در گفتگو با مهر مطرح شد؛
استاندار سمنان بابیان اینکه رسیدگی موضوع دفن زباله‌های شهر ساری در مرز بین دو استان در دستور کار است، گفت: پیرامون رفع مشکلات مطرح شده با استانداری مازندران رایزنی می‌شود.
کد خبر: ۷۸۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 22 September 2019

علیرضا آشناگر در پاسخ سؤالی پیرامون دفن روزانه ۴۰۰ تن زباله در گویچاله فولاد محله مهدی‌شهر که طی دو هفته اخیر باعث اعتراض مردم منطقه شده است، ابراز داشت: ابعاد این موضوع محیط زیستی در استانداری سمنان مطرح و در حال بررسی است.

وی بابیان اینکه منطقه‌ای که زباله‌های ساری در آن دفن می‌شود حوزه تقسیمات کشوری استان سمنان نیست، افزود: منطقه مذکور در حوزه استان مازندران قرار دارد اما به دلیل تأثیراتی که بر محیط‌زیست منطقه ما دارد استانداری ورود پیدا کرد و مقرر شد به‌زودی معاون سیاسی استانداری سمنان با مسئولان استانداری مازندران رایزنی لازم را داشته باشند تا به جمع‌بندی مناسب پیرامون آن برسیم.

اصرار محیط زیست به تکرار در شمارش گورخر

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در شورای برنامه‌ریزی بر عدم بهره‌برداری مناطق چهارگانه حیات‌وحش استان تأکید شده است، ابراز داشت: با توجه به حساسیتی که نسبت به محیط‌زیست در استانداری وجود دارد، فضای سبز، آب و استقرار صنایع و نحوه بهره‌برداری منابع در نواحی نزدیک به این محدوده‌ها با دقت بیشتری برنامه‌ها پیگیری می‌شود.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: در شورای برنامه‌ریزی استان مقرر شد تا از این مناطق چهارگانه حفاظت بیشتری صورت گیرد و در محدوده‌های مشخص زیستگاه حیات‌وحش هیچ فعالیت انسانی انجام نشود لذا به این منظور دستور کاهش سرعت در محور تهران-مشهد حوزه زیستگاه یوز داده شد که امیدواریم مجموعه این اقدامات کمک کند تا از این مناطق و گونه‌های نادر حیات وحش حفاظت بیشتری شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا آمار تعداد گورخر در پارک ملی توران سال گذشته ۲۲۰ رأس اعلام ولی امسال به حدود ۱۱۰ راس رسید، افزود: اگرچه زاد ولد این‌گونه دوساله، شکار و مرگ‌ومیر در منطقه وجود داشته اما محیط‌زیست استان معتقد است که این آمار واقعی نیست و صرفاً تکرار در شمارش بوده است.

عملکرد ۱۰۰ درصدی بانک‌های استان در ارائه تسهیلات

استاندار سمنان همچنین بابیان اینکه عملکرد بانک‌ها در ستاد تسهیل استان و پرداخت تسهیلات موردنیاز مطلوب بوده است، ابراز داشت: در آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته، سمنان در تعداد پرونده‌هایی که منجر به دریافت تسهیلات شد بعد از البرز در جایگاه دوم قرار دارد که نشان می‌دهد عملکرد بانک‌ها در این حوزه خوب بوده است.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: عملکرد بانک‌ها از ۱۹ درصد اکنون به بیش از ۱۰۰ درصد در جذب و پرداخت تسهیلات رسید که به‌غیراز چند بانک خصوصی مابقی بانک‌ها با ستاد تسهیل و رونق تولید استان سمنان همراهی خوبی داشتند و هم‌اکنون در بانک‌ها شاهد رقابت در ارائه تسهیلات هستیم.

وی همچنین ضمن بیان اینکه معوقات به بانک‌ها می‌بایست در اسرع وقت پرداخت شود، افزود: ازنظر تعداد جلسات، تعداد پرداختی‌ها تعداد پرونده‌ها و تعداد کمیته‌های بررسی، سمنان در بین استان‌های دیگر حائز برترین رتبه است و از این نظر که تسهیلات در جای خود هزینه شود کمیته نظارت و بازرسی تشکیل و بر عملکرد بانک‌ها و واحدها نظارت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار