محمد دارابی از اقدامات سازمان حج و زیارت در ایام حج تمتع و اربعین خبر داد.
کد خبر: ۷۸۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ 23 September 2019

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه مراسم تجلیل از دست اندکاران حج تمتع ۹۸ دوشنبه ۹۸/۷/۱ با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن آمفی تاتر حج زیارت استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

حامد دارابی در این جلسه ضمن گرامی داشت هفته مقدس اظهار کرد: امسال ۱۰۰۰ زائر در قالب ۷ کاروان، ۳ کاروان اهل سنت و ۴ کاروان اهل تشیع از کرمانشاه به حج اعزام شدند.

مدیر حج و زیارت کرمانشاه با تاکید بر اینکه حج امسال در صحت و امنیت کامل برگزار شد، افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه امسال اجازه پرواز با هیچ خطوطی جز خطوط ایران ایر به ما داده نشد، اما با درایت کاپیتان زنگنه و مجموعه همکاران شان در ایران ایر، فرودگاه ها، گمرک، پلیس گذرنامه و همه دست اندرکاران سازمان حج و زیارت حج امسال با شکوه و عزتمندانه برگزار شد.

دارابی در ادامه با بیان اینکه هواپیمایی ایران ایر کشور تنها با ۸ هواپیما همه زائرین را منتقل کردتصریح کرد: در پرواز‌های رفت میانگین ۷ دقیقه تعحیل ود برگشت میانگین ۳۵ دقیقه تعجیل داشتیم که با توجه به شرایط واقعا تعجب داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال حتی یک زایر مشکوک به مواد مخدر در گیت‌های فرودگاه کرمانشاه مشاهده نشد، ابراز داشت: رضایت مندی قریب به اتفاق زوار نشان بر این است که حج امسال بسیار خوب برگزار شد.

دارابی با عنوان اینکه مجموع حج و زیارت ۱۲ جلسه آموزشی برای زائرین برگزار کرد، تصریح کرد: مدیران کاروان ها، روحانیون و عوامل اجرایی با وجود منسب‌های دولتی در زمان حج خادم زوار بودند.

دارابی با اشاره به ضعف‌های موجود در برگزاری مراسم، افزود: در بحث آسیب حج باید در سال‌های آتی اشکالات به صفر ۹ برسد.

وی با اشاره به بازگشایی مجدد مرز خسروی گفت: عملیات ثبت نام زوار اربعین اول مهر ماه رر سامانه سماح آغاز شده و حج و زیارت مسئولیت کمیته اعزام را بر عهده دارد.

دارابی با عنوان اینکه سال گذشته ۴۰ هزار نفر در استان کرمانشاه در همایش اربعین شرکت کردند، افزود: امسال با توجه به کاهش هزینه ویزا تا ۱۰ درصد قطعا اربعین امسال شاهد افزایش زوار خواهیم بود.

دارابی در پایان تصریح کرد: تا کنون چندین کاروان از مرز خسروی عبور کرده اند، اما از ۱۲ مهر عبور زوار در قالب کاروان به دلیل ازدحام جمعیت تا بعد از ایام اربعین ممنوع می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار