی ثمره مقاومت جانانه ملت ایران و اقدامات غرور آفرین نیرو‌های مسلح با هدایت و رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار