وزیر صمت گفت: صادرات سنگ‌آهن از ۲۳ میلیون به زیر ۸ میلیون تن رسیده است و همین موضوع سیاست صنعت کشور برای جلوگیری از خام فروشی و حمایت از تولیدکنندگان را اثبات می‌کند.
کد خبر: ۷۸۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ 21 September 2019

رضا رحمانی عصر امروز در حاشیه آئین تحویل رسمی اولین محموله ریل قطارهای پرسرعت ذوب‌آهن اصفهان به شرکت‌های وابسته وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: صادرات سنگ‌آهن از 23 میلیون به زیر 8 میلیون تن رسیده است و همین موضوع سیاست صنعت کشور برای جلوگیری از خام فروشی و حمایت از تولیدکنندگان را اثبات می‌کند.

وزیر صمت با بیان اینکه در شرایط فعلی نمی‌توان صادرات سنگ‌آهن را به صفر رساند، خاطرنشان کرد: بخشی از واحدهای تولیدی سنگ‌آهن برای تأمین تجهیزات و ارز خود چاره‌ای برای صادرات ندارند اما میزان آن به حداقل رسیده و این رویکرد نافی سیاست کلی دولت و کشور نیست.

وی با تأکید براینکه پیش‌ازاین گلوگاه‌هایی وجود داشت که موانعی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده بود، متذکر شد: در چند سال اخیر و با تلاش مضاعف واحدهای صنعتی این موانع مرتفع شده است و در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد یک زنجیره متوازن در حوزه فولاد خواهیم بود.

رحمانی با اشاره به کسب رتبه دهم جهان در زمینه تولید فولاد خام توسط ایران در سال گذشته یادآور شد: حرکت پرشتابی در صنعت فولاد آغاز کرده‌ایم و این نوید را به مردم می‌دهیم که تا پایان سال شاهد تولید الکترود در داخل باشیم.

در ادامه وزیر راه و شهرسازی گفت: اراده این وزارتخانه و شرکت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه آن، تامین ریل موردنیاز طرح‌های خود از ذوب‌آهن اصفهان است.

محمد اسلامی اضافه کرد: ذخایر این سرزمین به اندازه کفایت دارای ارزش و توان‌افزاست که بتوانیم از طریق آنها، نیازهای کشورمان را برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: برای انتقال نخستین محموله ریل پرسرعت که امروز بصورت رسمی انجام شد، دهها نفر نزدیک به ۲۰ سال در یک فرایند پژوهشی کوشیدند تا امروز به نتیجه رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار